Tijd om nog eens te updaten! Grote veranderingen zijn er niet maarrrrrrrrrr wie het kleine niet eert, enzovoort enzovoort!
Blijkbaar ben ik in één van de vorige posts iets vergeten... De aandachtige plaatjeskijkers onder ons hadden natuurlijk wel al gezien dat er een setje window visors waren bijgekomen. Véél te duur voor twee stukken plastic maar tegen OEM Access onderdelen kunnen we geen nee zeggen he.
JDM PRIMER YOOOOOO
Voor het eindresultaat zie vorige pagina
Deze zomer ook de volledige onderkant volledig in anti-roest laten zetten. Achter de achteras begon hier en daar wat vliegroest terug door te komen, wielkassen achteraan waren wel nog goed. Voor de zekerheid toch maar alles laten doen, volledig de onderkant + alle wielkassen. Nu ben ik gerust dat ik er nog wat jaartjes geniet van kan hebben.
Pioneer dubbeldin is er ook bijgekomen, enkel nog een kadertje maken voor errond. Heel content van, serieus verschil tegenover de radio die erin zat toen ik hem kocht.
Vandaag mij eventjes beziggehouden met de eindpot wat te polieren, de uitlaat is er nu toch vanonder voor de keuring. Na de winter de originele eindpot ook eens polieren als de Fujitsubo er terug onder gaat.
Gisteren gaan tracken op Zolder dus dan ook maar even oliewissel + filter gedaan vandaag. Als ik foto's zie verschijnen zal ik ze hier ook even posten. Ik had me ingeschreven voor de circuit experience van Skylimit en ik heb toch heel wat bijgeleerd. Vermits het nogal nat lag heb ik me maar ingehouden en mij vooral gefocust op de rijlijnen en de rempunten. Na een tijdje begon de snelheid vanzelf wat omhoog te gaan naarmate het circuit opdroogde en ik de lijnen en rempunten wat onder de knie had. Het fijne was dat we maar met 6 personen waren voor de cursus ( normaal zijn het er zo'n 20 - 25) wat dus resulteerde in een vrijwel leeg circuit. Van 10u tot 12u mochten we dan vrij rijden terwijl er nog steeds amper volk was. Ideaal dus om wat ervaring int nat op te doen! Heel leuke dag gehad en de Integra weer wat beter leren kennen, op circuit komt em pas echt tot leven
Kdacht da ge hem al volledig had behandeld? Volgende keer moogde mij da laten weten van skylimit :p Wa hebde betaald alsk da mag vragen?
My Civic Coupé build I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book!
unleashed civic schreef:Kdacht da ge hem al volledig had behandeld? Volgende keer moogde mij da laten weten van skylimit :p Wa hebde betaald alsk da mag vragen?
Neeje, enkel achterste wielkassen en achter den achteras had ik zelf gedaan. Prijzen staan op de site, 245 voor met eigen auto.
Een goed half jaar geleden heb ik een cargo net uit de USA gekocht voor de DC5. Eén van de meest praktische updates tot nu toe, nu slingert er niets meer rond in de koffer. Foto is een voorbeeldfoto
Een maand of 2 terug wou ik een diffuser dus dan maar zelf eentje gemaakt. Begonnen met een plaat aluminium en een beetje uitmeten. Probleem was vooral hoe ik heel de boel kon vasthangen zonder gaten te boren in het chassis. Na een beetje denken beslist om plaatjes te plooien en te bevestigen op de punten van de swaybar waar dan de diffuser op kon rusten. Korter naar achter heb ik hollewandplugen in de gaten van de chassisbalken gestoken waar ik M6 draadstangen in heb gedraaid waar de diffuser op zijn beurt kon aanhangen. Langs de ene kant moest ik een beetje herplooien om rond de uitlaat te geraken. Uiteindelijk langs beiden kanten een bocht in geplooid om het uitzicht langs achter hetzelfde te houden. In het midden van de bumper kon ik de diffuser gewoon vasthangen in de originele bevestigingspunten.
Plaatjes swaybar
Hollewandplug
M6 draadstangen
Daarna begonnen aan het plooien van de diffuser. Ik heb hem in drie stukken gemaakt omdat ik hem anders op den duur niet meer tussen de plooibank zou krijgen. Van start gegaan met het middenstuk en mooi gecentreerd in het midden van de bumper. Na een beetje uitmeten, slijpen en plooien eens gepast.
Daarna de 'vinnen' geplooid en opgevezen. Nog wat ingekort met de slijpschijf.
Vervolgens aan de zijvleugels begonnen. Eerst de stukken plaat er al eens opgezet met spanvijzen om dan de contouren van de bumper af te tekenen en wat uit te meten.
Na uitmeten en aftekenen het nodige afgeslepen om dan dit te bekomen.
Alles bij elkaar ziet het er dan zo uit.
Daarna de 3 stukken aan elkaar geplakt en laten aflassen en dan in het matzwart gespoten.
En dan de reden waarom ik al die tijd nog geen velgen had gekocht voor de itr. Altijd al willen hebben maar nooit gevonden. Enkele weken terug dan toch gevonden en eerst nog serieus getwijfeld. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en na wat mailtjes heen en weer een setje wielen gekocht. Mugen MF10 in brons 17' 8J ET55. Ikke blij
En nog wat foto's van de afgewerkte diffuser.
Binnenkort terug een beetje lager zetten want na de keuring is het er niet meer van gekomen. Zo, da wast!