radiator

Enkel specifieke vragen over dit model!

radiator

Berichtdoor ludo » wo 15 sep 2010, 18:48

zou ik een grotere radiator kunnen zetten in mijn ej6 dan de origine
heb gehoord dat er andere modellen hun radiator ook in past maar weet niet de welke
graag mening hierover en welke aanraders zijn

groeten ludo
Afbeelding
ludo
B16 Poster

my honda: eg 6
Advertenties:

• Re: radiator

Berichtdoor hondacivicske » zo 05 dec 2010, 07:28

Waarom zou je een grotere nemen?
    Je steunpunten waar je voetjes van de radiator op moeten moeten overeenkomen (grotere radiator = ipv voetjes 3 of 4 voetjes) en dat is niet bij elke wagen het geval.
    Je kan beter een zelfde formaat radiator nemen, maar dan bvb ee volledige alluminium, koelt beter omdat het boven en ondergedeelte ook alluminium is, althans, dat is bij mij nu toch het geval (had een lekke radiator aan mijn bovengedeelte omdat dat plastic is) heb toen ook meer info gesprokkeld over het al dan niet grotere radiator en dat ging bij mij niet, ook al leek me dat in eerste instantie wel te lukken, maar de plaats die vrij is naast mijn radiator is voor de airco (die er bij mij dus niet in zit).
    een grotere radiator moet niet altijd beter zijn, een kleine volledige alluminium is best evengoed als een grotere.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :D maar dit is wel mijn ervaring op onlangs zelf de radiator te moeten vervangen hebben.

grts
    Dennis
    hondacivicske
    Camino user

my honda: civic coupe '94
    Advertenties:

Re: radiator

Berichtdoor ludo » do 23 dec 2010, 18:40

$1 schreef:$2aarom zou je een grotere nemen?
    Je steunpunten waar je voetjes van de radiator op moeten moeten overeenkomen (grotere radiator = ipv voetjes 3 of 4 voetjes) en dat is niet bij elke wagen het geval.
    Je kan beter een zelfde formaat radiator nemen, maar dan bvb ee volledige alluminium, koelt beter omdat het boven en ondergedeelte ook alluminium is, althans, dat is bij mij nu toch het geval (had een lekke radiator aan mijn bovengedeelte omdat dat plastic is) heb toen ook meer info gesprokkeld over het al dan niet grotere radiator en dat ging bij mij niet, ook al leek me dat in eerste instantie wel te lukken, maar de plaats die vrij is naast mijn radiator is voor de airco (die er bij mij dus niet in zit).
    een grotere radiator moet niet altijd beter zijn, een kleine volledige alluminium is best evengoed als een grotere.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :D maar dit is wel mijn ervaring op onlangs zelf de radiator te moeten vervangen hebben.

grts
    Dennis

ok al vast bedankt ja wou ook plaats van mijn airco innemen voor mooi geheel te zetten maar dan een in aluminium
    Afbeelding
    ludo
    B16 Poster

my honda: eg 6
    Advertenties:

Re: radiator

Berichtdoor Accorreke » do 23 dec 2010, 21:22

ludo,heb jij nog intresse in die spiegels?
    Accorreke
    K20 Poster

my honda: honda accord tourer
    Advertenties:

Keer terug naar civic