EK 1.4 of 16 kopen ?

Enkel specifieke vragen over dit model!

EK 1.4 of 16 kopen ?

Berichtdoor vladi » vr 25 apr 2014, 16:32

hello iedereen,

ik ben opzoek naar en honda civic EK.

ik heb ondertussen gemerkt dat er veel 1.4 zijn en heel weinig of geen 1.6 zijn voor mijn prijs, maar zijn 1.4 ook leuke motoren en pittig en zijn ze makkelijk om wat te tunen ? want wat ik tot nu toe weet is dat en EK met b16 motor heeel leuk is :lol: maar wel duur voor mij :( .

ik ken eigenlijk bijna niks van honda ik heb en mazda mx5 gehad maar wil nu en civic proberen van wat ik erover gehoord heb :)

hebben jullie wat tips bij aankoop van en 1.4 of 1.6 , ik wil van 2000 to t 2500€ uitgeven kan ik en mooie EK ervoor vinden ?

mvg vladi
vladi
Dax rookie
 
Berichten: 9
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 18:31
Advertenties:



  • Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor JDM-civic » vr 25 apr 2014, 16:58

    Hallo,

    Ik heb 2 civics gehad 1.4 . En 1 vti met 200+pk . De 1.4 kes rijden zalig en kunnen goedkoop sneller gemaakt worden.
    Standaart zijn ze onderin echt sloom. Maar als daily een fijne wagen. Rustig en praktisch. Met aanpassingen kunt ge er een sportievere wagen van maken.
    Nu rijd ik met een mx5 nb 1.8 en deze auto is echt gemaakt voor fun en de besturing is over het algemeen veel beter.
    Sturen is met veel meer gevoel en een korter rack. Het koppelbereik is veel groter dus het rijden gaat wat makkelijker.
    Ik persoonlijk vind een mx5 meer karakter hebben dan een civic 1.4
    De vti is ook leuk maar voor u budget lastig te vinden. Of ene met een hogere km stand en dergelijke..
    Kunt er best zelf eens mee gaan rijden om te beoordelen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor kristo » vr 25 apr 2014, 16:59

    Willen en vinden zijn twee verschillende dingen :)

    Voor jouw budget vind je al een goede D14 (EJ9) of zelfs D15 (EK3), maar een B16 (EK4) ... :roll: en dan moet er nog een EK4 te koop zijn ;)

    Bv. deze EJ9 (als hij ABS heeft)?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor vladi » vr 25 apr 2014, 17:04

    JDM-civic schreef:Hallo,

    Ik heb 2 civics gehad 1.4 . En 1 vti met 200+pk . De 1.4 kes rijden zalig en kunnen goedkoop sneller gemaakt worden.
    Standaart zijn ze onderin echt sloom. Maar als daily een fijne wagen. Rustig en praktisch. Met aanpassingen kunt ge er een sportievere wagen van maken.
    Nu rijd ik met een mx5 nb 1.8 en deze auto is echt gemaakt voor fun en de besturing is over het algemeen veel beter.
    Sturen is met veel meer gevoel en een korter rack. Het koppelbereik is veel groter dus het rijden gaat wat makkelijker.
    Ik persoonlijk vind een mx5 meer karakter hebben dan een civic 1.4
    De vti is ook leuk maar voor u budget lastig te vinden. Of ene met een hogere km stand en dergelijke..
    Kunt er best zelf eens mee gaan rijden om te beoordelen.


    thx!
    ik heb en 1.6 NA die zijn idd heel leuk maar mijn motor heeft begeven en zijn hoge kosten aan :( dus heb ik besloten om en civic te kopen voor en tijdje en beetje sparen om terug en mx5 kopen :)

    ik zoek iets dat wat pit heeft en toch daggelijks kan gebruikt worden voor die prijs :)
    Laatst bijgewerkt door vladi op vr 25 apr 2014, 17:10, in totaal 1 keer bewerkt.
    vladi
    Dax rookie
     
    Berichten: 9
    Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 18:31
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor vladi » vr 25 apr 2014, 17:08

    kristo schreef:Willen en vinden zijn twee verschillende dingen :)

    Voor jouw budget vind je al een goede D14 (EJ9) of zelfs D15 (EK3), maar een B16 (EK4) ... :roll: en dan moet er nog een EK4 te koop zijn ;)

    Bv. deze EJ9 (als hij ABS heeft)?


    thx

    jha heb ondertussen ook door dat de B16 mss voor later komt :)

    de ej ziet er leuk uit zal is wat meer info vragen :)
    vladi
    Dax rookie
     
    Berichten: 9
    Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 18:31
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor Tchom » vr 25 apr 2014, 17:14

    Die van mij gaat de verkoop in. Staat momenteel nog niet op internet.
    Is een 1.4 met lpg. Voor meer info kan je hier eens kijken http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=6&t=104&p=1476#p1476 of via pb.
    HONDA, MY POWER OF DREAMS!!
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Tchom
    H22 Poster
     
    Berichten: 618
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:38
    my honda: Civic EJ9 EE9
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor vladi » vr 25 apr 2014, 17:54

    Tchom schreef:Die van mij gaat de verkoop in. Staat momenteel nog niet op internet.
    Is een 1.4 met lpg. Voor meer info kan je hier eens kijken http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=6&t=104&p=1476#p1476 of via pb.


    vindt je civic heel mooi maar ik wil alles stock :)
    vladi
    Dax rookie
     
    Berichten: 9
    Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 18:31
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor Goosse » vr 25 apr 2014, 18:03

    Al gedacht aan een oudere EG met 1.6 SOHC ESi motor.

    Ik vind de 1.4 een toffe wagen, en vroeger heel veel plezier aan beleefd, maar je rijd dan wel met een koppelloze auto die je echt in de toeren moet jagen om vooruit te gaan, iets wat de VTi veel minder heeft.
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor vladi » vr 25 apr 2014, 18:10

    Goosse schreef:Al gedacht aan een oudere EG met 1.6 SOHC ESi motor.

    Ik vind de 1.4 een toffe wagen, en vroeger heel veel plezier aan beleefd, maar je rijd dan wel met een koppelloze auto die je echt in de toeren moet jagen om vooruit te gaan, iets wat de VTi veel minder heeft.


    persoonlijk heb ik altijd de EK mooier gevonden maar zal is naar kijken. is er veel verschil ? of gewoon looks ? :) ik ben het gewoon om in toeren te gaan mijn mx5 begon pas van 4000 RPM te gaan :D
    vladi
    Dax rookie
     
    Berichten: 9
    Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 18:31
    Advertenties:

    Re: EK 1.4 of 16 kopen ?

    Berichtdoor JDM-civic » vr 25 apr 2014, 20:55

    Okasie kost een mx5 motor toch relatief weinig?? De fun van een mx5 vind je niet in een standaart civic 1.4. De originele boite is bv langer als die van een mx5 ,en dat met minder cc's. En daardoor heeft hij onderin weinig daar. Pas op tot 3de versnelling valt t wel mee maar inhalen bij 70 betekent terug schakelen.
    Dan zou ik eerder uitkijken naar een delsol? Die zijn standaart gelevert met hetzelfde esi blok als goosse zegt.
    Deze hebben wel redelijk wat koppel. Je kan natuurlijk ook een andere bak onder de 1.4 hangen dat scheelt ook.
    Opties genoeg!
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:


    Keer terug naar civic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten