Zo, er is een jaar verstreken, en toch hebben we niet stil gezeten, er is vanalles gebeurd in dit jaar, een huis gekocht met garage
foto’s zullen later wel verschijnen heb er nog wat werk in
Het FR-V avontuur, ja de wagen van de vrouw een Ford Fiesta had het begeven (normaal
), en ze wou er geen geld meer insteken, met een beetje imput van mij, zijn we bij de FR-V uitgekomen, familiewagen, isofixen op elke zetel voor de kids in de toekomst, maar ik wou geen 1.7 kopen. Minimum een 1.8 of ja de 2l met de K20A9 erin, 1.8 was of is nog redelijk prijzig en dan zijn we toch maar voor de 2l gegaan, maar dan wou ik een executive met navi etc… Enzo begon mijn zoektocht, uitgekomen in Duitsland bij deze kobalt blauwe, 2005 met 150K op de teller.
Ik heb weinig schrik van de Km op een Honda. Dus op naar Duitsland, Osnabruck, 3 uur rijden dus een dagje werk, trailer van onze pa aan de jeep en weg waren wij. Beetje gediscuteerd met de Duits en de wagen opgeladen, eens thuis per direct naar de verzekering, keuring etc.
Nog geen 3 Dagen later waren de platen al binnen. Evenals de wagen direct voorzien van nieuwe olie, filters, riem, bougies, etc… Nu 6 maand later loopt de wagen nog altijd zoals een klokje. Zo goed dat vrienden intussen ook een FR-V hebben gekocht
En uiteindelijk de Accord voorzien van een 6 bak, maar alles is nog steeds niet in orde, weeral een stap dichter maar nog niet echt daar waar ik moet zijn.
Een DMF gekocht bij jawel Mister Auto voor de prijs van met 5% korting op een artikel dat in korting stond voor 413€, dacht mooie prijs, normaal 600€ ofzo dus zo geschiede het .
http://www.mister-auto.be/fl/vliegwiel/ ... _g577.htmlEerst was er het probleem van de achteruitblokkering…
Oplossing 1, kabels bijtrekken, maar naar waar? Via via toch te weten gekomen wat ik moest doen, kabels bijtrekken stroom zoeken na contact en een 20A zekering moest er tussen staan en pinnen in de stekker 1. Ok op zoek naar stekkers, uitgekomen bij Conrad
http://www.conrad.be/ce/nl/product/6467 ... archDetail Ongeveer de stekker die ik nog heb voor op de solendoide, passend na modificatie van de stekker, dus ok tot nu, dan stekkers zoeken voor de stekker 1 om in de ECU te passen, weinig info hierover gevonden, jammer maar hellaas, op een gegeven moment stond ik gewoon op het punt om pinnen van Haltech te kopen, maar dit van ik redelijk duur voor zomaar een paar pinnen. Dus terug naar af.
Oplossing 2, de meest evidente, koop gewoon een kabelboom van een facelift diesel. Maar na 6 maanden mailverkeer met verschillende afbraakfirma’s nog altijd niets, bijna elke firma knipt de kabelboom door??? Ik denk dan bij mezelf WTF? Soit mensen zullen er wel een deftige uitleg voor hebben. Tot vorige week een firma in Nederland mij een mail stuurde, ik heb een kabelboom, dacht mooi, prijs 400€. Ik vroeg vriendelijk of hij er niets kon afdoen van de prijs. Hij zei vriendelijk nee, ik zei ik kom bij u wel terecht als mijn opties echt echt op zijn.
Soit er terug aan begonnen alles ervanonder, DMF gemonteerd, koppeling, beide waren bijna wel op het einde van hun levensloop, DMF zat axiale en radiale speling op dus weg ermee, dit was nog het originele van honda dat erin zat, afwerking bij het Honda DMF was veel fijner! Honda vraagt dan ook iets meer dan in aftermarket.
Alles mooi proper gemaakt en gemonteerd, subframe is mooi schoongemaakt.
Dan een kleine onaangemaanheid tegengekomen, mijn dieselpomp “zweet”…
A bit freaky als je weet dat ergens in het proces nog ergens naar de “tuner” zal moeten worden gegaan, om het de brains te geven dat hij zijn achteruitblokering moet opzetten bij meer dan 20km/h.
De pomp zorgen voor later dus
De Bwg6 eronder tot shit eventjes iets over het hoofd gezien een afgebroken bout in de behuizing, visegrip, special tools niets wou helpen
Dan maar de grote middelen, gaatje boren in de bout stuk ijzer gevonden gat geboord, afgelast en draaien maar
dit hielp wel dan met de draadtap erdoor en eronder gehangen. Of dit dachten we toch, de motorsteun gaf problemen, er zat geen uitsparing in voor de solenoide, dit is dus ook anders op een facelift. Dus solendoide eruit, aftappen en verder monteren. Alles past buiten de solenoide.
Dan de test, van de brug rijden :O spannend!
De eerste was ok de tweede was ok, derde ok, vierde ok, vijfde ok, zesde ok, achteruit ok!
Yes! It works! Buiten de solenoide gerekend dan en de stroomvoorziening van deze kleine eenheid.
Enige nadeel de pook kan van links naar helemaal rechts in achteruit dus, de dag was min of meer geslaagd, we komen korter bij ons doel. Nu de steun nog de kabelboom, en de ecu hermappen.
Ik kon geen andere ECU steken van een facelift omdat deze samenwerkt met de sleutel en de tellerbak, vandaar dat mijn ECU nog gaat moeten hermapt worden om 100% doelstelling bereikt te hebben. Zo tot hier het verhaal hier staan we nu, prefacelift diesel met 6 versnellingen. Zonder stroomvoorziening en solenoide dan wel dus ik mag toch stellen dat we 60% ver zitten in de reconversie.