EP3 afstandsbediening + Type R stickers

Enkel specifieke vragen over dit model!

EP3 afstandsbediening + Type R stickers

Berichtdoor VRX » di 22 dec 2015, 17:38

Twee vragen!

1. Bij mijn vorige EP3 had ik een aparte afstandsbediening (weet nu niet meer of het het model was met twee of drie knoppen) om mijn auto te openen en te sluiten. Bij mijn huidige EP3 was dit er niet bij. Klopt het dat ik zo'n afstandsbediening los kan kopen en dan programmeren zodat hij werkt bij mijn auto? Heeft elke EP3 de nodige "ontvanger" hiervoor? (don't shoot me, geen flauw idee hoe zoiets werkt). Moet ik dit OEM bij Honda kopen (duur...) of kan ik op bv Ebay een Honda afstandsbediening scoren aan een lagere prijs dewelke ook werkt? Moet ik hiervoor op bepaalde zaken letten zoals de juiste frequentie enzo?

2. Graag zou ik de Type R logo stickers op mijn zijlijsten kleven, aangezien deze er niet (meer?) ophangen. Ook zowat dezelfde vraag, moet ik hiervoor langs Honda zelf (ik kan me al inbeelden dat ze een belachelijk hoog bedrag vragen voor 2 stickers) of kent iemand een zaak waar ze deze DEFTIG "namaken"? (heel vaak is het toch net een ander lettertype of kleur of ...)
Afbeelding
Avatar gebruiker
VRX
H23 Poster
 
Berichten: 764
Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
Woonplaats: Limburg
my honda: EP3
Advertenties:



  • Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor nkm » di 22 dec 2015, 19:31

    Hey VRX

    Op u eerste vraag kan ik niet reageren, hier heb ik ook geen kennis van.

    Op u tweede kan ik wel antwoorden,
    Met name, Voor EK9 (en integra) kan je bij All4Honda (tegiwa?) "namaak stickers bestellen" deze zijn heel goede namaakstickers.. bijna niet van het echte te onderscheiden,
    Voor mijn EK9 heb ik 1 nieuwe sticker voor de kofferklep besteld gehad, Nieuw, bij Honda (Mol motors heeft deze toen geregeld)
    Het handige aan de echte stickers is dat ze eigelijk een pasvorm hebben, dat ze zeker juist hangen!
    en verder zal er buiten het merk ook wel kwaliteitsverschil zijn gok ik...
    ik heb toen +- 50€ voor de achterste sticker betaald. (incl verzending naar mij thuis)

    Groeten,
    Nick
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor VRX » di 22 dec 2015, 21:45

    Heb al gekeken bij Derk en denk niet dat ik ze daar gevonden heb. Zal eens een mailtje sturen. Merci!
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor vtiprelude » di 22 dec 2015, 21:50

    die afstandsbediening gade enkel via dealer aanraken en laten coderen ook,

    via chassisnr kunnen ze bestellen en in orde maken,de prijs kan ik u nie zeggen direct !

    en die plakkers kunde ook bij den dealer vragen, kostte in 2012 net geen 26 euro per stuk!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor bert » di 22 dec 2015, 22:15

    hahaha 26euro voor ne sticker
    holy shit hahaha :)
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor VRX » di 22 dec 2015, 22:27

    Kopen en coderen gaat perfect buiten de dealer om hoor, moet gewoon zien dat je de juiste koopt en daar zoek ik raad. Collega net zei van op aliexpress te kijken
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor Raidon » wo 23 dec 2015, 07:46

    VRX schreef:Kopen en coderen gaat perfect buiten de dealer om hoor, moet gewoon zien dat je de juiste koopt en daar zoek ik raad. Collega net zei van op aliexpress te kijken


    Stickers kosten u €57 incl. BTW bij dealer. (ze komen met een mal zodat ze altijd perfect recht plakken)
    Afst. bediening 178 ex. BTW / coderen is op 10 seconden...
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor yves92 » wo 23 dec 2015, 18:41

    Als ge zeker zijt dat het heel goeie namaak is kunde het eventueel wel overwegen, maar alst verkeerd uitdraait moet ge evegoe de real deal kopen en zijde nog meer kwijt :lol: . Zeker die mal dat bij de echte zit is toch wel handig. Want stickers die verkeerd hangen is ook geen zicht (niet dat iedereen het direct zal opmerken dat ze een paar mm verkeerd hangen :denk: ).

    Die afstandsbedieningskes kan je soms ook tweedehands vinden als ge geluk hebt. Mijn broer heeft er eentje gekocht dat er net hetzelfde uitziet als dat van mijn ep3 en da werkt op zijne 5e gen prelude, of da toevallig dezelfde soort codering of frequentie is, weet ik ook niet.

    Veel succes nog!
    '04 Honda Civic Type R // fun car
    '10 Honda Accord // daily
    yves92
    D15 Poster
     
    Berichten: 126
    Geregistreerd: wo 30 jan 2013, 14:11
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor VRX » wo 23 dec 2015, 23:27

    Hmm, stickers ga ik origineel kopen, oem honda afstandsbediening kan je op ebay vinden voor zowat 25 euro, ik ga voor dat geld toch de "gok" nemen (volgens de uitleg en de comments op de verkoper zijn pagina werkt dit perfect. Ik zal het jullie laten weten, is pas voor na nieuwjaar dus...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor kenny_tmt » do 24 dec 2015, 09:33

    Die kaskes kunde gewoon programmeren, 2 maand terug nog eentje gaan halen bij ne afbreker en gewoon geprogrammeerd..

    https://www.youtube.com/watch?v=nSiaNu-SZIQ
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor VRX » vr 20 mei 2016, 17:24

    Eens even updaten:

    1) Afstandsbediening kunnen kopen van een kameraad die een EP3 in afbraak had staan. €20 aan kwijt en een spiksplinternieuwe afstandsbediening in ruil gekregen; geen krasje op te zien, de sticker op de achterkant is nog perfect wit zelfs! Ik denk dat de vorige eigenaar deze nooit gebruikt heeft.
    Het programmeren was ook een fluitje van een cent, MAAR, ik heb dus ook een probleem ontdekt waarvoor ik nog wat "hulp" zoek. Mijn bestuurdersdeurslot doet dus niets als ik met de afstandsbediening werk. De koffer en de passagiersdeur gaan wel open en op slot, maar de bestuurdersdeur dus niet. Verder is mij recent ook opgevallen dat de schakelaar die je aan de binnenkant hebt om de deuren van binnenuit allemaal te sluiten, het ook niet doet. Dit hangt waarschijnlijk samen?

    Ik vermoed dat ik hiervoor het deurpaneel eraf moet halen om te vinden waar het kan zitten? Kan het gewoon iets stom zijn als een stekker die niet insteekt? Of moet ik eerder in de richting van een kapot motortje denken van de centrale vergrendeling ofzo? Met de sleutel gewoon in het slot werkt alles perfect.

    2) De stickers heb ik ook gewoon op ebay besteld. Iets van een €10 ongeveer. Ze hangen erop en tis een héél ander zicht nu ^^
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor vtiprelude » vr 20 mei 2016, 17:43

    elektrisch deel van de chauffeurdeur kapot,
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: EP3 afstandsbediening + Type R stickers

    Berichtdoor zero » di 24 mei 2016, 21:49

    VRX schreef:Eens even updaten:

    1) Afstandsbediening kunnen kopen van een kameraad die een EP3 in afbraak had staan. €20 aan kwijt en een spiksplinternieuwe afstandsbediening in ruil gekregen; geen krasje op te zien, de sticker op de achterkant is nog perfect wit zelfs! Ik denk dat de vorige eigenaar deze nooit gebruikt heeft.
    Het programmeren was ook een fluitje van een cent, MAAR, ik heb dus ook een probleem ontdekt waarvoor ik nog wat "hulp" zoek. Mijn bestuurdersdeurslot doet dus niets als ik met de afstandsbediening werk. De koffer en de passagiersdeur gaan wel open en op slot, maar de bestuurdersdeur dus niet. Verder is mij recent ook opgevallen dat de schakelaar die je aan de binnenkant hebt om de deuren van binnenuit allemaal te sluiten, het ook niet doet. Dit hangt waarschijnlijk samen?

    Ik vermoed dat ik hiervoor het deurpaneel eraf moet halen om te vinden waar het kan zitten? Kan het gewoon iets stom zijn als een stekker die niet insteekt? Of moet ik eerder in de richting van een kapot motortje denken van de centrale vergrendeling ofzo? Met de sleutel gewoon in het slot werkt alles perfect.

    2) De stickers heb ik ook gewoon op ebay besteld. Iets van een €10 ongeveer. Ze hangen erop en tis een héél ander zicht nu ^^


    Dirk, haal het deurpaneel er maar eerst eens af, ik heb die er in der tijd eens af gehad om de luidsprekers te fixen en het kan best zijn dat de stekker niet in zit.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:


    Keer terug naar civic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten