Zippo's 1984 CRX 1G - UPDATE NEW DAILY! Civic Aerodeck VTI

Re: Zippo's 1984 CRX 1st gen. - Beetje verlaagd + New daily!

Berichtdoor zippo » do 21 maart 2019, 02:04

Even van onder het stof halen.. CRX is nog steeds in mijn bezit, heb ook enkele onderdelen verzameld ondertussen zoals ander stuur met crx opschrift (van een 1.6 16v), veerpootbrug wiechers vooraan, -35mm veren voor achteraan (voorkant ligt al lager dmv de torsiebaren), Laser uitlaat lekker oldskool,..

Nu zoek ik een degelijke garage waar ik met mijn crx kan gaan voor onderhoud, nazicht en montage van mijn onderdelen, en waar ze het model kennen aangezien mijn eigen garagist helaas ernstig ziek geworden is en dus niet meer aan mijn wagen kan werken.

Iemand een goed adresje voor mij? Liefst oost vlaanderen ben zelf vân omgeving Aalst.

Mvg Jens
- 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
- 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
- 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

- 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
Avatar gebruiker
zippo
D17 Poster
 
Berichten: 224
Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
my honda: CRX 1G/Civic MC2
Advertenties:



  • Re: Zippo's 1984 CRX 1st gen. - Beetje verlaagd + New daily!

    Berichtdoor Vteclover » di 09 apr 2019, 07:11

    Omgeving aalst ?dju nog nooit zien rondrijden :-)
    Lijken me allemaal werkjes die zelf te doen zijn .
    Als natuurlijk bij bvb de -35 mm veren de bouten van de ophanging 1984 nog gemakkelijk mee willen "lossen " hehe
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Zippo's 1984 CRX 1st gen. - Beetje verlaagd + New daily!

    Berichtdoor Bart v » di 10 dec 2019, 06:33

    Jens,
    Soms vind ge zo een type auto voor een €500. 1 tje da niet meer op te maken valt, maar wel ideaal voor onderdelen. Op leboncoin (Franse zoekertjes site) staan er enkele.
    Bart v
    Dax rookie
     
    Berichten: 4
    Geregistreerd: ma 09 dec 2019, 17:09
    my honda: crx 1
    Advertenties:

    Re: Zippo's 1984 CRX 1G - UPDATE NEW DAILY! Civic Aerodeck V

    Berichtdoor zippo » ma 28 feb 2022, 01:33

    Nog eens van onder het stof halen, vraag me af of er hier nog mensen af en toe eens komen piepen?

    CRX is nog steeds in mijn bezit, eigelijk nog niets aan veranderd ondertussen maar ik rij er ook veel te weinig mee (met de corona klodden amper 150km op de laatste twee jaar :doh: ) Soms twijfel ik om hem te verkopen omdat ik er zo weinig mee rijd maar ik weet dat ik er sowieso spijt van ga hebben alsook heb ik het gevoel dat ik er hier in België nooit een deftige prijs van ga krijgen.. De meeste mensen kennen het model niet eens laat staan hoe zeldzaam ze worden in deze staat.

    Swiftje is ook nog steeds in mijn bezit, heeft al verschillende upgrades gehad in het verleden (AP schroefset, 17" wielen, diffusor achteraan, spatlappen..) maar staat momenteel op de Ultersport einddemper en wat kosmetische zaken na volledig origineel terug. Dit was in zijn "gloriedagen"

    (Foto's klikken voor grotere versie)

    Afbeelding

    Ondertussen al vier jaar een "nieuwe" vriendin ook, haar eerste wagen moest natuurlijk een honda worden :mrgreen: Het is uiteindelijk een Civic MA8 geworden, meteen mijn velgen van onder de Delsol die ik nog liggen had er op gestoken en eens goed opgekuisd.

    Afbeelding

    Deze begint ondertussen wel veel kleine mankementjes te krijgen: rammelende uitlaat, deurklinken zowel langs binnen als buiten die beginnen falen,.. ze heeft er wel twee jaar zeer goedkoop en met veel plezier mee gereden en het was ook ideaal voor te leren rijden.

    Nu zal die waarschijnlijk binnekort naar de export mannen gaan want er is iets anders in de plaats gekomen. Mijn vriendin zal vooral met mijn Swiftje gaan rijden en ik met onze nieuwe aanwinst sinds vorige week. Deze zal voor velen niet onbekend zijn vanop het forum aangezien het Kenny_tmt zijn ex Civic Aerodeck VTI is.

    Staat wel nog op stalen wielen, oem ophanging en oem uitlaatlijn maar voor de rest zijn alle mods nog steeds aanwezig (Edelbrock IM, grotere gasklep, air intake, grotere gasklep, itr nokken, skunk2 radiator, afgestelde Hondata ecu, itr zetels, itr stuur, ...).

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Ben niet van plan om er een tjoening bak van te maken, meer opfleuren en details aanpakken. Mistlampen waren stuk dus die heb ik er al uit genomen, nieuwe matjes zijn al besteld. Nieuwe bandjes (Yokohama Advan Fleva V701 in 195/55-15) zijn ook al besteld om de huidige flut winterbanden (185/60-15 Barum) te vervangen. Momenteel nog even op de stalen wielen rijden en vande zomer is kijken voor een leuke velg (wrs buddyclub p1 replica of enkei rpf1 replica) en dan daarop de nieuwe Yokohama bandjes te laten trekken. Achterste window visors staan ook nog op de planning.

    De standaard uitlaatlijn die er op zit is jammergenoeg wel een knutselwerk van verschillende modellen door elkaar ik denk dat de middenlijn en demper gewoon van een 1.4 ofzo zijn en het spruitstuk is duidelijk van een B16 want deze komt zeer nipt onder de carterpan. Ga dus wrs een SRS 4-2-1 spruitstuk steken gecombineerd met die "oem lijn" want ik wil niet elk jaar switchen voor de keuring en iets met E-keur voor een Aerodeck is er gewoon niet buiten supersprint voor meer dan €1200 :zot: . Misschien wel id toekomst eens zien voor een betere OEM VTI lijn of itr lijn of dergelijke om toch wat meer flow te hebben zonder miserie met de keuring, daar ben ik nog niet volledig aan uit..

    Ben ook van plan om hem nadien nog eens tegoei te laten afstellen want staat nu nog afgesteld zoals die bij kenny vertrokken is op 2.5" freeflow uitlaat met high performance spruitstuk.

    Verder ook eens een nieuwe kleppendekselpakking bestellen want de vorige eigenaar heeft het kleppendeksel opnieuw gespoten (zeer proper gedaan) maar nu zweet hij wel wat olie langs de pakking dus ik ga er hoogst waarschijnlijk een OEM Honda pakking tussen steken.

    Foto van de motor met opnieuw gespoten kleppendeksel, wel nog met de high performance collecteur op die nu dus gewoon een OEM exemplaar is:

    Afbeelding

    Dat was het zo een beetje denk ik, benieuwd of er hier nog leven is op het forum :lol:
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: Zippo's 1984 CRX 1G - UPDATE NEW DAILY! Civic Aerodeck V

    Berichtdoor who_carez » ma 28 feb 2022, 11:41

    Hier is nog wel leven ja :-) Gewoon niet meer veel.
    De CRX zou ik zowizo gewoon bijhouden. 150km is echt wel heel weinig gereden maar zolang het niet in de weg staat... Waarom weg doen?
    Die Aerodeck is en blijft toch wel geweldig. Die waren 10 jaar geleden al zeldzaam en dat is er niet op gebeterd. Zou ik ook nog wel zien zitten ipv de Cupra. Maarja, ik kan niet alles hebben helaas.
    Uw plannen klinken niet slecht. Past een gewone Integra uitlaatlijn hier op?
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Zippo's 1984 CRX 1G - UPDATE NEW DAILY! Civic Aerodeck V

    Berichtdoor zippo » ma 28 feb 2022, 13:10

    Volgens wat ik online al gevonden heb zou een itr middenlijn moeten passen al komt er dan wel de vraag bij of ik ook een itr cat zou moeten steken ivm diameter. Zal het allemaal nog eens goed moeten nakijken :denk:
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: Zippo's 1984 CRX 1G - UPDATE NEW DAILY! Civic Aerodeck V

    Berichtdoor zippo » ma 28 feb 2022, 18:53

    Nog even een fotootje van de enginebay in de huidige toestand met OEM b16 collecteur er op:

    Afbeelding

    Net een bestellingske geplaatst op All4Honda:

    - achterste window visors
    - OEM wielmoeren voor stalen wielen
    - nieuwe kleppendekselpakking OEM Honda
    - extra busje olie voor moest er een beetje verbruik optreden (tot nog toe nog niet maar heb nog maar 250km gereden ook)

    Ook leuke ontdekking gedaan dat er al een Pioneer compo-setje in steekt vooraan, vond al dat de speakers verdacht zuiver speelden :lol:
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten