Bedankt HondaNickx, dat was den uitleg dat ik eigenlijk zocht maar ni onmiddellijk kon vinden.
@ Sinister
Ik begrijp het nut van de 'diametertheorie' van de wielen niet. Het is u band dat uiteindelijk de diameter maakt.
En gij spreekt van de keuring dus u diameter is identiek als die van mij aangezien ge maar 2% marge moogt hebben dus dat maakt al zeker niks uit.
Nu met lichte wielen zult ge in sprintjes amper iets winnen.
Maar respons in acceleratie en remmen is duidelijk beter en ik spreek uit ondervinding. (iedereen hier trouwens)
Alle beetjes helpen!
Probeer het gewoon zelf eens, ge zult wel zien.
En die test die jij post zijn gedaan op wagens met hoeveel vermogen?
Mijn B16 in de eg is heel gevoelig aan gewicht en daar is het zeker de moeite op.
Volle tank vs op reserve rijden merk je al goed.
Voor mijn B18 ek zal ik juist hetzelfde doen 15inch max. 16inch en liefst zo licht mogelijk.
Ge kunt er alleen maar bij winnen hoor.
Performance parts steken en dan zware wielen eronder is tegenstrijdig imo.