Zoals u tijdens de laatste PFS / E-learning hebt gezien, zijn er een aantal aanpassingen aan de
CR-Z aangebracht (t.o.v. 12YM). Hieronder een kort overzicht:
1. Vermogen en koppel
De motor werd voorzien van Hi/Lo VTEC, de ECU werd hergeprogrammeerd en de interne
frictieverliezen werden verder naar beneden gehaald. Hierdoor nam het motorvermogen toe van
114pk naar 121pk.
De IMA werd ook sterk verbeterd door het gebruik van een Li-ion batterij die naast een hogere
voltage ook een hogere lading (SOC) kan vasthouden. Hierdoor laat de nieuwe batterij toe om
maar liefst 9 voIle acceleraties te doen, tegenover 4 acceleraties met de Ni-MH batterij.
Met de Li-ion batterij nam het elektrisch vermogen toe van 1 4pk naar 20pk.
Totale vermogen en koppelwaarden van de CR-Z 13YM bedragen nu:
137pk @ 6600rpm en 1 90Nm @1000-2000rpm
2. Exterieur veranderingen:• Design van bumper en grille + aerodynamische diffusor achteraan
• Dakspoiler in koetswerkkleur op GT Edition
• Nieuwe 17” velgen op GT Edition
• Twee nieuwe kleuren (Premium Aurora Violet Pearl & Premium Energetic Yellow Metallic)
3. lnterieur veranderingen
• Nieuwe zetel- en deurbekieding (zwart)
• LED lampen in plaats van de normale lampen
• Rode afwerking op het stuurwiel-, versnellingspook-, zetel- en deurbekieding specifiek
voor GT Edition.
4. Sport Plus
• De Sport Plus functie verhoogt hot acceleratiegevoel
• Sport Plus workt enkel vanaf do tweede versnelling en wanneer de sneiheid hoger is
dan 30km/u.
• Sport Plus werkt enkel in beperkte stuurhoek (geen scherpe bochten)