Rubberen dichting schuifdak

Enkel specifieke vragen over dit model!

Rubberen dichting schuifdak

Berichtdoor PreludeLG » do 10 feb 2022, 17:39

Beste leden,

De rubberen dichting van het schuifdak van mijn Prelude is verduurd en daardoor op een plaats gescheurd.
Volgens de Honda-dealer is de dichting bij Honda niet meer verkrijgbaar :denk: en carglass vervangt geen opengaande daken en bijgevolg
ook geen dichtingen.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Grtz
Avatar gebruiker
PreludeLG
Dax rookie
 
Berichten: 18
Geregistreerd: vr 30 nov 2012, 09:33
my honda: Prelude
Advertenties:



  • Re: Rubberen dichting schuifdak

    Berichtdoor who_carez » vr 11 feb 2022, 05:55

    Ergens een 2de hands schuifdakje zoeken met nog een deftige rubber in? Maar dat gaat zoeken worden naar een naald in een hooiberg vrees ik...
    En anders kunt ge uw schuifdak laten dicht lassen en weg werken. Maar dat is natuurlijk ook maar triestig.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Rubberen dichting schuifdak

    Berichtdoor PreludeLG » vr 11 feb 2022, 09:49

    Tweedehands lijkt mij niet echt aan te raden en ja, dat zal ook moeilijk te vinden zijn.
    Dan blijft er niks anders over dan de rubber proberen te plakken, vermoed ik. :evil:
    Ik vind het niet oké dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn bij de fabrikant als hun voertuigen nog rijden.
    Toch bedankt voor je reply.
    Avatar gebruiker
    PreludeLG
    Dax rookie
     
    Berichten: 18
    Geregistreerd: vr 30 nov 2012, 09:33
    my honda: Prelude
    Advertenties:

    Re: Rubberen dichting schuifdak

    Berichtdoor who_carez » wo 16 feb 2022, 19:17

    Ik heb het zelfde probleem gehad met het schuifdak van een Zafira OPC. Lekte als zot als ik mij achteruit op de oprit zette. Gewoon vooruit de oprit op zetten bleek de oplossing... (mijn oprit gaat scheef, stom he?) Maar de rubber die gescheurd was, was ook niet apart verkrijgbaar. Wat wel kon was heel het schuifdak vervangen voor 2000 euro ofzo. En dat terwijl de auto zelf nog geen 3000 euro gekost had. Stom idee dus :)
    Is het schuifdak bij u ook effectief lek? Of gewoon niet meer zo mooi omdat de rubber zijn beste tijd gehad heeft?
    Veel succes alvast!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Rubberen dichting schuifdak

    Berichtdoor PreludeLG » do 17 feb 2022, 17:56

    Neen, er lekt niks.
    Er is een scheur in de rubberen dichting aan de binnenkant waardoor de dichting aan de buitenkant wat opstropt bij het sluiten van het dak. En mooi? Er is helemaal niks aan te zien...ik vermoed dat plakken nog de enige optie is die overblijft.
    Avatar gebruiker
    PreludeLG
    Dax rookie
     
    Berichten: 18
    Geregistreerd: vr 30 nov 2012, 09:33
    my honda: Prelude
    Advertenties:


    Keer terug naar prelude

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast