D16Y8 kop op D16Z6 blok...

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

D16Y8 kop op D16Z6 blok...

Berichtdoor XTP89 » do 28 mei 2015, 22:25

Hallo,

Ik heb hier een D16Y8 kop liggen en wil deze gebruiken om te port matchen met een aftermarket intake manifold en dan op mijn huidige D16Z6 onderblok te zetten.
Zo kan ik rustig alles voorbereiden op te werkbank en toch nog rondrijden met de EG5.
Zou dan hogere compressie geven ook, maar gaat het een serieus verschil geven bij mapping?
Ook vroeg ik mij af welke bouten en andere spullen ik dan nodig heb voor deze kop/onderblok combo?

Alvast merci voor de hulp :goed:
Afbeelding
XTP89
B16 Poster
 
Berichten: 301
Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
my honda: Civic EG ESI '92
Advertenties:



  • Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor Dj3scoupe » vr 29 mei 2015, 10:44

    verschil tov van wat?
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor Nasty » vr 29 mei 2015, 14:55

    Dj3scoupe schreef:verschil tov van wat?



    Tov ongemapt rijden
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor XTP89 » vr 29 mei 2015, 17:46

    tegenover D16Z6 kop. De mapping zal zowiezo iets uithalen ;)
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor Dj3scoupe » zo 31 mei 2015, 10:36

    waarom niet gewoon z6 blijven rijden?
    een hoop werk voor weinig winst...
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor XTP89 » ma 01 jun 2015, 20:51

    Kwil gewoon es iets anders doen dan al die B swaps.
    Alsk 150pk eruit haal ben ik al tevreden
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor Dj3scoupe » di 02 jun 2015, 22:25

    ik zou Z6 blijven rijden en uw geld/ investering in iets anders steken dan.
    nieuw intake manifold, goei header, andere nokken mss... afstellen dan... doet al veel
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor XTP89 » wo 03 jun 2015, 23:12

    Aftermarket header, gasklep, injectoren en dergelijke zijn al aangekocht.
    En die Y8 kop ligt hier ook al een jaar, was door de vorige eigenaar gehoond en gevlakt.
    Dus dan kan ik alles klaarmaken op de werkbank en dan als dat allemaal geportmatched is monteren en mappen.
    Dus geld weggesmeten is er niet, blok heb ik praktisch gekregen dusja :goed:
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor Dj3scoupe » do 04 jun 2015, 21:55

    ok, das al een ander verhaal.
    dan nog een aantal punten: y8 is OBD2 en z6 OBD1 dus daar gaat wrs ook wat veranderd moeten worden.
    Gaskabel alvast veranderen (Z6 is korter dan de Y8)
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor XTP89 » vr 05 jun 2015, 22:16

    Kijk, dat van die OBD1 & OBD2 wist ik niet, daar heb ik wat aan.
    En gaskabel zal wel lukken, is een aftermarket intake, dus geen d16y8 intake
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor XTP89 » za 13 jun 2015, 17:16

    Chance of plans, word Z6 kop dus.
    Blok die hier ligt is een Z6 blijkbaar (of toch in ieder geval de kop ervan toch)
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor Dj3scoupe » zo 14 jun 2015, 09:49

    gaat u een heel pak "gedoe" besparen :goed: succes alvast. benieuwd hoeveel pk je eruit gaat krijgen
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

    Berichtdoor XTP89 » ma 15 jun 2015, 20:44

    Ja, bespaard idd een hoop gedoe, maar was benieuwd naar de hogere compressie.
    In ieder geval, ben nu bezig met de intake ports aan elkaar te port matchen, dan exhaust ports floawen en eventueel port matchen (als dat nodig is)
    Duurt nog wel even voor hij erop zit en gemapt is.
    Zeker aangezien ik deze week moet ombouwen en rubbers vernieuwen voor keuring
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten