TimVDV's Civic EP1

TimVDV's Civic EP1

Berichtdoor TimVDV » di 28 jul 2015, 19:09

Hallo,
Ik ben Tim, 17jaar uit Vlaams-Brabant en heb ongeveer 2 maand geleden mijn eerste auto gekocht.
Ik rijd dus met een Honda Civic EP1 1.4i Sport uit 2005 (Foto hieronder) en ik heb mij deze aankoop nog niet betreurd :)
Aan de auto is nog ni veel aangepast (andere radio, betere speakers ;) ) maar ik heb d'er wel nog veel plannen mee (Andere spoiler, janten, ruiten tinten, etc.)
Daarom heb ik mij ook aangemeld op het Honda Forum, zodat ik tips en advies kan krijgen/geven van/aan mensen die dezelfde passie als mij delen!!
Al mijn hele leven ben ik geïnteresseerd in wagens en daarom ben ik nu ook zeer enthousiast omdat ik nu eindelijk zelf achter het stuur van mijn eigen auto kan kruipen :D
Ik koos voor de Civic "Sport" (90pk, kan beter :? ) omdat ik iets sportiefs zocht, maar dat wel betaal- en betrouwbaar was.
En ik hoop dat ik nu ook een officiële Honda-"freak" mag zijn ;)
Groeten, Tim.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door TimVDV op wo 01 nov 2017, 17:10, in totaal 1 keer bewerkt.
Straights are for fast cars...
Corners are for fast drivers.
Avatar gebruiker
TimVDV
Camino user
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
Woonplaats: Ergens in nergens
my honda: 2005 Honda Civic EP1
Advertenties:



  • Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor vtiprelude » di 28 jul 2015, 19:17

    welkom op hcb man;

    en beter as nen honda kunde nooit gaan :goed:

    ferm baksken om als 1ste auto te hebben, :D
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor driver.tim » di 28 jul 2015, 21:13

    welkom, komt zeker maar eens naar de meeting zien, dan kunde veel inspiratie opdoen ;)

    en zeker een ferm autoke als eerste auto, zelfs nu ben ik een beetje jaloers :p
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor nkm » wo 29 jul 2015, 09:08

    welkom hiere mede brabander!
    Tips opdoen doe ik persoonlijk meestal op het internet,
    hier in België is alles al 10.000x gedaan, en rijd iedereen bijna met zelfde rond. (wat ook niet lelijk is)
    15/16aug ist in Olmen jaarlijkse meeting van Honda Club Belgium, (t"forum) daar leerde ne hoop mensen kennen, en ziede al meer dan voldoende om u eerste stappen te zetten ;)

    en als je het hier goed int oog houd, ga je ook zien dat er regelmatig in Kampenhout een meet&greet is.
    Succes met uwe 1ste, en houd hem heel! 90pk is meer dan voldoende om u in de nesten te werken. mij ist zelfs met 45pk gelukt om hem naast de baan te parkeren!
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor rafke » wo 29 jul 2015, 10:03

    mooi mooi en welkom,
    hou em maar in ere.

    PS geen interesse in velgen?
    verkoophoek/single_ad.php?ad_id=2463
    hebben ook op rode ep van men broer gezeten (zomer) en daarna in de winter in de vangrail gepiert.
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor TimVDV » wo 29 jul 2015, 10:48

    rafke schreef:mooi mooi en welkom,
    hou em maar in ere.

    PS geen interesse in velgen?
    verkoophoek/single_ad.php?ad_id=2463
    hebben ook op rode ep van men broer gezeten (zomer) en daarna in de winter in de vangrail gepiert.


    Bedankt voor het voorstel!
    Maar ik weet al welke velgen ik precies op den auto ga zetten. :D
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor TimVDV » wo 29 jul 2015, 10:49

    nkm schreef:welkom hiere mede brabander!
    Tips opdoen doe ik persoonlijk meestal op het internet,
    hier in België is alles al 10.000x gedaan, en rijd iedereen bijna met zelfde rond. (wat ook niet lelijk is)
    15/16aug ist in Olmen jaarlijkse meeting van Honda Club Belgium, (t"forum) daar leerde ne hoop mensen kennen, en ziede al meer dan voldoende om u eerste stappen te zetten ;)

    en als je het hier goed int oog houd, ga je ook zien dat er regelmatig in Kampenhout een meet&greet is.
    Succes met uwe 1ste, en houd hem heel! 90pk is meer dan voldoende om u in de nesten te werken. mij ist zelfs met 45pk gelukt om hem naast de baan te parkeren!


    Bedankt voor de informatie!
    Zal zeker proberen op het evenement aanwezig te zijn :)
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor TimVDV » di 19 apr 2016, 16:47

    Dag manne,
    Ik heb al langer een update willen plaatsen over de nieuwe mods op mijnen auto maar het kwam er nooit van door het weer of omdat ik iets voor 't school moest doen, maar nu dat ik tijd heb wil ik toch een paar dinges laten zien:
    - Exterieur:

    De grootste aanpassingen aan het exterieur zijn de spoiler (Mugen stijl, gekocht bij avb-sports), de frontlip (in de genre van de mugen frontlip ma zonder gaten naast de mistlichten, gekocht op ebay) en de janten (16" RC-Design RC28, was eerst van plan om originele 17" janten van een EP3 te kopen, maar omdat de enige dak vond te prijzig waren, heb ik andere janten gekocht dak ook graag zag).

    Enkele foto's:
    Afbeelding

    De nieuwe frontlip hebben we er uiteindelijk met 3 man opgekregen en met het advies van Nasty (waarvoor dank ;) ),het uiteindelijke resultaat en de pasvorm zijn allebei perfect.

    Afbeelding

    Klein detail van de frontlip: 1 van de luchtinlaten aan beide kanten van de lip. Heb wel gaten in de voorbumper moeten boren zodat ze erin pasten.

    Afbeelding

    De spoiler was wel van iets mindere kwaliteit dan verwacht, normaal is deze verstelbaar maar omdat dit een ander systeem was dan de oem mugen frontlip was het ni mogelijk om de vleugel te verzetten, daarvoor zou ge dan gaten in de spoiler moeten boren en zou ge de gaten die al geboord en getapt waren (de draad die getapt was was zeer slecht en de vijzen staken er daardoor ni stevig in) kunnen zien. Ook waren er een paar puttekes in de spoiler die ik dan heb laten dichtmaken bij de carosserie. Nadat em eindelijk gespoten en gemonteerd was hebben we gezien dat de gaten ni overeen kwamen met die voor de oem spoiler van de ep1, dus dan hebbe we nog extra gaten moeten boren in den auto om em er uiteindelijk toch op te krijge :evil: kwas heel content als em er eindelijk opstond want dat heeft mij allemaal iets meer geld gekost dan da ik eraan wou geven. Maar het resultaat is ni al te slecht (buiten de dikke metalen plaatjes die de vleugel op zijn plaats houden ziet alles er goed uit).
    Nog enkele foto's van de spoiler:

    Afbeelding

    Afbeelding

    De janten zijn zoals reeds vermeld 16ers van RC-design, de kleur is metallic zilver wat een zeer schoon effect geeft in de zon, ook hem ik mijn remklauwen int rood gelakt voor een sportief tintje te krijgen.

    Afbeelding

    En dat is het zowat voor het exterieur.
    Interieur:
    Aan het interieur van den auto heb ik alleen kleine mods gedaan, waaronder Pioneer radio + speakers, rode led-verlichting onder dashboard en instaplijsten van sparco (ook om een beetje sportiviteit te verkrijgen).

    Afbeelding

    Ik heb voor een Pioneer radio omdat ik het merk al langer gebruik en zeer betrouwbaar vind, ook passen de rode LED's bij de kleur van den auto :)

    Afbeelding

    De foto is in den dag getrokken dus ge ziet er ni veel van ma s'nachts geven de LED's wel redelijk veel licht.

    Afbeelding

    De LED's zijn geen strips ma ze zitten in een plastieken tube, kheb in de panelen die aan u voeten zitten een gat uitgesneden zodat ze erin pasten en ben zeer blij met het resultaat, den auto word er ni sneller van, ma tgeeft wel ewa meer sfeer :)

    Afbeelding

    En last but not least, sparco-instaplijsten die ge gewoon in u deuropening kunt plakken en geeft wel een sportiever gevoel als ge instapt :D

    Afbeelding

    En dat is het zowat, sorry dat den auto vuil is, kheb geen tijd gehad om em te kuise :cry:

    Afbeelding

    Voor toekomstige mods zou ik misschien een paar motorische dingen aanpassen en misschien nen andere einddemper voor e sportiever geluid ma kheb wel geen idee welke merken van uitlaten het beste klinken :denk:
    Alleszinds, khoop dat gelle em schoon vind en er zullen zeker nog verschillende updates volgen.
    Groeten,
    Tim.
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor nkm » di 19 apr 2016, 18:57

    wat wij ervan vinden zou er voor u niet mogen toedoen!
    maar schoon update's al.
    van de velgen ben ik gene fan. dan vind ik de originele mooier. voor de prijs van die set, had je veel schoner dingen kunnen hebben!

    Vanwaar in Vlaams Brabant zijt ge trouwens?
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor TimVDV » di 19 apr 2016, 20:16

    Merci voor het antwoord :)
    Ik ben van Overijse
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor driver.tim » wo 20 apr 2016, 06:06

    proper civicje, leuke update's
    ;)
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor TimVDV » do 02 feb 2017, 13:59

    Ondertussen al efkes geleden sinds de laatste updates, dus hier een overzicht van wat er nog allemaal verandert is.
    Een paar weke geleden heb ik den auto op de brug gezet opt school gewoon om de situatie is te bekijken en het bleek dat de carterpan zijnen beste tijd duidelijk al heeft gehad:

    Afbeelding

    Hij was ni alleen al goe aant roesten, maar er ware ook sporen van olie aan de bouten waarmee hij op de motorblok bevestigd zit. Daarom heb ik dus direct ook een nieuwe pakking en carterplug besteld om hem helemaal terug op te lappen.

    Ook twee assteunen gaan hale bij de auto5 omdat ik het zelf wou doen en ik thuis geen brug heb.

    Nadat alle onderdelen aangekomen ware auto omhoog gezet en dan kon het plezante werk beginnen :P

    Afbeelding

    Na de carter er af te halen en is goed op te schuren zag het resultaat er toch al iets "beter" uit:

    Afbeelding

    En het resultaat na 2 lagen hittebestendige coating:

    Afbeelding

    Daarna een laag vloeibare pakking tussen de carter en de nieuwe pakking gedaan omdat ze het aanraden om nieuwe lekken te voorkomen, ik ken ook geen merken van pakkingen en hoop toch da het merk "Victor Reinz" kwalitatief genoeg is omdat ik geen goesting heb om er terug onder te kruipen als er terug iets lekt :denk:

    Afbeelding

    Op andere forums spraken ze ook over de carterboutjes op 11Nm vast te draaien, maar omdat wij hier enkel een momentsleutel dat minimum 40Nm kan trekken hebben, heb ik ze maar met de hand stevig vast gezet.

    Ondertussen ook de achterste ruiten laten tinten (15%) bij B&C Signature in Zaventem en zéér tevreden met het resultaat :D

    Afbeelding

    Afbeelding

    Aan het interieur is ni veel verandert, enkel heb ik zelf enkele details in carbon gewrapt en ik heb ook meerdere pogingen ondernomen om de middenconsole te wrappen waar da is dus veel te ingewikkeld voor mij :? Daarom dus van plan om het ook te laten wrappen door de mannen bij B&C Signature zodat het deftig gedaan is.

    Afbeelding

    En dat is het dan wat betreft nieuwe mods, na de examens de auto is goed gewassen en dan bleek dat de bovenste laklaag van de voorbumper er aan het afpellen is, waarschijnlijk door al het zout da gestrooid is geweest :evil: dus als iemand weet hoe dees zonder de hele bumper te laten herspuiten te maken is zou ik het graag weten :D

    Afbeelding

    Afbeelding

    Maar buiten het laatste is de Civic terug in vorm :D desondanks de 225000 km's die hij al afgelegd heeft, ma het is en blijft nen Honda, en of dieje nu veel of weinig km gereden heeft blijft da van de beste kwaliteit op de markt ;)
    En om af te sluiten toch nog een paar deftige foto's :D

    Afbeelding

    Afbeelding

    En ook same met vette bakken opt school :P (maar wel vuil :teehee: )

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor TimVDV » vr 24 maart 2017, 20:02

    Na een tijdje sparen en twijfelen tussen verschillende modellen staan er eindelijk nieuwe janten op de EP1 :D
    Het zijn Tenzo R DC5's geworden met 225/40 r18 banden van Rotalla.

    Afbeelding

    Van het merk van de banden had ik zelf nog nooit gehoord maar na een beetje research bleken deze toch een goede prijs/kwaliteitsverhouding te hebben. Ben vooral benieuwd naar hoe deze zich in de regen gaan gedragen.
    Het rubber voelt redelijk hard aan maar de vering lijkt niet echt harder dan tevoren.

    Afbeelding

    En dan het eindresultaat, ben er zeer tevreden van :D

    Foto is wel even snel met de gsm genomen, en er volgen dus zeker nog betere foto's ;)

    Afbeelding
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor Sennini » za 25 maart 2017, 13:47

    Staan er goed onder (y)
    Avatar gebruiker
    Sennini
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:33
    Woonplaats: Belgisch Limburg
    my honda: 09 CRV+91 EE8+02 GD1
    Advertenties:

    Re: Voorstellen TIMVDV

    Berichtdoor TimVDV » zo 30 apr 2017, 13:35

    Kleine update voor de EP,
    Type r logo voor op de grille, geeft toch een iets sportievere look. :)

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten