hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doen

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

Berichtdoor TYPE-O » do 05 jan 2012, 10:21

Tuur schreef:Trek het u niet aan dat ze lachen, jij hebt tenminste een CRX. :lol:

greetings


daar ben ik nu al zot fier op mijn pa is zelf verschote da ik 1 heb gevinde in goeie staat
Run your car, NOT your'e mouth
een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
Avatar gebruiker
TYPE-O
B18 Poster
 
Berichten: 472
Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
Woonplaats: oosterzele
my honda: CRX
Advertenties:



  • Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor ee8project » do 05 jan 2012, 10:44

    idd dat een stock 1400 rex vinnig is
    mij vader heeft een stock 1400rex en een mb6 1800vtec
    en deze rex houd die mb6 goed bij tot 100 natuurlijk dan gaat de mb6 ervandoor
    we verschoten daar van
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor TYPE-O » do 05 jan 2012, 10:57

    ee8project schreef:idd dat een stock 1400 rex vinnig is
    mij vader heeft een stock 1400rex en een mb6 1800vtec
    en deze rex houd die mb6 goed bij tot 100 natuurlijk dan gaat de mb6 ervandoor
    we verschoten daar van


    dus iegelijk zou ik mee moete kunne met een 1.6
    Run your car, NOT your'e mouth
    een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
    Avatar gebruiker
    TYPE-O
    B18 Poster
     
    Berichten: 472
    Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
    Woonplaats: oosterzele
    my honda: CRX
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor ee8project » do 05 jan 2012, 11:04

    WoutDW schreef:
    ee8project schreef:idd dat een stock 1400 rex vinnig is
    mij vader heeft een stock 1400rex en een mb6 1800vtec
    en deze rex houd die mb6 goed bij tot 100 natuurlijk dan gaat de mb6 ervandoor
    we verschoten daar van


    dus iegelijk zou ik mee moete kunne met een 1.6


    ge moet het zo bezien e ge ga ni mee kunnen met een rex 1600 ma wel me een mb 1600 omdat deze zijn gewicht groter is

    ik heb zelf 3 1400 rex gehad en ik vind deze goed gaan

    ik heb er al veel mense mee doodgedaan :D

    gewicht besparen en kleine wielen met bandjes steken en dan ga je al veel winst maken en kost bijna niets

    ik had geen audio enz en koffer leeggehaald en 15inch rh velgen 165/45/15 stonden zeer getrokken ma ge voelde duidelijk verschil

    grts
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor TYPE-O » do 05 jan 2012, 11:50

    login257 schreef:
    WoutDW schreef:ik ga da van die kelkjes al doen wat moet daarvoor verandert worde die zwarte bak er af en een flens maken en daar kelkjes op zette moet er nog iets op buite die 2 kleine kelkjes ??me denk nie dat ta iets ga op levere en idd hij is al beke vivig daarstrax ik zat in zen 4de en ik gaf wa gas bij en hij was rap weg was van verschote


    oil catch tank en mini kelkske op uw ontluchting van uw kleppendeksel.

    eb er gevonde oil catch tankjes . ma moe da een groot zijn ?
    Run your car, NOT your'e mouth
    een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
    Avatar gebruiker
    TYPE-O
    B18 Poster
     
    Berichten: 472
    Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
    Woonplaats: oosterzele
    my honda: CRX
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor login257 » do 05 jan 2012, 12:47

    WoutDW schreef:
    login257 schreef:oil catch tank en mini kelkske op uw ontluchting van uw kleppendeksel.

    eb er gevonde oil catch tankjes . ma moe da een groot zijn ?


    hangt ervan af hoeveel olie hij buitensmijt hé :lol:
    kleintje is goed, wel regelmatig checken dan natuurlijk.
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor Leplatje » do 05 jan 2012, 14:47

    WoutDW schreef:@ Ulquiorra de een(sam) rijd met een opel astra coupe 1.6 en de ander (jivan)een peugot 206 1.6


    Haha, srsly? Zegt daze ne keer afkomen tot bij mij, ik heb ook een 1.6 Honda dus dat zou volgens hen waarschijnlijk gelijk moeten opgaan dan.
    Denk dat ze nooit meer zouden lachen met een Hondake :teehee: Ik weet nu al dak wreed om hun 1.6 zal moeten lachen :lol:
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor JDMHatchy » do 05 jan 2012, 16:27

    Hey Wout,

    Eerst en vooral No offence dude, maar je bent nog een Noob in het Hondawereldje.

    Wat u vrienden betreft bedoel,.. zielig dat ze zo uit de hoogte doen en dan zelf dan met dikke prul rondrijden..
    Ik heb liever een CRX, wegligging & motor is vele beter.
    "Tis ni omda ze ne grotere motor hebben dat hunne lul ook den dikste is"

    Leer eerst je wagen kennen & zoek veel op zoek CRX 1.4 projecten of wat er bestaat voor je model.

    Wat jouw CRX betreft nu; het heeft geen zin om geld te pompen in een nokkenas van de eerste slag en nog geen kennis hebben hoe alles moet... zo zijn er veel beginners hier geweest die alles willen en goed vliegen en turbo hier en daar swapke overall..

    Als je wilt sleutelen aan jouw nieuwe aankoop zou ikzelf beginnen met:

    1. Engine Bay opkuisen, Motorruimte dus goed poetsen.

    2. Alle Filters vervangen (Olie/Interieur/Benzine) & Luchtfilter normaal, aangezien jij al een andere luchtfilter hebt zou ik die eens goed uitkuisen of vervangen in een K&N luchtfilter exemplaar (beste is van idd dat zwarte boxke weg te halen en zelf een luchtfiltersysteem te bouwen rechtstreeks op je Carbu's met een toevoerbuis van koude lucht.

    3. Bij stap 2 ook ineens alle Vloeistoffen VERVANGEN, niet gwn buske bij gieten! (Koelvloeistof/Olie/...), aditiefje kopen voor brandstofspoeling of zo een boostermiddeltje, voor leidingen alles eens uit te kuisen)
    Bougie's Vervangen naar een goed exemplaar, vraag meer info in je autoshop.

    3. Gewichtsbesparing doet Wonderen! Achterbank + gordels & Teermatten eruit, kofferelementen, kortom alles wat je niet nodig hebt! laat die woefer en versterkers enzo dus allemaal achterwegen (Radio met evt. andere luidsprekers in je deuren is meer dan voldoende!)

    4. Header (spaghetti spruitstuk) ziet er mij een degelijk exemplaar al uit, dus deze zou ik gwn laten zitten. Je kan wel eens nadenken over een andere uitlaatlijn/einddemper te monteren

    5. Ik wens je verder heel veel lees & leerplezier toe!

    Geloof mij aan deze 5stappen ga je het meeste aan hebben, zonder dat het je veel geld gaat kosten.
    Verschil zal je dan al zeker voelen
    Avatar gebruiker
    JDMHatchy
    D17 Poster
     
    Berichten: 269
    Geregistreerd: di 06 apr 2010, 19:15
    my honda: FN1
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor TYPE-O » do 05 jan 2012, 17:16

    JDMHatchy schreef:Hey Wout,

    Eerst en vooral No offence dude, maar je bent nog een Noob in het Hondawereldje.

    Wat u vrienden betreft bedoel,.. zielig dat ze zo uit de hoogte doen en dan zelf dan met dikke prul rondrijden..
    Ik heb liever een CRX, wegligging & motor is vele beter.
    "Tis ni omda ze ne grotere motor hebben dat hunne lul ook den dikste is"

    Leer eerst je wagen kennen & zoek veel op zoek CRX 1.4 projecten of wat er bestaat voor je model.

    Wat jouw CRX betreft nu; het heeft geen zin om geld te pompen in een nokkenas van de eerste slag en nog geen kennis hebben hoe alles moet... zo zijn er veel beginners hier geweest die alles willen en goed vliegen en turbo hier en daar swapke overall..

    Als je wilt sleutelen aan jouw nieuwe aankoop zou ikzelf beginnen met:

    1. Engine Bay opkuisen, Motorruimte dus goed poetsen.

    2. Alle Filters vervangen (Olie/Interieur/Benzine) & Luchtfilter normaal, aangezien jij al een andere luchtfilter hebt zou ik die eens goed uitkuisen of vervangen in een K&N luchtfilter exemplaar (beste is van idd dat zwarte boxke weg te halen en zelf een luchtfiltersysteem te bouwen rechtstreeks op je Carbu's met een toevoerbuis van koude lucht.

    3. Bij stap 2 ook ineens alle Vloeistoffen VERVANGEN, niet gwn buske bij gieten! (Koelvloeistof/Olie/...), aditiefje kopen voor brandstofspoeling of zo een boostermiddeltje, voor leidingen alles eens uit te kuisen)
    Bougie's Vervangen naar een goed exemplaar, vraag meer info in je autoshop.

    3. Gewichtsbesparing doet Wonderen! Achterbank + gordels & Teermatten eruit, kofferelementen, kortom alles wat je niet nodig hebt! laat die woefer en versterkers enzo dus allemaal achterwegen (Radio met evt. andere luidsprekers in je deuren is meer dan voldoende!)

    4. Header (spaghetti spruitstuk) ziet er mij een degelijk exemplaar al uit, dus deze zou ik gwn laten zitten. Je kan wel eens nadenken over een andere uitlaatlijn/einddemper te monteren

    5. Ik wens je verder heel veel lees & leerplezier toe!

    Geloof mij aan deze 5stappen ga je het meeste aan hebben, zonder dat het je veel geld gaat kosten.
    Verschil zal je dan al zeker voelen



    dank u dit ga ik zeker is doen maar eerst wat beter weer worde denk ik :denk: ik was het al van plan om da zwart bakske weg te doen ma ik zou nie wete hoe ik er aan moe begine voor die kleine kelkjes op te zette :? miss is bij iemand gaan dat er verstant van heeft of zo of iemand van de forum ier die da wil doen voor vriende prijske .nu zit er geen woofer in achterbank is er al uit zo grg een kooi in steke juist vanagter en er zitte 2 boxkes op de plaats van die achterbank .denk binnekort die led's er uit zwiere wandt da is precies ne kerstboom nu zal het diereckt zegge mijn doel is om van die rex een monsterke van te maken klein en schatig ma onder de kap groot en krachtig
    Run your car, NOT your'e mouth
    een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
    Avatar gebruiker
    TYPE-O
    B18 Poster
     
    Berichten: 472
    Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
    Woonplaats: oosterzele
    my honda: CRX
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor punanied9 » do 05 jan 2012, 17:16

    geen andere auto zeg je maar tstaan nogal veel ed9's (1600 v16 non-vtec) tekoop de laatste tijd.

    Moest ge uwe verkopen moet ge echt nie veel bijleggen. keb er al gezien rond de +- €1500

    stock gaan die al 'hard' voor 'een beginner' ;)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor TYPE-O » do 05 jan 2012, 17:26

    punanied9 schreef:geen andere auto zeg je maar tstaan nogal veel ed9's (1600 v16 non-vtec) tekoop de laatste tijd.

    Moest ge uwe verkopen moet ge echt nie veel bijleggen. keb er al gezien rond de +- €1500

    stock gaan die al 'hard' voor 'een beginner' ;)


    ja ik wil hem houden men rexje hij heeft me al wa geld gekost om hem in orde te zette en wil nie dat em al weg ga men pa die me dood
    Run your car, NOT your'e mouth
    een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
    Avatar gebruiker
    TYPE-O
    B18 Poster
     
    Berichten: 472
    Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
    Woonplaats: oosterzele
    my honda: CRX
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor JDMHatchy » do 05 jan 2012, 17:40

    punanied9 schreef:geen andere auto zeg je maar tstaan nogal veel ed9's (1600 v16 non-vtec) tekoop de laatste tijd.

    Moest ge uwe verkopen moet ge echt nie veel bijleggen. keb er al gezien rond de +- €1500

    stock gaan die al 'hard' voor 'een beginner' ;)


    Idd wel nog toffer om aan te sleutelen en heeft meer potentieel maar ik weet niet hoe oud wout eigenlijk is..
    de aankoopprijs van een auto zegt nog niet of het financieel haalbaar is of niet, da moogde ni echt vergelijken.
    Als Wout bevoorbeeld pas zijn eerste auto heeft en 18j is (ik weet dit niet..), dan is 1400 CRX nog betaalbaar, een 1.6 16V CRX is al serieus extra duurder in verzekering en inschrijving op die leeftijd en mss niet de meest veilige eerste wagen. als zijn CRX al is ingeschreven dan is dat ook weer voor niks geweest.
    Maar begrijp wel u reactie, met zijn doel voor ogen was een 1.6 de betere keuze.

    tis altijd die verzekering en kloterij, anders bolde ik hoogstwaarschijnlijk met een 350Z rond, die zijn betaalbaar maar ze gaan is lachen als ik als 22jarige gast afkom met 3.5L V6 met 280hp.
    Avatar gebruiker
    JDMHatchy
    D17 Poster
     
    Berichten: 269
    Geregistreerd: di 06 apr 2010, 19:15
    my honda: FN1
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor TYPE-O » do 05 jan 2012, 17:48

    mijn egte naam is wouter maar zeg maar wout hehe wel ik ben blij dat je dat vraagde ik ben 18 jaar maar op 12 mei ben ik 19 en heb mijn voorlopig rijbewijs en had dringent een auto nodig dus heb ik en mijn vader deze crx gevonde ik heb werk afgestudeert als houdbewerker
    Run your car, NOT your'e mouth
    een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
    Avatar gebruiker
    TYPE-O
    B18 Poster
     
    Berichten: 472
    Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
    Woonplaats: oosterzele
    my honda: CRX
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor del_zot » do 05 jan 2012, 17:59

    in ieder geval, there is no such thing as cheap power.
    als ge veel power wilt moete veel uitgeven, als ge er de tijd en kennis voor hebt kunde toch proberen voor een d16 culasse der op te leggen gelijk massi heeft gezegd.
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: hoe haal ik meer pk uit men crx zonder veel koste te doe

    Berichtdoor punanied9 » do 05 jan 2012, 18:01

    Mijn eerste auto was een crx 1600 16v (ik leef nog :har: ) en betaalde €1100 verzekering per jaar toen.

    Was toen ook nogmaar begonnen met werken en toch kon die +- € 90 per maand me zeker niet schelen.

    Verder veel succes met je crx! je weet mijn mening.

    Rij maar eens mee met een 1600 16v, je zult direct verkocht zijn :D
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar crx/del sol

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten