Nieuw hier met mijn DC2

Nieuw hier met mijn DC2

Berichtdoor Stef & his DC2 » wo 02 dec 2015, 13:22

Stef D.V. , eigenaar v/e ITR DC2

Hoi iedereen,

Ik ben stef en ben vh bouwjaar '94 , woonachtig omgevig Gent-Zelzate. Na nu toch al 4 honda's gehad te hebben vond ik het wel eens gepast om me aan te melden op een forum aangezien je hier toch ook veel te weten kan komen en mensen kan leren kennen :)
Zelf heb ik van thuis uit een VW golf 3 SDI gekregen als eerste wagen, ik kan je vertellen dat je evengoed het openbaar vervoer kan blijven gebruiken ;) en samen met Pa een opel rekord '73 gerestaureerd omdat het toch ook een coole wagen is :p Na 6 maand ben ik met mijn eerste centjes een honda civic EJ9 bordeaux gaan kopen die ik had gevonden op het net, had toen nog totaal geen kennis gemaakt met honda en wist dus ook niet wat te verwachten, zat een leuk schroefsetje onder, einddempertje , zwarte velgen en leuk frontlipje ( na 3 dagen rats afgereden want VW hangt wat hoger :p ). Het was een 1.4 benzine motortje dat toch redelijk goed doorgaf, na een paar maanden besefte ik dat ik een autotje had dat me nooit in de steek ging laten en toch nog sportief reed, na 1 jaar is er spijtig genoeg een wagen tegen mij gereden LA en heb de wagen dan verkocht aangezien de portemonnee toch weer dat ietsje meer toeliet vond ik het slim om mezelf een Honda Integra DC2 aan te schaffen, veel filmpjes enz over gezien en was volledig verkocht vh model. Wat ik niet besefte was dat je voor een DC2 te kopen niet enkel filmpjes enz moest gezien hebben maar ook effectief veel van honda af moest weten. Na een niet te lange zoektocht dan toch een ITR gevonden , het was reeds de 3de die we gingen bezichtigen en alle 3 in wallonie. Volledig gerestaureerde ITR die 12 jaar geleden op tuningmeetings stond maar dan volledig met bumpers, skirts, chroom velgen, erover en erover :p maar de verkoper wist dat hij meer ging krijgen in OEM staat. Nu het spijtige , na een maand rij ik de B18 volledig in frieten. (warm rijden kende ik niet, en mijn rijstijl was VEEL te slecht vr een itr ) nieuwe blok erin van GDM en hupla na 2 maand rij ik hem in de prak. Nog kunnen verkopen aan GDM mijn zwarte ITR maar was geplooid onderaan. Na immens veel tranen en spijt dan opzoek gegaan naar een cheap daily hondatje en kwam uit op een Honda Civic EJ1 coupe ESI '94 met een d16 sohc vtec in. Zonder roest , leuk optie pakket en niet te duur , ideaal voor mezelf om die lastige maanden door te komen. Civicje reed perfect en deed wat hij moest doen. Na een paar maanden piekte het wat om standaard rond te rijden en aangezien we veel werken mogen we ook veel verteren en ben dan de coupe gaan modifiën. Volledig naar me eigen zin en hoe ik het wou, zelf vond ik hem echt AF op ht laatste ( met grote fierheid na alles wat er was gebeurd ) Terug na een jaartje wat meetings te doen en toch veel meer te weten kunnen komen vond ik het correct voor mezelf om terug mijn droom te gaan zoeken. Een Honda Integra White USDM '98. Aangezien de Civic het begin kreeg v join du caulase was het tijd om te zoeken, veel ITR gaan bezichtigen maar ze waren op dat 1,5 jaartje tijd veel duurder geworden maar ik moest en ik wou een uniek exemplaar hebben want voor mij is de ITR de mooiste wagen v Honda. Na enkele maanden zoeken was ik gaan kijken naar NR 233 in Kortenaken. Was meteen verkocht , zeer mooie lak, netjes onderhouden, enkele aftermarket onderdelen kreeg ik erbij , OEM interior met perfecte recaros zoals het hoort, miniem olieverbruik. ZEER veel opzoekingswerk gedaan over ITR en ZEER veel gebabbeld met eigenaars v/e ITR en kan eerlijk zeggen dat mijn kennis er zeer ver is op vooruit gegaan qua HONDA, voor derest niet veel ;) haha. Nu al een tijdje kosteloos en zonder kleerscheuren aan ht rijden met de ITR en slaapt alle dagen binnen.


Foto's zullen nog volgen, maar hierbij heb ik me toch even voorgesteld.
vragen mogen altijd gesteld worden, en moest er iemand zijn die me meer kan vertellen over de Honda Integra DC2 nr. 233 , stuur maar :)

Groetjes :D
Stef & his DC2
Dax rookie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo 02 dec 2015, 12:44
my honda: Honda Integra DC2 US
Advertenties:



  • Re: Nieuw hier met mijn DC2

    Berichtdoor White-ITR » wo 02 dec 2015, 23:13

    ITR 233 das is lang geleden dak dieje nog gezien heb (ben tegen gekomen) :D
    is de oude ITR van de guy geweest (hij heeft die 5 jaar geleden ofzo verkocht)

    ben benieuwt hoe hij er na al die jaren uit ziet :D en als je vrage over ITR's hebt just shoot (heb de mijne al 12 jaar ondertussen) :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    White-ITR
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:50
    Woonplaats: kasterlee
    my honda: integra R / accord
    Advertenties:

    Re: Nieuw hier met mijn DC2

    Berichtdoor kristo » do 03 dec 2015, 12:08

    Hopelijk ben je nu toch al wat voorzichtiger met (warm) rijden :nono:

    Dan veel succes er mee :goed:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Nieuw hier met mijn DC2

    Berichtdoor Gunther » za 05 dec 2015, 13:49

    kristo schreef:Hopelijk ben je nu toch al wat voorzichtiger met (warm) rijden :nono:


    Wou het ook net zeggen... Hopelijk hou je deze heel.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Nieuw hier met mijn DC2

    Berichtdoor vtiprelude » za 05 dec 2015, 17:06

    welkom hier op hcb!

    en ja doe u best he met deze!

    maar zoals geweten,leren kost geld he!

    en wie vlamt er al ies niets kapot!!! 8-)

    succes met den 233! :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:


    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten