M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

Berichtdoor vandrietuning » zo 04 maart 2018, 23:50

Inmiddels is de FK2 op de testbank geweest, en zeker leuk resultaat behaald.

Stage 1 tune zit op 354,7 Pk en 485 Nm....

Meer is wel mogelijk, alleen de luchtmassa meter zit aan zijn max.
Hierdoor kan de ecu niet zien dat er meer lucht binnenkomt en dus niet brandstof/onsteking correcties maken. Er zijn wel maniertjes om wat meer "rek" in te krijgen, maar dat zijn allemaal lap middelen.

Het verschil is echt enorm, koppel komt er mooi vloeiend in! Het koppel lager dan 3000 toeren is niet aan te raden.

Inmiddels eigen apparatuur aangeschaft, ecu hoeft 1 keer los voor unlocken. Daarna via OBD te flashen!

Linkje naar blog op mijn website:

http://www.vandrietuning.nl/honda-civic-type-r-fk2-stage-1-reflash/
-- Van Drie Tuning -- >> Honda chiptuning op maat <<
[Hondata] [Neptune] [eCtune] [Doctronic] [Haltech] [AEM] [KTuner]
vandrietuning
Camino user
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr 24 jan 2014, 19:24
Woonplaats: Emmeloord
my honda: FD3
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor M&M » ma 12 maart 2018, 10:57

    vandrietuning schreef:Inmiddels is de FK2 op de testbank geweest, en zeker leuk resultaat behaald.

    Stage 1 tune zit op 354,7 Pk en 485 Nm....

    Meer is wel mogelijk, alleen de luchtmassa meter zit aan zijn max.
    Hierdoor kan de ecu niet zien dat er meer lucht binnenkomt en dus niet brandstof/onsteking correcties maken. Er zijn wel maniertjes om wat meer "rek" in te krijgen, maar dat zijn allemaal lap middelen.

    Het verschil is echt enorm, koppel komt er mooi vloeiend in! Het koppel lager dan 3000 toeren is niet aan te raden.

    Inmiddels eigen apparatuur aangeschaft, ecu hoeft 1 keer los voor unlocken. Daarna via OBD te flashen!

    Linkje naar blog op mijn website:

    http://www.vandrietuning.nl/honda-civic-type-r-fk2-stage-1-reflash/


    @ Vandrietuning = Very nice result desondanks de luchtmassa restrictie. :goed:
    Interessante materie ook om even op door te vragen / dieper op in te gaan...

    Klopt het dat het Vtec-systeem van het K20C1 blok eigenlijk het omgekeerde doet dan bij de NA motoren - namelijk dat de Vtec een handje toesteekt op lage toeren om turbo lag zoveel mogelijk te elimineren? (las dit op een ander forum, truth of larie?)

    Honda heeft het het T-valve trucje reeds toegepast op de FK8 t.o.v. de FK2R - dus dat issue zou bij de nieuwe CTR uit de wereld geholpen moeten zijn... :mrgreen:

    Geen idee of de luchtmassameter indentiek is op een FK8 als op een FK2R - wijzigingen waar ik weet van heb zijn een verbeterde intercooler, een lichter vliegwiel, de T-valve upgrade, en iets kortere schakelverhoudingen. -> Raidon - mss weet jij hier meer over te vertellen? 8-)

    Momenteel ben ik mijn blok nog aan het inrijden - is een stage 1 reflash (extra vermogen) op een nieuw blok aan te raden? Vanaf welke kilometerstand kan het geen kwaad?
    Of maakt de gebruiksduur en geringe kilomterestand van een motor niks uit - en is vooral de manier waarop je het blok behandelt van belang? (rustig op temperatuur laten komen alvorens het gaspedaal diep in te trappen, na het rijden laten nadraaien (beter voor de turbo) enz.
    De Focus RS is immers eveneens verkrijgbaar in Mountune uitvoering - af fabriek extra vermogen, vandaar mijn vraag.... :denk:
    Laatst bijgewerkt door M&M op ma 12 maart 2018, 16:18, in totaal 2 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor M&M » ma 12 maart 2018, 11:09

    Nog wat nieuwe pics (shot at dusk) 8-)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    En als laatste, de angle die de meeste weggebruikers het vaakst zullen aanschouwen - de controversiële kont :har:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor Namor » ma 12 maart 2018, 17:35

    Echt een schitterende wagen,

    Veel bekijks zekers
    Namor
    Camino user
     
    Berichten: 30
    Geregistreerd: vr 02 jan 2015, 19:02
    my honda: Crv
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor M&M » wo 14 maart 2018, 13:48

    Namor schreef:Echt een schitterende wagen,

    Veel bekijks zekers


    Bedankt :)

    Absoluut - het extravagante spoilerwerk van de FK8 valt misschien niet bij iedereen in de smaak (f*ck 'em, I don't care), maar koning, keizer, admiraal - kijken doen ze, allemaal! :har: :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor who_carez » zo 18 maart 2018, 09:16

    Ik ben idd niet echt fan van al het uiterlijk geweld van de laatste 2 type-r's. Maar er valt niet te ontkennen dat ze nu eenmaal het beste zijn wat er uit een FWD auto te halen valt. Ook jammer dat het geen atmosferische motoren meer zijn maar ook dat kan uiteindelijk niet meer anders. Vermits in deze klasse nu eenmaal 300+ pk de norm is geworden. Eigenlijk wel bizar. 15 jaar geleden was dat het vermogen dat in een normale Porsche 911 zat. En nu zit dat in elke normale gti/ hot hatch.
    Allemaal heel leuk maar doe mij maar NA oldschool :)
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor pistonhead » ma 19 maart 2018, 00:25

    Komaan Michaël is da niks voor den uwe :)

    https://www.facebook.com/eurodynamictun ... 329917596/
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor M&M » zo 01 apr 2018, 14:46

    who_carez schreef:Ik ben idd niet echt fan van al het uiterlijk geweld van de laatste 2 type-r's. Maar er valt niet te ontkennen dat ze nu eenmaal het beste zijn wat er uit een FWD auto te halen valt. Ook jammer dat het geen atmosferische motoren meer zijn maar ook dat kan uiteindelijk niet meer anders. Vermits in deze klasse nu eenmaal 300+ pk de norm is geworden. Eigenlijk wel bizar. 15 jaar geleden was dat het vermogen dat in een normale Porsche 911 zat. En nu zit dat in elke normale gti/ hot hatch.
    Allemaal heel leuk maar doe mij maar NA oldschool :)


    De alsmaar strengere emissienormen lijken idd (voorgoed?) een eind te hebben gemaakt aan de sportieve atmosferische krachtbronnen van weleer... :(
    Maar een turboblok is ook zeer leuk om mee te spelen - het is gewoon anders. Net daarom is mijn S2000 steevast een blijver, zo behoud ik het privilege om te kiezen, niet om te verliezen 8-)

    Niet alle hot hatches beschikken momenteel over 300+ pk: de meeste voorwielaandrijvers zitten tussen de 230 - 280 à 300pk (VW Golf GTI, Renault Mégane RS, Peugeot 308 GTi, Hyundai i30N, Seat Leon Cupra, Ford Focus ST...) De FK8 is de meest krachtige van het FWD-stel met z'n 320 paardjes en 400 Newton meter aan koppel. ;)

    In mijn ogen is hij de enige front wheel drive hot hatch die zijn vierwiel-aangedreven concurrenten (VW Golf R, Focus RS, ...) écht het vuur aan de schenen kan leggen.
    De CTR slaagt er immers wél in om dankzij zijn uitmuntede chassis en innovatieve technologie een vermogen van meer dan 300pk efficiënt naar de voorwielen te leiden. :goed:

    De FK8 beschikt inderdaad over een gelijkaardig vermogen van dream cars uit de jaren 90 : Ferrari 348, een Porsche 911 of een BMW M3...
    En dankzij de turbo, beschikt de Type R bovendien nog meer koppel.
    Wanneer je 20 - 25 jaar geleden 150+ pk, 17 inch wielen een schroefset had, was je 'King of the hill'... Nu rolt een 'gewone' Civic van de band met 17 inch wielen en een 1.5 turbomotor met 180 pk... Andere tijden. :)

    Omdat een fotootje de boel nu eenmaal opleukt en lichter verteerbaar maakt - een pic van al het FK8 gerelateerde spul dat ik bezit :mrgreen:
    Afbeelding
    En neen, het touch up paint setje links onderaan heb ik gelukkig nog niet nodig gehad :D
    Vroeger werden deze gewoon af fabriek meegeleverd wanneer je een nieuwe Honda kocht. Tegenwoordig zijn ze een accessoire - ze dienen apart besteld en betaald te worden. :(
    Laatst bijgewerkt door M&M op zo 01 apr 2018, 15:00, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor M&M » zo 01 apr 2018, 14:50

    pistonhead schreef:Komaan Michaël is da niks voor den uwe :)

    https://www.facebook.com/eurodynamictun ... 329917596/


    Bruut, maar aan deze lijkt toch nog wat meer gesleuteld / gewijzigd dan enkel een stock ECU met launch control en no shift lift... (uitlaatlijn / downpipe, ...- en mss nog andere dingen die je niet meteen hoort?) ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor who_carez » ma 02 apr 2018, 07:52

    Ik denk idd niet dat de atmosferische motor nog eens terug zal komen. En met die reden ben ik dus ook niet van plan om mijn ep3 ooit nog weg te doen nu deze bijna op Nederlandse papieren staat. Gewoon de nodige liefde blijven geven.

    Maar je hebt wel gelijk hoor. De nieuwe type r is de enigste hot hatch die mee kan met de 4 wiel aangedreven modellen. Op het circuit moet deze zelf niet onderdoen voor een a45 amg of rs3 dus dat wil toch al echt iets zeggen :)

    Het is (in mijn ogen) niet moeders mooiste maar hij laat weeral mooi zien wat Honda kan, en dat het goed is!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= New pictuRes P48

    Berichtdoor M&M » ma 02 apr 2018, 09:43

    who_carez schreef:Ik denk idd niet dat de atmosferische motor nog eens terug zal komen. En met die reden ben ik dus ook niet van plan om mijn ep3 ooit nog weg te doen nu deze bijna op Nederlandse papieren staat. Gewoon de nodige liefde blijven geven.

    Maar je hebt wel gelijk hoor. De nieuwe type r is de enigste hot hatch die mee kan met de 4 wiel aangedreven modellen. Op het circuit moet deze zelf niet onderdoen voor een a45 amg of rs3 dus dat wil toch al echt iets zeggen :)

    Het is (in mijn ogen) niet moeders mooiste maar hij laat weeral mooi zien wat Honda kan, en dat het goed is!


    Fijn te lezen dat je niet van plan bent om je EP3 van de hand te doen - het is in mjn ogen de beste NA hot hatch die Honda tot nu toe produceerde, en, het wordt / is een klassieker in wording. :goed:

    Qua looks - tja - een middenweg is er eigenlijk niet - either you love the wild styling or you don't. ;)
    Ik viel wel meteen voor de opvallende aero, en je als je in gedachten houdt dat dit ontwerp afkomstig is van een constructeur uit het land van de rijzende zon, waar in feite niks crazy / extravagant genoeg is, dan heb je meteen de verklaring voor deze stijl-evolutie beet.
    Persoonlijk vind ik de concurrenten gewoon te braafjes wat hun looks betreft.

    Gisteren / vandaag kwam ik deze reviews tegen - de FK8 heeft alweer twee awards beet - hij werd door het Australische Auto Express verkozen tot 'Best Performace Car under 60.000 AUSD' :goed:
    https://www.youtube.com/watch?v=j43KwVjdTuI
    En het Amerikaanse Car and Driver Magazine nam de Civic Sport / Si / Type R uitvoeringen op in hun 2018 10 best cars list (net als de USDM Accord trouwens) :love:
    https://www.youtube.com/watch?v=27zTv1VxAWk&t=290s
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

    Berichtdoor M&M » ma 09 apr 2018, 18:12

    Duoshootje met mezelf :har: :mrgreen:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Bij dit shootje hoort een kleine anekdote.
    Toen ik zaterdag de Type R aan het poetsen was, passeerde er een mama met twee zoontjes; eentje van een jaar of 6 de andere een tweetal jaartjes ouder.
    Eens ze dichterbij kwamen en beide auto's zagen staan, gingen de twee kids uit hun dak. "Wooowww, coole auto's! Vet, al die spoilers en die andere zonder dak" :kwijl:
    "Ja, zei mama, die zijn vast heel snel."
    En omdat M&M nu eenmaal nog sneller is, (en de mama er ook best mocht wezen) sprak ik hen aan.
    "Hey kids, zouden jullie eens graag in de auto's gaan zitten?"
    "Jaaaah, super, hoe snel kan deze mijnheer, en, ik wil in die witte!"
    Het deed mij terugdenken / wegdromen naar mijn kinderjaren, toen ik als kleine krullenbol, zittend op moeder's schoot 'zelf' de garage mocht inrijden... ;)
    Na afloop kreeg ik een welgemeende high five van de kids; it made their day.
    Passie voor auto's is het leukst / smaakt zoveel zoeter als je deze kan delen / doorgeven. :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

    Berichtdoor JDM-civic » di 10 apr 2018, 14:13

    Ben al heel lang niet meer op dit forum geweest. En rij nu met een duitser kuch kuch... Ik vind de nieuwe civic type r echt geslaagd. Is zeker in your face, maar type r's zijn altijd in your face geweest! Hate it or love it maar i love it. Echt knappe bolides wat je daar hebt en trekt dus zelfs kinderen en mama's aan haha
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

    Berichtdoor M&M » zo 15 apr 2018, 18:58

    JDM-civic schreef:Ben al heel lang niet meer op dit forum geweest. En rij nu met een duitser kuch kuch... Ik vind de nieuwe civic type r echt geslaagd. Is zeker in your face, maar type r's zijn altijd in your face geweest! Hate it or love it maar i love it. Echt knappe bolides wat je daar hebt en trekt dus zelfs kinderen en mama's aan haha


    In your face is voor een type auto als een CTR absoluut een must wat mij betreft, want een hot hatch dient zich eveneens esthetisch voldoende te onderscheiden van het basismodel waarop 'ie gebaseerd is.
    Gelukkig heeft Honda dit sinds de komst van de vorige generatie CTR ook in de pratijk omgezet. De FK2R en de FK8 verschillen uiterlijk sterk ten opzichte van de gewone Civic.
    Kocht je tijdens het EP3/ FN2 era een Civic Sport of een Type S, dan hoefde je slechts de Type R koffer-/ dakspoiler en een setje lichtmetaal in de juiste maat te monteren, en je had een instant CTR look a like.

    Don't get me wrong, een sleeper is absoluut kicken, maar hetgeen vaak onze harten onmiddellijk sneller doet slaan is de emotie die een ontwerp losweekt.
    Soms worden een shitload aan 'peekaas' zelfs kompleet irrelevant - er zijn voorbeelden genoeg van; een klassieke Alfa Romeo Spyder, een VW Karmann Ghia ... Vul zelf maar aan.
    Bovendien valt er over schoonheid eigenlijk niet / amper te twisten / discussiëren - beauty is within the eye of the beholder - weet je wel.
    Gelukkig hebben de meeste 'lookers' ook voldoende inhoud om hun fraaie vormen vlotjes voort te bewegen - everything turns out fine in the end.

    En voor degenen die de TCR versie van JAS Motorsport nog niet zouden kennen, hier zie je hoe deze tot stand komt - road to race :kwijl: :love: :goed:

    - deel 1 van 3
    https://www.youtube.com/watch?v=Gd4yq9s8FCk
    - deel 2 van 3
    https://www.youtube.com/watch?v=f2DTX6p-_J4&t=10s
    - deel 3 van 3
    https://www.youtube.com/watch?v=mbMYnX1-5qM&t=15s
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

    Berichtdoor M&M » zo 06 mei 2018, 17:44

    WTF, damn, al mijn foto's zijn hier precies niet langer zichtbaar? :?: :!:
    Iemand enig idee waarom - pics werden geupload via postimage... :?:
    Achja, dan kwak ik er een paar nieuwe online :mrgreen:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten