LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Berichtdoor Madmac » za 18 apr 2015, 13:18

Wij doen da op elektriek :D
Avatar gebruiker
Madmac
K24 Poster
 
Berichten: 918
Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
Woonplaats: Genk
my honda: Civic 1.8 GT
Advertenties:



  • Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Nasty » za 18 apr 2015, 14:07

    On-topic hier eh mannen. Heen en weer schieten heeft niemand wat aan :!:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jordicivic » za 18 apr 2015, 16:00

    Oldskool schreef:Er zijn er enkelen ja, net zoals er een 100 tal BMW's op waterstof rondrijden, maar daar stopt het dan ook denk ik. BMW kraaide tien jaar geleden al dat zij het warm water hadden uitgevonden met hun waterstof 7-serie en nu zitten ze met hun i3, i8, ... België (of Europa) is daar gewoon ni klaar voor, of wil er ni klaar voor zijn. Hybrides en elektrische wagens zijn de toekomst denk ik, toch de eerste 10 - 15 jaar.

    Maar enfin... :D Mij zult ge nooit met gas zien rondrijden. :P


    Olie lobby uiteraard is daar ook de schuldige van, als het beter is voor het milieu en goedkoper voor de mens lijkt mij dat toch een win win situatie. Ik ben er niet tegen maar rijd ook nog steeds zonder lpg tank rond.
    Laatst bijgewerkt door jordicivic op za 18 apr 2015, 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jordicivic » za 18 apr 2015, 16:01

    Oldskool schreef:Er zijn er enkelen ja, net zoals er een 100 tal BMW's op waterstof rondrijden, maar daar stopt het dan ook denk ik. BMW kraaide tien jaar geleden al dat zij het warm water hadden uitgevonden met hun waterstof 7-serie en nu zitten ze met hun i3, i8, ... België (of Europa) is daar gewoon ni klaar voor, of wil er ni klaar voor zijn. Hybrides en elektrische wagens zijn de toekomst denk ik, toch de eerste 10 - 15 jaar.

    Maar enfin... :D Mij zult ge nooit met gas zien rondrijden. :P


    Honda heeft al vele prijzen gewonnen met de Clarity op waterstof. Wat BMW kan, dat kan honda veel beter :lol:
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor vtiprelude » za 18 apr 2015, 20:37

    Nasty schreef:On-topic hier eh mannen. Heen en weer schieten heeft niemand wat aan :!:

    tmoet wel eens plezant zijn ook he! :roll:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » zo 19 apr 2015, 13:40

    Nasty schreef:On-topic hier eh mannen. Heen en weer schieten heeft niemand wat aan :!:


    Steven, geen probleem man. Het blijft toch plezant hier :goed:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor zmanfrank » zo 19 apr 2015, 21:36

    Spijtig dat er weinig goeds verteld wordt door mensen die nog geen meter op gas hebben gereden. Waarschijnlijk veel spookverhalen gehoord van de vriend van een vriend zijn vriend....... en die zullen er wel zijn. Maar ook heel veel niet naar gas omgebouwde motoren geven problemen.Laat het ons dan nog niet hebben over de superzuinige 3 cilindermotoren met turbo van 1000ccm die dan uiteindelijk allemaal meer dan 8l/100km verbruiken terwijl mijn 1.8 (140pk) het doet met amper 7l op benzine( en 8.3l op lpg = 20e voor 550km) Onderhoud en kwalitatieve onderdelen helpen al heel veel problemen voorkomen. Je kan het bekijken als het monteren van( eventueel dure) 17/18/19 inch velgen en dan gaan besparen op een goedkoop bandenmerk waarmee je als het nat is noodstop moet maken en iedereen rond jou al stilstaat terwijl jij nog effe lekker een paar tiental meter doorschuift. En ik kook en stook ook nog op gas mss daar mijn voorkeur voor lpg ;p
    En waarom kan niet zomaar iedereen een cilinderkop (laten) vervangen? Trouwens denk ik niet dat er hier veel rijders zijn die zoveel km's rijden dat hun kop aan rivisie/vervanging toe is, of toch?
    zmanfrank
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: vr 17 apr 2015, 17:31
    my honda: civic tourer 1.8 spo
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Sinister » di 28 apr 2015, 20:25

    Zolang ge geen R hebt en 9000 rpm trekt zal het allemaal wel meevallen.
    En inderdaad alles valt te vervangen maar soms is het voordeliger om ne nieuwe blok te steken en dat wilde vermijden, als dat dan veroorzaakt is door het gas, sjah een duur grap opt einde van de rit he.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » di 28 apr 2015, 21:23



    Type R op LPG :mrgreen: Totaal geen probleem ! Toen ik tegen De Roover (LPG inbouwer in St Truiden) zei dat mijn "hoogtoerige" Honda motor op LPG moest, lachte die me gewoon uit. Hij legde 6 cilinder M3's op LPG die tegen 10.000 rpm draaien, zei 'm 8-)
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Sinister » wo 29 apr 2015, 15:55

    En die halen de 200000 km?
    Een argument van de verkoper moet ge altijd met een korrel zout nemen natuurlijk.
    Waarom zou ge dat wel willen doen vermits ge bij die wagens naar optimale performantie zoekt, en die met LPG lager is.
    Ik heb nog geen enkele R met LPG gezien die zijn pks haalt in België.
    En ja 6 cilinder M3's op 10000 rpm, ja dan toch niet met standaard internals, want dat poeft zo al op stock internals met 10000 rpm.
    Dus met stock internals no way, en op een R ook niet volgens mij, met ander pistons, zuigerveren, kleppen, klepveren, dat is iets anders.
    Wat heeft een ervaren garagist eraan om het anders af te raden? Een garagist verkoopt geen benzine he.
    Er is ook nog wel een verschil tussen uwe motor die 7000 rpm draait en ne EP3 of FN2 met 8600 rpm.
    Nu ik zou zeggen, neem de proef op de som en bewijs hier het tegendeel en ga is op een testbank op LPG.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » wo 29 apr 2015, 18:44

    Gij denk nu echt dat ik een testrin ga betalen om aan u te bewijzen of ik al dan niet vermogenverlies heb :lol:

    Als ik u laat rijden, en ik switch van benzine naar gas, dan zou ge niet kunnen zeggen wanneer hij op gas staat. Ge voelt een overschakeling, maar geen dip of zo. We zijn niet meer in 1990 hé :zot:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor zmanfrank » wo 29 apr 2015, 19:59

    Ik zie niet wat het probleem bij hoogtoerige motoren en lpg is? Alsof er konstant tegen 8000 tr en meer gereden word? Tenzij je natuurlijk op de snelweg in 2e blijft rijden :doh: Veel installaties gaan bij doortrekken in hoge toeren trouwens kortstondig op benzine draaien. De motorolie blijft trouwens veel zuiverder met gas, kan ik ze na verversing bijvullen in mijn SB 1 van '76 (die 2l (olie) verbruikt op 1000km) en niet op lpg rijd :cry:
    zmanfrank
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: vr 17 apr 2015, 17:31
    my honda: civic tourer 1.8 spo
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Sinister » wo 29 apr 2015, 22:33

    Ik heb het over piekvermogen niet over koppel daar zal idd geen verschil in zitten, in principe zou je op LPI meer moeten kunnen halen omdat het octaan hoger is, maar ik heb nog nergens hier bewijzen van gezien.
    Het probleem is net dat hoger octaangehalte, kleppen lopen veel heter, worden minder gesmeerd en verslijten dus rapper tenzij klepsmering mee installed wordt.
    En uh, versleten kleppen kunnen u duur te staan komen :)
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » do 30 apr 2015, 03:50

    En als ge de eerste post gelezen hebt (...) weet ge dat er valve safe opstaat :goed:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » ma 30 mei 2016, 04:58

    Al een eeuwigheid niks meer op dit forum geschreven ! Maar vermits ik destijds beloofd heb mijn LPG avontuur up-to-date te houden komt hier nog eens een post.

    Over enkele dagen heeft de Civic de 100k bereikt, waarvan 80.000 km op LPG. De auto rijd nog steeds feilloos en heeft nog geen enkel probleem gehad. LPG prijs is nu al een jaar €0,28 de liter of minder en ik doe zo'n 400 km met €15 aan LPG. Nog steeds win ik dagelijks en al die vreselijke doemscenario's die hier geroepen werden blijven achterwege.
    De garantie is intussen al 3,5 jaar voorbij, dus dat deel van de discussie was ook al een storm in een glas water.

    Mijn andere auto rijd ook nog steeds probleemloos op LPG, een dikke 50.000 km intussen.

    Ik heb het al gezegd en zeg het nogmaals, het enige moment dat ik besef dat ik op LPG rij is als ik spotgoedkoop tank :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten