vering FN2 uitwisselbaar ??

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: vering FN2 uitwisselbaar ??

Berichtdoor daxcer » do 07 feb 2013, 19:22

Juist een mail terug gehad van een KONI verantwoordelijke, kopieer even zijn antwoord:

Beste,

de schokdempers van beide modellen zijn NIET uitwisselbaar. U kan dus geen dempers van een S onder een R plaatsen.

Een Koni FSD set zou perfect zijn voor uw probleem, alleen maakt Koni deze niet. Ik heb net met de productiemanager van Koni gesproken en volgens hem zullen deze ook nooit in productie komen. Het probleem zit hem hierbij in de voorste dempers, deze zijn smaller op een type R dan op de andere types. Zo smal dat er geen inbouwpatronen ingeplaatst kunnen worden. Zij moeten dus met volledige McPherson demperbodies werken, en deze zijn te duur in productie voor deze kleine oplage.

Er zijn slechts 2 oplossingen voor uw probleem:

- Nakijken bij Honda of het mogelijk is om een volledig systeem van een S te plaatsen. Dus schokdempers + veren + topschotels ( + naven )
Dit zal waarschijnlijk vrij duur u itkomen en bied geen echte garantie qua comfort.

- Uw bestaande dempers laten aanpassen en zachtere veren laten maken.

Dat valt dus tegen zeg :cry:
daxcer
Camino user

my honda: civic type r FN2
Advertenties:

• Re: vering FN2 uitwisselbaar ??

Berichtdoor Madmac » do 07 feb 2013, 19:40

De goedkoopste oplossing ligt nochtans voor de hand: er moet iemand zijn die een gekeurde schroefset op zijn FN of FK gezet heeft en zodoende de volledige veren + schokdempers hebben liggen. ;)
    Madmac
    K24 Poster

my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

Berichtdoor g6reke » do 07 feb 2013, 19:41

$1 schreef:$2

hopelijk lukt het want als dat niet is ben ik zelfs geneigd de auto ervoor te verkopen.

Alè man, :shock:

Zoals ik al zei,goei schroefset eronder en das dik in orde. KW v3 bijvoorbeeld.
    Ik stoor me nu ook wel aan dat probleem maar den auto verkopen...denk ik niet aan .
    g6reke
    B16 Poster

my honda: Accord CW3
    Advertenties:

Berichtdoor Madmac » do 07 feb 2013, 21:13

En zo 'n schroefkit is niet veel duurder dat alles wisselen.
    Madmac
    K24 Poster

Advertenties:

Berichtdoor daxcer » vr 08 feb 2013, 09:35

hopelijk lukt het want als dat niet is ben ik zelfs geneigd de auto ervoor te verkopen.

Alè man, :shock:

Zoals ik al zei,goei schroefset eronder en das dik in orde. KW v3 bijvoorbeeld.
    Ik stoor me nu ook wel aan dat probleem maar den auto verkopen...denk ik niet aan .

ja maar 1800 euro exclusief plaatsing is me toch net iets te veel van het goede hoor. :(

Had eerder gehoopt op een setje zoals "Madmac" bedoeld.
    Iemand die zijn originele set heeft vervangen en deze tweedehands van de hand wil doen.
    Nu ja als het niet past past het niet natuurlijk.

Ik ga nog eens kijken of ik niet ergens iets kan verzachten door naar andere schokdempers te gaan bvb
    Lees ook regelmatig dat Eibach zo goede veren heeft ??
    Maar die zullen wellicht alleen maar verlagen ??

Verkopen zal ik niet zo vlug doen maar heb het zeker overwogen.

Waren die EP3 ook zo hard afgeveerd ??
    Zouden er verschillen zitten in de vering van de FN2 na de facelift van 2007 :?:
    daxcer
    Camino user

Advertenties:

Berichtdoor Madmac » vr 08 feb 2013, 11:00

Wat nog een goedkope mogelijkheid is: als iemand een héél milde verlaging wilt op zijn FN/FK, dan kan de hele vering omgewisseld worden. Ik heb toch ooit een advertentie gezien van een FN1 met de vering van de FN2 eronder, dus het gaat. :goed:
    Madmac
    K24 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Vteclover » vr 08 feb 2013, 14:31

Misschien moeten er ook ophangingsarmen mee verwisselt worden en of fusees zoals tussen eg-ek-dc2 model .
    Er is vast wel iemand hier die zn volledigge fn1-3 vering wil ruilen tegen een fn2 one :D
    Vteclover
    HCB Veteraan

my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

Berichtdoor daxcer » vr 08 feb 2013, 18:19

$1 schreef:$2at nog een goedkope mogelijkheid is: als iemand een héél milde verlaging wilt op zijn FN/FK, dan kan de hele vering omgewisseld worden. Ik heb toch ooit een advertentie gezien van een FN1 met de vering van de FN2 eronder, dus het gaat. :goed:

Heb ondertussen nog wat rond gevraagd en heb ondertussen wat reactie terug gehad.
    Bij Eibach zijn de veren voor de type S en Type R hetzelfde dus zouden de veren wel uitwisselbaar zijn :)
    Enkel is de voorste schokdempers dus anders van diameter dan bij de type S (Bilstein)
    Dus schokdempers zal zeker niet gaan.

Ben nu nog aan het rond vragen wat voor effect het zou hebben op mijn originele schokdempers als ik alleen de veren zou veranderen :?:
    daxcer
    Camino user

Advertenties:

Berichtdoor Madmac » vr 08 feb 2013, 19:07

Ik heb de Eibach veren op mijn FK staan die forumlid Kris voor zijn FN gekocht had. Het zijn dus inderdaad dezelfde. Ik heb hier ook een FN2 gehad waar ik mijn originele FN velgen heb opgezet en eerlijk gezegd was er geen zichtbaar verschil tussen zijn veren en de mijne. Uit die mail van Koni kan ik uitmaken dat enkel de schokdemper binnenin de veerpoot anders is bij de FN2 voor betere wegligging.

Dus ben ik 99% zeker dat de complete veerpoten uitwisselbaar zijn en de losse veren zijn 100% zeker uitwisselbaar. :ugeek:
    Madmac
    K24 Poster

Advertenties:

Berichtdoor daxcer » za 09 feb 2013, 10:02

$1 schreef:$2us ben ik 99% zeker dat de complete veerpoten uitwisselbaar zijn en de losse veren zijn 100% zeker uitwisselbaar. :ugeek:

Als jij dat ziet zitten wil ik best eens langs komen op een warmere dag 8-) , dan kunnen we ze eens wisselen en zien wat dat geeft :?:
    daxcer
    Camino user

Advertenties:

Berichtdoor black_civic » za 09 feb 2013, 10:29

ik heb mijn originele poten van mijn fk1 hier liggen. nog geen 20.000 mee gereden :)
    ik heb er een kw onder zitten dus mogen de originele buiten ;)
    black_civic
    B20 Poster

my honda: civic fk1, cbr 600rr
    Advertenties:

Berichtdoor daxcer » ma 11 feb 2013, 15:08

juist bevestiging gehad dat enkel bij + 30mm verandering van je veren ook je schodepers moet mee vervangen.

Wordt vervolgd bij beter weer ;)
    daxcer
    Camino user

Advertenties:

Vorige

Keer terug naar civic