autocrossss

autocrossss

Berichtdoor winters » za 19 okt 2013, 21:07

Weet er toevallig iemand een website met informatie over autocross ? Da zou normaal tog moete kunne als amateur om ne wagen te bouwen en mee te rijden. Kweet eigelijk nie hoe da zit wa da je nodig hebt.... Lijkt me wel een toffe hobby.
2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
Avatar gebruiker
winters
K24 Poster
 
Berichten: 914
Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
Woonplaats: kleine-brogel
my honda: del sol vti
Advertenties:



  • Re: autocrossss

    Berichtdoor STEFMARIS » za 19 okt 2013, 22:48

    winters schreef:Weet er toevallig iemand een website met informatie over autocross ? Da zou normaal tog moete kunne als amateur om ne wagen te bouwen en mee te rijden. Kweet eigelijk nie hoe da zit wa da je nodig hebt.... Lijkt me wel een toffe hobby.


    ik rijd ook cross, ik kan je verschillende websites geven van verschillende bonden, je moet eerst misschien eens bedenken wat je juist wil gaan doen, wil je endurance( urencross, dit wil zegge 2 of 3 uren rijden) of gewoon een soort sprint( 5 rondjes strijden). ook je budget is belangrijk, je hebt verschillende klassen en eigenlijk kan je al zeer goedkoop crossen -> je koopt een auto, je haalt alle ruiten en brandbaar materiaal er uit, je zet er een balk in en eigenlijk kan je al crossen. hoe meer budget je hebt hoe meer kun je aan je wagen veranderen, een rolkooi is eigenlijk toch het beste en het veiligst. voor elke klasse is er een speciaal soort reglement, wat ook misschien wel belangrijk is, is een slim aantal cc's nemen, je hebt bijvoorbeeld een klasse van 1300 tot 1600cc, je kan dus eigenlijk meerijden in deze klasse met een 1400 maar met een orginele wagen ga je negen kansen van de tien niet vanvoor rijden. ik doe het voor het plezier en steek er dus niet al men geld in en zo blijft het het plezanst en rij toch goede resultaten. als ge nog vrage hebt laat ge maar iets weten en stuur ik een paar sites door. gr
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: autocrossss

    Berichtdoor Gunther » zo 20 okt 2013, 08:52

    Iedere 'bond' of organisatie heeft in zijn reglement staan aan welke eisen de wagen moet voldoen. In zekere zin zijn die in grote lijnen allemaal hetzelfde. Maar Europokal / NK normen zijn bij mijn weten wel de meest strenge (zie P20 van http://www.euro-pokal.info/index.php/reglement20xx). Die reglementen kan je vinden op de sites van de inrichtingen.

    Indertijd was het zo dat je bij de VACB/BAC de "carrosserie" van uw auto mocht aanpassen zoals je wou. Dus Golfkes met gewoon vlakke neuzen etc...
    Bij Europokal mocht dit niet en moest de wagen zijn originele vorm & contouren hebben.

    Europokal / NK is echter wel gene "instapbond", daar worden er in de "gewoonste' klasses al vrij hoge bedragen doorgesast.

    Als ge het eens wilt proberen voor 't plezier raad ik VACB (westhoek + O-vl) aan of NVACT (Waasland / Antwerpen), daar kunt ge perfect met een "probeersel" eens mee doen aan plaatselijke reeksen ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: autocrossss

    Berichtdoor winters » zo 20 okt 2013, 09:17

    khad al eens gekeken op nvact staat al wel wa info op :D lijkt me wel is tof om mee bezig te zen. thoeft dan ook nie veel te koste. En ja welke crosse da we wille doen wete we nog nie moeten is ne keer ergens gaan zien. we zen wel van noord limburg.
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: autocrossss

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 20 okt 2013, 10:39

    staat hier toch verkeerd ,zou normaal in andere subfora moeten beschreven worden daar staat al een topic over autocross binnen en buitenland.

    Race & Sprint topic kan meer zie daar autocross topic inplaats van wildposten !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:


    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten