meer pk's uit een 1400

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Re: meer pk's uit een 1400

Berichtdoor bumblebee_be » do 09 dec 2010, 13:52

das wel veel verstand heb ik er nie in maar nen kameraad van mij doe da achter zen uren dus daar kan ik dan wel terecht
a rental car is a rally car
1st place is 1st place, 2nd place is 1st loser
my exhaust, My neighbours like it, they even invited the police
Avatar gebruiker
bumblebee_be
H22 Poster
 
Berichten: 606
Geregistreerd: ma 09 aug 2010, 10:14
Woonplaats: wetteren
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor cooper_1991 » za 25 dec 2010, 22:50

    en wa zegge ze daar op de keuring van.
    Avatar gebruiker
    cooper_1991
    D16 Poster
     
    Berichten: 181
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:22
    Woonplaats: Bevel
    my honda: Civic MA8
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor HondaNickx » vr 11 feb 2011, 00:44

    Numero uno : Wat is uw doel ? Met hoeveel pk's zijde content ?Wilde janken in toeren of lekker ne boost op laag toeren hebben?
    En wat is uw budget?

    Kunt ook gewoon een turbo op uwe stock D14 zetten ,zijn er genoeg die 170 180pk eruit halen zonder problemen voor de blok.
    Met een goedkoop 2ehands turbokitje en een afstelling zijde even duur uit als ne D16 te steken ;)
    En keuring elk jaar turbo eraf halen .

    N/a tunen is altijd veel geld voor het aantal pk's da ge wint.Voor de meeste is het belangrijk die 200pk grens te halen want das een magisch getal :lol:
    Met andere woorden staar u nie blind op die nummerkes ,ge kunt net zo snel zijn met 180pk tov een andere met 200pk .Hangt er ma net vanaf hoe ge alles combineert of maakt.160 pk in ne ej9 is zat snel genoeg om mee te beginnen .
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor redhondacivic » vr 11 feb 2011, 02:15

    Nasty schreef:
    who_carez schreef:Nasty... 'k ga der ni van uit da alles nieuw was bij u dan? :)

    Verder is da al een heel goei begin en gaat denk ik toch al het een of ander verschil geven. Zo zou ik in elk geval ook beginnen moest ik nen D14 of D15 hebben...


    D16 parts natuurlijk niet ;) maar veel aftermarket dingen zijn nieuw goedkoper dan je zou denken (oa vliegwiel etc)



    Beste nasty ;)

    nu we het hier toch over vliegwielen hebben :)
    kan je je vliegwiel zomaar veranderen zonder iets anders te moeten veranderen?
    zoja? dit moet wel nauwkeurig gebeuren zeker...

    alvast bedankt ;)
    :: Honda FN 1.4 type S! ::
    Afbeelding
    :: нσи∂α тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ! ::
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    redhondacivic
    B16 Poster
     
    Berichten: 359
    Geregistreerd: ma 24 mei 2010, 20:57
    Woonplaats: Gent
    my honda: FN
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor kristo » vr 11 feb 2011, 04:33

    HondaNickx schreef:Kunt ook gewoon een turbo op uwe stock D14 zetten ,zijn er genoeg die 170 180pk eruit halen zonder problemen voor de blok.
    Met een goedkoop 2ehands turbokitje en een afstelling zijde even duur uit als ne D16 te steken ;)
    En keuring elk jaar turbo eraf halen

    Ik dacht ook eerst van te swappen naar een D15B oid, maar wegens mijn totaal gebrek aan motor-kennis en m'n angst voor post-swap motorpannes denk ik ook de turbo-rinchting uit te gaan.

    Tenzij ik een tweede Civic kan permiteren :roll:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor zodiaks » wo 01 jun 2011, 18:06

    HondaNickx schreef:Numero uno : Wat is uw doel ? Met hoeveel pk's zijde content ?Wilde janken in toeren of lekker ne boost op laag toeren hebben?
    En wat is uw budget?

    Kunt ook gewoon een turbo op uwe stock D14 zetten ,zijn er genoeg die 170 180pk eruit halen zonder problemen voor de blok.
    Met een goedkoop 2ehands turbokitje en een afstelling zijde even duur uit als ne D16 te steken ;)
    En keuring elk jaar turbo eraf halen .

    N/a tunen is altijd veel geld voor het aantal pk's da ge wint.Voor de meeste is het belangrijk die 200pk grens te halen want das een magisch getal :lol:
    Met andere woorden staar u nie blind op die nummerkes ,ge kunt net zo snel zijn met 180pk tov een andere met 200pk .Hangt er ma net vanaf hoe ge alles combineert of maakt.160 pk in ne ej9 is zat snel genoeg om mee te beginnen .


    efkes over die turbo-kit, moet ge daar buiten de turbo nog veel voor aanpassen op nen d14? :?:
    VAG bestaat al langer dan Honda en zonder VAG zou Honda er niet geweest zijn ;) (wie kraamt nu zo'n zever uit ;D)
    Avatar gebruiker
    zodiaks
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: do 24 maart 2011, 21:19
    Woonplaats: Wuustwezel
    my honda: coupe ej8
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor JDM_ek99 » wo 01 jun 2011, 18:49

    voor ne turbo of zulke zware aanpassinge te doen moet ge zowizo eerst voor een OBD1 ecu (p06 of p28) gaan want anders krijg je het handeltje nooit afgesteld.
    voor de turbo is het ook best een D16 intake te plaatsen (sideflow) , denk niet dat er kits bestaan met de juiste buizen van intercooler naar de intake.

    allesinds veel succes!
    JDM_ek99
    Dax rookie
     
    Berichten: 16
    Geregistreerd: wo 23 maart 2011, 01:12
    Woonplaats: Tienen
    my honda: 5gen hb
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor Spooner » wo 01 jun 2011, 21:50

    Toevallig niks voor u?
    Maat van me verkoopt dit. Zo goed als nieuwe staat!
    viewtopic.php?f=13&t=4833
    ;)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor civicskeEJ9 » wo 22 jun 2011, 20:14

    matsuchi-san schreef:wa wilde eraan hangen,wa is uw budget,N/A of boost
    maarja zonder teveel kosten zou ik denken

    Mini-me das ne 1600 soh vtec kop op uwe 1400,uiterlijk ziede nieveel aan,just diene vtec solenoid ma die op keuring zien da toch nie
    prijzen weet ik nie ma hebben er hier wel al ewa gedaan,die zullen wel meer zeggen


    is da eigenlijk goed ne mini-me? wil da ook doen me mene D14A4 ma kweet alleen ni wak er allemaal moet voor hemme, kheb voor de moment ne D16Z6 kop liggen, een IM van skunk2, Camgear van skunk2, nokkenas en kleppen zennek nog aant zoeke, als er iemand weet waar ik da kan vinde voor ne D16, maar wat heb ik verder nog nodig? let me know
    civicskeEJ9
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: wo 22 jun 2011, 20:01
    my honda: EJ9 '01
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor HondaNickx » wo 20 jul 2011, 00:00

    Persoonlijk zou ik op de D14's gene mini me doen met een z6 kop omdat ge daar weinig profijt uit haalt.Tenzij ge er ne turbo op wilt zetten.
    Ga voor een D16y8 kop dan hebde zoiezo al meer compressie en beter in en uitlaatpoorten voor een 1400.De D16z6 poorten zijn te groot/te ruim voor een N/A D14.Bij men geporte D14a4 kop door Endyn heb ik ook gezien dat ze de poorten nauwelijks vergroot hebben ,en die flowen mega goed!(Als ge wa meer wilt zien op P12 van mijne topic staan wa foto's ;) )
    Dus met die grotere poorten van een z6 verliest ge alleen maar lucht snelheid.
    Op de nieuwere D14's van de 99-00 civic ej9 hebt ge zelfs nog meer compressie omdat die ander pistons hebben.

    Voor de rest skunk2 manifold zou ik niet doen tenzij ge al de rest mee aanpakt.Kop volledig bewerken,level 2 of 3 nokkenas ,hoger compressie ,enz.. Voor een Mini me zou ik gewoon de Stock D16y8 intake manifold gebruiken en eventueel een B18b of B16a1 gasklep van 58mm .Stock gasklep kan ook natuurlijk.
    Zelfde verhaal voor de nokkenas normaalgezien is een D16 nokkenas niet optimaal voor een 1400 omdat die teveel kleplift hebben en te weinig timing.Maar het werkt wel daar niet van.Veel meer als een stage 1 nokkenas zou ik ook niet steken .
    En als je toch dat geld eraan wilt geven ,kan je beter de oem D16y8 of z6 nokkenas nemen en laten herslijpen voor een D14 met mods bij een goed bedrijf. (oa. Kent Cams via Omi Performance )
    Dan heb je een optimaal nokkenas profiel voor jouw specifieke motor.(En dus de meeste pk winst)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor kristo » di 03 jan 2012, 21:42

    Graag jullie mening over een supercharger (dus géén turbo) op een D14.

    Redenen:

    - boost op lage toeren (geen turbo-lag)
    - motor kan stock blijven (?!) aangezien ik geen motoren ken

    Ik weet het: duur en niet optimaal qua PKs maar dat vind ik minder belangrijk dan de redenen hierboven.

    Technisch haalbaar? Aangezien er geen sc-kits meer verkocht worden voor Ds?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor HondaNickx » do 16 feb 2012, 20:23

    Turbo lag krijg je niet met een goede turbo afaik.
    Motor kan stock blijven maar boost blijft dan beperkt.Er lopen genoeg voorbeelden rond die 180pk en 200nm koppel draaien (6-7psi) op een stock blok zonder problemen.Zolang als alles maar gezond is en in orde kan het wel.
    Een turbo kitje kan je ook makkelijker in en uitbouwen,een charger wordt meestal aangebouwd aan het inlaatspruitstuk.
    Je kan ook de alternatieve manier doen en charger vanvoor zetten .

    Nadeel is dat je weinig cc's hebt voor een charger en dat een charger behoorlijk heet wordt.
    Dus bijkomstig is mss. nog een kleine intercooler nodig.

    Kwa charger kan je de grotere modellen nog wel goed vinden .
    Oa de Eaton M62 of M64 bij Mercedes en de kleinere M45 eaton bij de mini cooper s .
    Op d-series.org komt er af en toe wel eens zo'n D-series Jackson racing charger set te koop met de M45 eaton.

    Heb ooit al eens gekeken voor een turbo dat geschikt is voor de D14 @ 8000rpm en ik kwam dan uit bij een Garrett GT2560.
    2ehands te vinden op nissan silvia's s15 spec r.(Heel goede turbo)Of de Garrett T25/T28 turbo van de Silvia S14/S13 die zijn ook al mooi.

    Als je niet teveel wilt spenderen => Saab 9000 turbo (Garrett T25) en de intercooler denk ik dat je ook wel kan laten passen op de AC plaats in je civic.
    Nadeel is dan dat die in hogere toeren gaat doodvallen. Een turbo setje is dan eigenlijk niet meer als uitlaatspruitstuk en inlaat buis wisselen voor de keuring.

    Voor de rest moet je gewoon intercooler buizen en koppelstukken halen en in elkaar steken en natuurlijk laten afstellen .
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor Bekerom Tuning » do 16 feb 2012, 20:51

    Ik heb verschillende supercharger setups op D-serie motoren gedaan, meestal niet zo'n succes. Het grootste probleem is de inlaattemperatuur.

    Het koppel onderin kan je ook enorm gaan tegenvallen, hier wordt altijd nogal overdreven over gedaan. Je hebt inderdaad geen vertraging/opspoeltijd zoals bij een turbo, maar het toerental van de charger is wel direct afhankelijk van het motortoerental. Als je dus 2000 of 3000 toeren draait maakt je ook met een charger maar nauwelijks druk, bovendien gaat onderin de toeren heel je rendement verloren aan te hete inlaatlucht. Met een kleine turbo kan je op 2500 toeren véél meer druk/koppel maken.

    Er is vast wel iets te maken met de juiste charger en koeling, maar dat is niet meer relevant aan de argumenten die je hierboven noemt.

    Voor de rest kan ik me aansluiten bij het verhaal van Hondanickx
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor Weske » za 25 feb 2012, 19:07

    Hallo

    ik heb gelezen dat ze je een intake van een esi aan raden, wegens het reviseren van mijn blok
    bied ik mijn intake plus gepolierde throtle body aan deze is perfecte staat ik ga upgraden naar skunk2
    laat ons op 75€ houden dit is een mooi prijsje

    pm maar

    grtz
    Weske
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
    Woonplaats: Temse
    my honda: del sol
    Advertenties:

    Re: meer pk's uit een 1400

    Berichtdoor WhiteSol » za 25 feb 2012, 19:08

    Weske schreef:Hallo

    ik heb gelezen dat ze je een intake van een esi aan raden, wegens het reviseren van mijn blok
    bied ik mijn intake plus gepolierde throtle body aan deze is perfecte staat ik ga upgraden naar skunk2
    laat ons op 75€ houden dit is een mooi prijsje

    pm maar

    grtz


    dit is niet de verkoophoek ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten