Iedere 'bond' of organisatie heeft in zijn reglement staan aan welke eisen de wagen moet voldoen. In zekere zin zijn die in grote lijnen allemaal hetzelfde. Maar Europokal / NK normen zijn bij mijn weten wel de meest strenge (zie P20 van
http://www.euro-pokal.info/index.php/reglement20xx). Die reglementen kan je vinden op de sites van de inrichtingen.
Indertijd was het zo dat je bij de VACB/BAC de "carrosserie" van uw auto mocht aanpassen zoals je wou. Dus Golfkes met gewoon vlakke neuzen etc...
Bij Europokal mocht dit niet en moest de wagen zijn originele vorm & contouren hebben.
Europokal / NK is echter wel gene "instapbond", daar worden er in de "gewoonste' klasses al vrij hoge bedragen doorgesast.
Als ge het eens wilt proberen voor 't plezier raad ik VACB (westhoek + O-vl) aan of NVACT (Waasland / Antwerpen), daar kunt ge perfect met een "probeersel" eens mee doen aan plaatselijke reeksen
.