Versnellingsbak olie 5th Gen Prelude

Enkel specifieke vragen over dit model!

Versnellingsbak olie 5th Gen Prelude

Berichtdoor JohnVLPhotography » za 12 okt 2013, 12:27

Ok, dus even de vraag hier stellen, zit dus met een 5th gen prelude van 1997 en de automaat versie, onlangs alles eens nagekeken van olie en mijn versnellingsbakolie staat op zijn laatste streepje, dus stel ik hier even de vraag. Is er een merk van olie dat goed is voor de honda prelude, zou anders zelf tot naar de honda garage rijden, alleen is deze het weekend gesloten (enkel showroom is open), Dus is mijn vraag: is er een ander merk van olie dat ik kan gebruiken en vertrouwen?

Voor de olie te controleren, moet de wagen koud staan of moet er even mee gereden worden?
Avatar gebruiker
JohnVLPhotography
D17 Poster
 
Berichten: 270
Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 17:09
Woonplaats: Ninove
my honda: Prelude
Advertenties:



  • Re: Versnellingsbak olie 5th Gen Prelude

    Berichtdoor swa » vr 18 okt 2013, 23:01

    ik ga olie op mijn prelude ook vervangen ook automaat ik ga zoizo een additief toevoegen
    normaal is it rode olie zoals directie olie mar zou toch zoizo voor iets van kwaliteit gaan
    swa
    D15 Poster
     
    Berichten: 127
    Geregistreerd: vr 05 jul 2013, 18:49
    my honda: kwil en prelude
    Advertenties:

    Re: Versnellingsbak olie 5th Gen Prelude

    Berichtdoor JohnVLPhotography » za 19 okt 2013, 11:51

    swa schreef:ik ga olie op mijn prelude ook vervangen ook automaat ik ga zoizo een additief toevoegen
    normaal is it rode olie zoals directie olie mar zou toch zoizo voor iets van kwaliteit gaan


    Ik ging normaal voor die van honda gaan, maar op aanraden maakt het niet zo veel uit, ATF is ATF, moet natuurlijk geen wit product nemen :-) Ik heb de mijne dus niet moeten opvullen, wijzerke speelde met men voeten na 3x gecontrolleerd te hebben (op verschillende dagen en tijdstippen), bleek deze goed te staan.
    Avatar gebruiker
    JohnVLPhotography
    D17 Poster
     
    Berichten: 270
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 17:09
    Woonplaats: Ninove
    my honda: Prelude
    Advertenties:


    Keer terug naar prelude

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten