Accord IX front brakepads How To
Geplaatst: di 02 apr 2013, 16:38
Op 50800km zijn mn voorste remblokken aan vervanging toe
Terug oem genomen omdat ik er buiten wat veel remstof content van ben.
Remschijven worden vernieuwd bij het plaatsen v de volgende set.
Maak de wielen los en zet de auto op jack stands.
Let bij de werken op voor beschadigingen en geforceerd draaien van de flexibele remleidingen.
Verwijder de plastic beschermcovers v d geleidingspinnen.
Verwijder de ijzeren klem v d remklauw
Maak de geleidingspinnen met inbus (maat 7mm) v d remklauwen los.
De bovenste kan je eventueel ook een beetje laten zitten om de remklauw naar boven te doen kantelen tot de blokken v d remschijven zijn.
Verwijder de oude remzadels
Als je de nieuwe blokken terug over je schijf wilt krijgen duw je best de zuiger v d remklauw terug
Ik gebruik een plankje en een sergant.
Let op dat bij deze stap je potje van je remolie niet overloopt.
Gebruik remmenreiniger en kuis alle geleidingsvlakken v d remblokken
Na het kuisen best alle geleidingsvlakken terug invetten met hittebestendig vet.
Zie dat er geen vet op de remschijf zelf geraakt.
Op de remklauw zelf aan de buitenkant zijn ook nog 2 stukjes(Zie foto verwijderen oude remzadels)
Kuis ook de geleidingspinnen v d remklauwen en vet ze opnieuw in om ze beter tegen corrosie te beschermen
De rest spreekt voor zich in omgekeerde volgorde.
Als je gedaan hebt paar keer op de pedalen drukken tot je terug druk hebt en de eerste kilometers rustig remmen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor klungels en eventuele fouten en ongevallen
You're welcome
Terug oem genomen omdat ik er buiten wat veel remstof content van ben.
Remschijven worden vernieuwd bij het plaatsen v de volgende set.
Maak de wielen los en zet de auto op jack stands.
Let bij de werken op voor beschadigingen en geforceerd draaien van de flexibele remleidingen.
Verwijder de plastic beschermcovers v d geleidingspinnen.
Verwijder de ijzeren klem v d remklauw
Maak de geleidingspinnen met inbus (maat 7mm) v d remklauwen los.
De bovenste kan je eventueel ook een beetje laten zitten om de remklauw naar boven te doen kantelen tot de blokken v d remschijven zijn.
Verwijder de oude remzadels
Als je de nieuwe blokken terug over je schijf wilt krijgen duw je best de zuiger v d remklauw terug
Ik gebruik een plankje en een sergant.
Let op dat bij deze stap je potje van je remolie niet overloopt.
Gebruik remmenreiniger en kuis alle geleidingsvlakken v d remblokken
Na het kuisen best alle geleidingsvlakken terug invetten met hittebestendig vet.
Zie dat er geen vet op de remschijf zelf geraakt.
Op de remklauw zelf aan de buitenkant zijn ook nog 2 stukjes(Zie foto verwijderen oude remzadels)
Kuis ook de geleidingspinnen v d remklauwen en vet ze opnieuw in om ze beter tegen corrosie te beschermen
De rest spreekt voor zich in omgekeerde volgorde.
Als je gedaan hebt paar keer op de pedalen drukken tot je terug druk hebt en de eerste kilometers rustig remmen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor klungels en eventuele fouten en ongevallen
You're welcome