Pagina 1 van 1

Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014, 14:14
door Leplatje
Ik ben momenteel aant zien voor een Spoon middenlijn en einddemper voor mijn DC2.
Maar ik heb nu gelezen dat de katalysator van de JDM Integra niet hetzelfde is als van de EDM Integra, en aangezien de Spoon B-pipe voor de JDM Integra gemaakt is zal ik dus ook de JDM katalysator nodig hebben die een stuk korter is.

De bedoeling is dus dat ik met de Spoon middenlijn en JDM katalysator zou gaan keuren, zou dit problemen geven ivm CO?
Iemand ervaring hiermee?

Ik zit er ook aan te denken om de middenlijn zwart te coaten, er bestaat zoiets als jet coat (keramische coating) maar geen idee waar je hier zoiets kan laten doen :denk:

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014, 15:04
door vince_ek9
Ik heb diezelfde kortere jdm kat, en kakimoto lijn. En geen problemen met co. Alleen zien da m tegoei warm gereden is als je rijdt, dan komt da normaal wel goed.

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014, 15:36
door Leplatje
Owkeej, super :goed:

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014, 17:50
door Lionel
Geen probleem met CO, zelfs zonder cat ;)

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014, 18:30
door WhiteSol
Eens aan Dimi EJ9 hier op't forum vragen ivm die coating, dieje heeft daar iets goe voor ontdekt :)

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014, 20:15
door Leplatje
Lionel schreef:Geen probleem met CO, zelfs zonder cat ;)


Serieus? Hmm... :denk: :mrgreen:

WhiteSol schreef:Eens aan Dimi EJ9 hier op't forum vragen ivm die coating, dieje heeft daar iets goe voor ontdekt :)


Zal ik doen :goed:

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2014, 07:51
door Vteclover
Ik heb in februari op de ek4 met de ek9 lijn en jdm-kat geweest.
Was erdoor,alleen was het de eerste maal dat de keurder rond 4000 rpm wat gas bleef houden en was precies wat verward op zn scherm aant zien. :)
Ni verder over gevraagd en was toch groene kaart.
Volgend jaar eens zien want nu weet ik waar ik moet zien op het scherm voor c02, staan namelijk veel waardes op.
Weet niet of ik verleden jaar het juiste vakje op het scherm had maar was een waarde0,780 en na gas geven bleef dit op 0.470 staan .
ik dacht f.ck 450 gram co2 da word hier een rode kaart
Ofwel was h een andere waarde of heeft ie me gematst :goed:

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2014, 19:50
door HondaNickx
Ivm met die uitlaat coating ge hebt Ceramische verf die afgebakken moet worden en ge hebt ceramic die gesmolten erop gespoten wordt.

Ceramic smelten en rechtstreeks erop spuiten is het beste wat er is en natuurlijk ook het duurste.Daar is maar 1 adres voor => Zircotec in UK .http://www.zircotec.com/
Wordt oa door 90% van de F1 teams gebruikt.Hierbij hebt ge +/- 33% minder hitte uitstraling.Om bv een 4-1 uitlaatspruitstuk te laten coaten zijt ge circa €500-600 kwijt. Is verkrijgbaar in verschillende kleuren en ge krijgt 3 jaar garantie op de coating.Kunt letterlijk uw buis plat rijden en die coating laat niet los.

Ceramische verf zijn er 2 adressen in Nederland

Speed line coatings http://www.speedlinecoatings.com/startpagina.html
Ceramix coating http://www.ceramixcoating.nl/

Ceramix coating gebruikt Techline coating producten welke bekender is in amerika.
Speedline coatings weet ik eigenlijk niet maar dat zal gelijkaardig zijn.

Techline uitlaat coatings zijn hoofdzakelijk zwart ( satin black) en zilver/chrome ( cermakrome) Cermakrome wordt gepolierd nadat het afgebakken is en heeft een mooi shiny oppervlak.

Bij Ceramix coating kost het coaten van een 4-1 uitlaatspruitstuk +/- €200 .
Deze coating houdt goed en geeft +/- 7% minder warmte uitstraling.Deze is niet zo goed als Zircotec maar mits het goed is aangebracht gaat deze wel lang mee.
Met schuren en krassen gaat deze er wel vanaf natuurlijk.
Zover ik weet had Ceramix coating een aantal weken terug een kapotte bakoven en waren ze tijdelijk niet operationeel.
Ik heb momenteel Techline Satin black in gebruik op men 4-1 header ,so far so good.

Als ge van plan zijt uw uitlaat lang te houden dan zou ik het geld uitgeven aan zircotec.
Dichts bijzijnde dealer van zircotec zit in Nederland Classic Car Parts Helden http://www.classiccarpartshelden.nl/wordpress/

Ik heb ook momenteel Zircoflex III in gebruik (heatshield) en da werkt mega goed .Is ook weer duur maar zijn geld wel waard. ;)

Re: Spoon uitlaatlijn + jet coat

BerichtGeplaatst: di 19 aug 2014, 05:46
door Leplatje
^ Super, overvloed aan nuttige informatie waarvoor dank :goed:

Ik twijfel nog of ik dit met mijn collecteur ook wil doen, in de toekomst ga ik mij een nieuwe Spoon kopen en ik denk niet dat het nodig is om die ook te coaten.
Zou mss zelfs wat zonde zijn aangezien mijn DC2 zoiezo voornamelijk gebruikt zal worden om wat rond te cruisen bij mooi weer, geen trackdays etc.