Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Pre-Face 6 Bak :D

Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Filmke Lap Spa

Berichtdoor Spooner » zo 20 apr 2014, 12:31

Uitgeremd? :-p
Kzat me overhitting diene lap. Kmoest het wa kalmer aan doen...
Ma twas wel nen toffen dag ;-)
"I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
Quote by Keiichi Tsuchiya
Avatar gebruiker
Spooner
H23 Poster
 
Berichten: 736
Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
my honda: B18C-R EG6
Advertenties:



  • Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Filmke Lap Spa

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 20 apr 2014, 20:44

    A zo,ja sorry Willem ma op de video zag er da een mooi uitremmaneuver uit :D
    Wa was er dan oververhit?olie of de remmen?
    En kan me goe inbeelden dat het een ferm dagske was ;)

    Mja vo op Facebook cava nog dan,dage daar wa water bij de wijn doet verstanek.ma hier zitten vtec verslaafden he :mrgreen:
    Ah das interessant,zal u nog sturen om is af te spreken ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Filmke Lap Spa

    Berichtdoor Spooner » ma 21 apr 2014, 16:27

    Olie en water stonden redelijk hoog...
    Ik heb per sessie toch minstens 1 lap opt gemak moeten rijden...
    Ma twas ook wel 34gr dienen dag. Redelijk logisch.
    Mijnen auto heeft veel meer potentiëel dan ik er uithaal. Maar ten eerste ik ben gene prof racer (ver van).
    En ten tweede kheb te veel geld gestoken om die deftig te laten herlakken omda daar ff naar de zak te ga rijden :-)
    Bij Kurt is da eerder zijn "track wagen"...
    Moest ik ni zo veel geld in de mijne gestoken hebben, dan zou ik mss ook wat verder gaan... Ma da zal toch ni me deze wagen zijn ;-)
    Denk trouwens da Kurt zijn olie en water aan den hoge kant stonden. Ma toen stonden de meterkes der nog ni in, dus hij kan het ni weten :-p
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Filmke Lap Spa

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » ma 21 apr 2014, 20:27

    Ja bij die temperaturen ziet alles natuurlijk nog meer af e.op die dagen zijn temperatuurmetertjes en eventueel een oliekoeler eerder een must dan overbodige luxe ;)
    Ma de kurt heeft weer ne goeie up gedaan met Zijne koyo radiator,zal weer wa beter koelen nu :goed:

    Heb het zelf ook meegemaakt op Spa maar dan vooral fading van de remmen.
    Nog een geluk da er meer potentieel in zit,denk da met ne tracktoy die ni snel genoeg is naar u eigen kunnen snel verveelt.
    En gelijk hebt ge ze dage wa voorzichtig zijt en het kopke er bij houd want het is snel gebeurt en dan is het inderdaad zonde van het geld(is het altijd trouwens tracktoy,daily of eender wa)
    Ik werd op Spa ook op exact dezelfde plek uitgeremd door zo ne Clio rs.en was eigenlijk erg onder de indruk van hoe laat en goe da spel remde.ma in de namiddag stond diezelfde rs perto op de parking,alle airbags afgegaan vooraan alles weg,beide zijkanten geblutst en .... Echt perto dus,was dan nog nen Duitser ook dus daar sta je dan :dom:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Filmke Lap Spa

    Berichtdoor Ghost Eg » di 22 apr 2014, 18:52

    Ja idd ik kon toen mijn temperaturen niet zien :/ Nu is da wel opgelost door Defi Din's ( Pic's later ). Over Willem zijn rijstijl ga ik mij ni uitspreken denk da hij al redelijk hard gaat XD
    Maar idd een oliekoeler met thermo is wel een must voor een track-car.
    Waarom met aja simpel anders krijgde uwen blok op straat nooit ni warm en t'zou zonde zijn voor al die Duiters te moeten laten voorgaan XD
    Greddy heeft voor een EG6 een schoon setje plug and play en met alle steunen en gans den bazaar, dat zal hoogstwaarschijnlijk een van de volgende up's zal worden dat of een track-gebonden schroefkit voor de EG6.
    Allez in de nabije toekomst want er is nog teen en tander dat zou moeten gestoken worden voor Japfest 2014, zoals jawel terug een rem'upke voor EG6, kheb al een ITR Spec'98 onderstel zitten, maar dankzij Spooner op een mooi setje Twinpot ATR klauwen op uitgekomen, deze moeten wel eerst nog gereviseerd worden :)
    Van fading of remkrachtverlies niet echt last van, wel last van schijven krom trekken, zo hard kunde remmen, mijn stuur begon op gegeven moment gewoon te trillen, daarmee da het ook ni slecht is denk ik om over te schakelen op twinpot klauwen, verdeling van het vermogen. We zullen binnenkort wel zien wat het uithaalt, met uiteraard terug een nieuw setje disc's.
    Maar idd een goed setje en een set dat je kan betrouwen is heel belangrijk op zo'n dagen, daarom enkel brembo OEM/HP en ferodo DS, geen andere merken ik ken ze niet en dusdanig vertrouw ik ze ook al minder snel, en remmen is niet van 100% belang maar 48646500054616461% !
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Filmke Lap Spa

    Berichtdoor FreakoRico » wo 23 apr 2014, 20:49

    Ik heb deze wel eens vaker gezien!!

    Wat een prachtig exemplaar heb je daar! :goed:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    FreakoRico
    D14 Poster
     
    Berichten: 50
    Geregistreerd: di 21 feb 2012, 23:13
    my honda: Civic Eg6 Vti
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Defi Din Install

    Berichtdoor Ghost Eg » za 03 mei 2014, 20:36

    Zoals eerder vermeld Defi DIN geinstalleerd intussen pics van het geheel...

    Afbeelding

    De Defi's

    Afbeelding

    De plaats van intrede :)

    Dus vervolg Gathers eruit... Helaas niet aan gedacht van hier een foto van te nemen :/

    Afbeelding

    Antenne eruit, geen radio dus deze is overbodig

    Afbeelding

    Gaatje dicht door middel van de OEM Antenna block off plate RHD

    Afbeelding

    Het afgewerkte product

    Afbeelding

    Nogmaals met de lichten aan, van hoe het schijnt in het donker moet je nog ffe geduld hebben :)
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Defi Din Install

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 04 mei 2014, 12:21

    nice kurt :goed:
    nu gaat ge tot op de limiet kunnen gaan op trackdays zonder uwen blok in gevaar te brengen.
    ze passen ook echt goed bij uwe eg6 cluster.
    wel een stukje nostalgie moeten uitsmijten(originele cassette deck radio)maja das vo de goei zaak e,trouwens who needs music on a track-day :lol:
    trouwens is dat oem honda die block off?
    gewoon bij den dealer bestellen dan?
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's -> EG6 Defi Din Install

    Berichtdoor Ghost Eg » zo 04 mei 2014, 19:04

    TOM-ek4-VTI schreef:nice kurt :goed:
    nu gaat ge tot op de limiet kunnen gaan op trackdays zonder uwen blok in gevaar te brengen.
    ze passen ook echt goed bij uwe eg6 cluster.
    wel een stukje nostalgie moeten uitsmijten(originele cassette deck radio)maja das vo de goei zaak e,trouwens who needs music on a track-day :lol:
    trouwens is dat oem honda die block off?
    gewoon bij den dealer bestellen dan?



    Thx,
    Jup voor Eg en Ek zijn het andere nr's, eventjes zoeken op het net en je hebt de nr voor je EK zo gevonden :)
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

    Berichtdoor Ghost Eg » za 09 jan 2016, 17:45

    Lang geleden hier weer,
    Dit is de 2de keer dat ik dit probeer te plaatsen Grmmbll :dom: :shoot:
    De daily,
    Ondertussen heb ik ze al een tijdje, mijn Accord CN1
    Maar door werk omstandigheden, meer weg dan thuis, nu eindelijk de aanvulling. Mijn oude daily, een Nissan kubistar, deed het niet meer of wou het gewoon niet meer doen.
    Het ene na het andere probleem kwam naar boven, eerst de brandstofpomp dan de verdeler, injectoren en uiteindelijk de turbo. Dusja een andere daily was wel aan de orde.
    Mijn oog laten vallen op een Accord 12/2003 van bij Mullens een 2.2 iCtdi Executive.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Ik moest een dieseltje hebben voor het woon-werk, veel km's vandaar de keuze.
    En dan begint het, de kriebel, het eerste accessoire... Window visors, jammer genoeg geen fotos na de installatie.

    Afbeelding

    Lekker met het raam open in de zomer, maar nu winter, enja die wielen...
    Je hoort het al komen, op zoek naar OEM 17" wielen
    Uitgekomen bij deze, Type S of CL7 Euro R wielen, blijkbaar moeilijk te vinden en redelijk aan de prijzige kant

    Afbeelding

    Dzu, wat is er nog? Nog een tijdje rondgezocht en deze wielen gevonden
    Van een Executive 2008, 2 setjes zelfs, eentje met regenbanden uniroyal rainsport 3 en eentje met winterbanden toyo snowprox

    Afbeelding

    Gemonteerd

    Afbeelding

    Afbeelding

    Op de parking van zolder :) een onbekende zonderling

    Afbeelding

    Vervolgens toch niet echt tevreden van de look van de grill.
    Dus op zoek naar een andere grill een sportgrill, gevonden op tweedehands, was wel niet tip top, er waren namelijk wat lipjes afgebroken maar het lukte wel.

    Afbeelding

    Ook het interieur kreeg hier en daar een aanpassing, de versnellingspook moest plaats ruimen.

    Afbeelding

    Een tijd geleden via White Sol een Access pook van Accord op de kop kunnen tikken, en de pookzak gevonden in Duistland let op de witte stiksels :)
    En dan onlangs naar de dealer gestapt voor de andere, met het oog op de volgende upgrade

    Afbeelding

    Dan gaan er lampjes stuk, moet je ze vervangen :P
    Door orange exemplaren :D

    Afbeelding

    Onlangs 3 weken geleden de Jeep-modus aangepast, kwas het beu om met een 4x4 rond te hossen.
    Ik had mijn oog al laten vallen op een sportkit, aan Raf wat raad gevraagd, met als gevolg uitgekomen bij AP, en tot nu een tevreden man van.
    Ze is nog heel comfortabel en de kit was heel goed bij prijs.

    Afbeelding

    Afbeelding

    En dan eergisteren is ze toegekomen, een bwg6, een 6 bak van een facelift. Op de kop getikt voor een prikje, met verzending bij een kleine 200€ ;)
    Ik wil ze nog zuiniger maken, en dus toevallig deze tegengekomen, Ik ben benieuwd wat het verschil gaat zijn tegen de oude 5 bak (awd 6)
    K'hoop dat ik geen oud ijzer heb gekocht, want voor die prijs...

    Afbeelding

    Afbeelding

    Nu nog monteren met een nieuwe koppeling. Maar dat is voor binnen een week of twee.

    Wat de Eg's betreft die hebben ook niet stilgestaan. Hier en daar zijn kleine Updates gebeurd maar later meer hierover
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

    Berichtdoor M&M » zo 10 jan 2016, 22:59

    Fijne en comfortabele diesel die 7th gen :goed:
    De grilleswap van OEM latjes naar -honingraat onderging mijn Executive eveneens een aantal jaartjes geleden.

    En dat access pookje dat je via Whitesol kocht, kwam wss van bij mij... :mrgreen:

    Ik ben erg benieuwd naar de 6mt versnellingsbakconversie, deze overweeg ik zelf ook nog.
    dus post zeker je wedervaren.
    Een nieuwe / andere koppeling was dacht ik niet nodig om de versnellingsbak te wisselen? Of heeft de jouwe z'n beste tijd gehad en wil je hem daarom gaan vervangen? ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

    Berichtdoor Nasty » ma 11 jan 2016, 09:58

    Velgen zijn inderdaad niet makkelijk te vinden in Belgie. Ik ben mijn setje voor een spotprijs in Engeland gaan oppikken. Wij konden het gelukkig samen plannen met een bezoek aan de familie van de vrouw :)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

    Berichtdoor vtiprelude » ma 11 jan 2016, 20:13

    leuk jobke :mrgreen:

    en slim ineens nieuwe koppeling,tligt dan toch open :goed:

    maar heb je ook de pook en schakelstangen/kabels?? want ik vermoed dat de 5 bediening niet hetzelfde is dan de 6 bediening!

    succes in alle geval! :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

    Berichtdoor Ghost Eg » di 12 jan 2016, 09:07

    @Vtiprelude : Ja daar heb ik ook aangedacht, maar ik heb beide chassisnrs door de epc getrokken, en kwam uit dat de schakelkabels bij een 5mt en een 6mt dezelfde nrs hebben, evenals de schakeltoren. Ik was ook even verbaasd, want idd je zou denken dat het andere zijn. Ik zie wel, er gaan ongetwijfeld nog lijken uit de kast vallen. OP naar het avontuur :D het enige verschil met de Eg's is, dit is mijn daily dus geen tijd voor te laten staan :/
    @M&M : Ja de koppeling, ik heb een beetje gekeken naar een aantal factoren, ik heb nu +/- 225xxx Km. Een Sachs aftermarket kost +/-175€ ten opzichte van een OEM +/-300€. En het is zoals vtiprelude zegt, de boite gaat eraf, en is ze ver op, vervang ik ze gewoon. Onder het motto 2 vliegen in een klap en kzou er 400xxxkm mee willen halen. :)
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

    Berichtdoor M&M » di 12 jan 2016, 12:10

    Ghost Eg[url] schreef:@M&M : Ja de koppeling, ik heb een beetje gekeken naar een aantal factoren, ik heb nu +/- 225xxx Km. Een Sachs aftermarket kost +/-175€ ten opzichte van een OEM +/-300€. En het is zoals vtiprelude zegt, de boite gaat eraf, en is ze ver op, vervang ik ze gewoon. Onder het motto 2 vliegen in een klap en kzou er 400xxxkm mee willen halen. :)


    Gelijk heb je, als je dan toch bezig bent en de bak eronderuit ligt... :goed:

    De OEM koppelingen zijn eigenlijk aan de zwakke kant voor de 340 Nm koppel van het N22A1 blok, na verloop van tijd gaan ze doorslippen en zijn ze aan vervanging toe... :(
    Chippen is bijgevolg al helemaal dodelijk voor de standaard clutch. Motorblok en Honeywell turbo kunnen wel extra kracht aan...

    Enig idee of die Sachs after market unit sterker is / meer koppel / kracht aankan? :?:

    400xxxx kms is weldegelijk haalbaar, mits tijdig en correct onderhoud en zonder de motor al te zeer af te raggen (vooral bij koud rijden).
    Om de pakweg 5000km ook je oliepeil eens nakijken en wat bijvullen tussen onderhoudsbeurten in (oliewissel hoeft slechts om de 20.000 km) ;)
    Een groot (ouder) dieselblok verbruikt altijd wel een beetje olie...
    En van die verdomde roetfilters die de boel doen verstoppen en noodloop-toestanden veroorzaken, heb je bij de 2.2 I-CTDi ook geen last= hij heeft nog geen roetfilter :mrgreen:
    Wel om de 50-60.000 km de mazoutfilter vervangen, anders raakt de boel alsnog verstopt (een echte pain in the ass klus, want deze zit diep in de motorruimte verscholen)

    Hou ons zeker op de hoogte van je gearbox swap, veel succes en veilige en probleemloze kms gewenst met je Executive.
    (heb je ook OEM navi of niet?)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten