hondata s200

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: hondata s200

Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 22 aug 2011, 21:39

Bekerom Tuning schreef:Een goed functionerende standalone is natuurlijk beter dan een slechte chip. Een goede chip is ook beter dan een slecht functionerende standalone, dat vergelijk werkt natuurlijk 2 kanten op. Dat veranderd verder niets aan mijn standpunt.

aan mijn standpunt wel, zet jij maar is een dure hondata of obd1 ecu van honda aan een bmw of laat staan op je moto met een dta systeem ben je dan tenminste nog iets waar je u geld in steekt ... mijn standpunt.
R-garage Honda Technology.
http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
Avatar gebruiker
jonas (R-garage)
HCB Veteraan
 
Berichten: 1626
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
Woonplaats: kempen,tielen
my honda: civic,crx
Advertenties:



  • Re: hondata s200

    Berichtdoor Bekerom Tuning » di 23 aug 2011, 09:02

    Klopt helemaal, als je BMW rijdt heb je meer aan een DTA :goed:


    Overigens zit er wel een flink prijsgat tussen. Een gechipte ecu met software voor OBD1 Honda haal je bij mij vanaf €140,- inc BTW. Die is meestal plug&play en hoeft alleen maar afgesteld te worden.

    Een DTA kost? €1000,-? daar komt vervolgens ook inbouw (niet plug&play) en afstelling bij.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor krissedc2 » ma 05 sep 2011, 16:07

    Bekerom Tuning schreef:Klopt helemaal, als je BMW rijdt heb je meer aan een DTA :goed:


    Overigens zit er wel een flink prijsgat tussen. Een gechipte ecu met software voor OBD1 Honda haal je bij mij vanaf €140,- inc BTW. Die is meestal plug&play en hoeft alleen maar afgesteld te worden.

    Een DTA kost? €1000,-? daar komt vervolgens ook inbouw (niet plug&play) en afstelling bij.


    dus als ik het goed begrijp hebt ge voor 140euro + afstellen wel een redelijk deftig resultaat?
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 05 sep 2011, 16:51

    krissedc2 schreef:
    Bekerom Tuning schreef:Klopt helemaal, als je BMW rijdt heb je meer aan een DTA :goed:


    Overigens zit er wel een flink prijsgat tussen. Een gechipte ecu met software voor OBD1 Honda haal je bij mij vanaf €140,- inc BTW. Die is meestal plug&play en hoeft alleen maar afgesteld te worden.

    Een DTA kost? €1000,-? daar komt vervolgens ook inbouw (niet plug&play) en afstelling bij.


    dus als ik het goed begrijp hebt ge voor 140euro + afstellen wel een redelijk deftig resultaat?


    ja en nee als je graag van je dash een kerstboom maakt dan wel ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor White-ITR » ma 05 sep 2011, 16:53

    jonas (R-garage) schreef:
    ja en nee als je graag van je dash een kerstboom maakt dan wel ..

    en wa bedoelt ge daar mee jonas :denk:
    Avatar gebruiker
    White-ITR
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:50
    Woonplaats: kasterlee
    my honda: integra R / accord
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Bekerom Tuning » di 06 sep 2011, 13:35

    krissedc2 schreef:
    Bekerom Tuning schreef:Klopt helemaal, als je BMW rijdt heb je meer aan een DTA :goed:


    Overigens zit er wel een flink prijsgat tussen. Een gechipte ecu met software voor OBD1 Honda haal je bij mij vanaf €140,- inc BTW. Die is meestal plug&play en hoeft alleen maar afgesteld te worden.

    Een DTA kost? €1000,-? daar komt vervolgens ook inbouw (niet plug&play) en afstelling bij.


    dus als ik het goed begrijp hebt ge voor 140euro + afstellen wel een redelijk deftig resultaat?


    Je hebt een DC2? Je hebt dan een vtec ecu (€160,-) plus conversieharnass (€109,-) nodig. Dan hoeft hij alleen nog afgesteld te worden, in principe is er op straat op een fractie na het maximale uit te halen. Op de testbank kan ik er in principe 100% uithalen, en zal je met een andere motormanagementsysteem nooit meer vermogen maken.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor krissedc2 » di 06 sep 2011, 15:04

    klinkt zeer verleidelijk :P maar als jonas bedoelt da de helft van de dashverlichting niet meer gaat werken vind ik da wel een zwaar mankement :cry: en over hoevdel pk's winst spreke we dan bij dc2 met airbox, uitlaatcollecter en uitlaatlijn? en hoe zit het met de keuring?
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Bekerom Tuning » di 06 sep 2011, 16:36

    Alle dashboardverlichting blijft gewoon werken. Ik denk dat Jonas bedoelt dat er ook (optioneel) een shiftlight kan worden ingesteld (net als launch control). Afhankelijk van de spullen die erop zitten zal gemiddeld zo'n 4-8pk aan topvermogen gewonnen worden. Keuring mag geen probleem zijn (kat, lambdasonde etc moeten natuurlijk wel in orde zijn.)

    krissedc2 schreef:klinkt zeer verleidelijk :P maar als jonas bedoelt da de helft van de dashverlichting niet meer gaat werken vind ik da wel een zwaar mankement :cry: en over hoevdel pk's winst spreke we dan bij dc2 met airbox, uitlaatcollecter en uitlaatlijn? en hoe zit het met de keuring?
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor krissedc2 » di 06 sep 2011, 19:50

    die 4-8 pk is da dan los van de andere pk winst zoals airbox en uitlaat? die "chip" zal ik zeggen zorgt surplus voor 4-8 pk winst?
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Massi » ma 03 okt 2011, 00:46

    en een AEM stand alone motor management? valt daar goe mee te werke? vb op mijn k20 zou het daar goed op gaan en valt het goed af te stelle? :D
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Bekerom Tuning » zo 09 okt 2011, 12:58

    Massi schreef:en een AEM stand alone motor management? valt daar goe mee te werke? vb op mijn k20 zou het daar goed op gaan en valt het goed af te stelle? :D


    Ik werk met beide, KPRO en AEM, maar voor een K20 zal ik in de meeste gevallen een KPRO aanraden. Ook afhankelijk van het gebruik. (straat/circuit).
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Bekerom Tuning » zo 09 okt 2011, 12:59

    krissedc2 schreef:die 4-8 pk is da dan los van de andere pk winst zoals airbox en uitlaat? die "chip" zal ik zeggen zorgt surplus voor 4-8 pk winst?


    Staat inderdaad los van de winst door andere modificaties.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Massi » za 15 okt 2011, 08:40

    ik heb nog ene AEM stand alone ecu ligge en daarom mijn vraag :D men EP is voor straat gebruik maar binnekort iets extremers want krijg een firma wagen
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Bekerom Tuning » ma 17 okt 2011, 19:59

    Is het een Series 2 Plug&play? In dat geval kan je hem best gebruiken. Als het niet een P&P is zou ik hem verkopen en voor een KPRO gaan.

    Massi schreef:ik heb nog ene AEM stand alone ecu ligge en daarom mijn vraag :D men EP is voor straat gebruik maar binnekort iets extremers want krijg een firma wagen
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: hondata s200

    Berichtdoor Massi » ma 17 okt 2011, 21:01

    ja het is een plug and play versie :D
    het is de ecu van mijn broerke maar die gebruikt hem niet of kan niet op een evo x passe :lol: kga die aem ecu rippe voor op mijn ep3 :mrgreen:
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast