voorsteling

voorsteling

Berichtdoor sloery » vr 06 maart 2015, 22:08

------------------------------------
In dit forumgedeelte dient je topictitel te beginnen met je nickname.
dus: nickname + ( evt. model)+....
------------------------------------
hallo iedereen bij deze stel ik me even voor ik ben bjorn en ik ben van essene en een goede vriend van tom ek4
ik ben metser van beroep en heb 2 kinderen .
maar danzij tom heb ik dit forum ontdekt .
ik heb mij geregistreerd omdat ik de microbe te pakken heb voor honda 's.
voeger heb ik altijd met bmw m3 gereden tijd voor iets anders .
ik heb me recent een honda integra aangeschaft deze moest ik ook hebben na een rit te hebben gemaakt in tom zijn itr ik kon er nier genoeg van krijgen daarom die microbe
fotos volgen nog
alvast bedankt
mvg bjorn
sloery
Camino user
 
Berichten: 20
Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
Woonplaats: essene
my honda: integra type r
Advertenties:



  • Re: voorsteling

    Berichtdoor Jordyke190 » za 07 maart 2015, 09:51

    Ach zo, hier zie.
    Precies dan toch nen DC2 gevonden zie.

    PICS or it didn't happen hé gast.

    Succes en plezier ermee.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor kristo » za 07 maart 2015, 11:18

    Welkom :)

    Benieuwd naar de ITR idd :goed:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor vtiprelude » za 07 maart 2015, 19:55

    welkom hier

    en nou fotos nondedju :twisted:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor sloery » zo 08 maart 2015, 10:01

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    sloery
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
    Woonplaats: essene
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor sloery » zo 08 maart 2015, 10:20

    hej jongens alvast bedankt voor de welkom !!!! hier heb ik in de rapte een paar fotos genomen maar er volgen er zeker nog hoor
    -1998
    -222000km das het mindere eraan
    -blox inlaat
    -skunk gasklep
    -srs collector
    -andere ecu
    -en volledige andere uitlaat veel te veel lawaai naar men zin ik vind dat een honda puur motorich geluid mag maken niet langs achter
    -kw verlaging variant 1
    -ik heb er alle originele onderdelen bijgekregen
    -de wagen in van nederlandse afkomst een ganse boel facturen bij
    -grotere radiator
    -koetswerk is in mooie staat keb hem een half u gecontroleerd op spuitwerk en plamuur maar niets verdachts bij hij heeft ook de gele witte kleur ik ben geen kenner maar ik heb gehoord dat dit de originele kleur is keb er al veel gezien in gebroken wit maar die zijn toch herdaan denk ik
    qwa motor deze gaat zeer goed door in elke Vitesse maar heel soms geraakt hij niet in 3de en als ik traag rij in 2de of 3de en ik los de gas krijg ik een rare schok of een mot presies of er verschuift iets keb de silblokken gecontroleerd en deze zijn nieuw de bovenste toch keb hem nog maar een kleine week dus inspectie volgt nog zeker .
    ook is de koppeling wat stroef mss is het de koppeling of vliegwiel of versnellingsbak met deze kilometerstand kan er al iets gebeuren he
    vtec gaat goed deze slaat iets voor 6000 toeren op en gaat lekker door 9500
    ik ben goed bevriend met tom ek4 wij zijn collega's ik ging normaal zijn civic overnemen maar na dat ik meegereden had met zijn itr was ik meteen verkocht aan dit model en ben ik opzoek gegaan naar een mooie
    zeer moeilijk te vinden en zeker in belgie daarom naar nederland gereisd :)) voor de invoer moet je het u niet laten is wat van hier naar daar geloop valt goed mee .
    en ze zijn in nederland vind ik redelijk proper onderhouden en schappelijk van prijs :))
    zo dit was het zo een beetje u hoort nog van me en ik post nog meer fotos van motor en interieur
    sloery
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
    Woonplaats: essene
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor Jordyke190 » zo 08 maart 2015, 21:00

    Hallo,

    Ziet er nog een mooie DC2 uit precies.
    Rode recaro's zijwangen misschien eens vervangen.
    Mijn mening = dat hij te laag ligt. Dat is mijn mening.
    Ik vind ze mooier staan als je band rondom de velg kan zien. Dat is mijn mening.
    Mijne is lager gelegd met een Koni kit. Weet nu niet precies meer hoeveel dat dat is maar max. 3cm of zo.

    Je motorsteunen, dat is een goeie raad die ik je geef, zou je best eens vervangen. Dit als je het echt niet ergens op die facturen van je kan vinden, vervangen die motorsteunen.
    En allemaal vervangen en steek er gelijk ook de zwarte energy suspension inserts op.
    Je moet al de steun demonteren om echte kleine scheuren en zo te kunnen zien, ik kan er van meespreken.
    Sommige ware ook wel doorgescheurd bij mij. De oem motorsteunen zijn niet echt robuust ontworpen door Honda.
    Bij die kilometerstand, tja hangt van het 'gebruik' af hé, kan de bak al eens wat beginnen gek doen hoor.

    Voor de rest :) kan je alleen maar plezier beleven aan deze wagens, i know.
    Maar ze hebben, net zoals elke wat oudere wagen, hun onderhoud nodig hé!
    Veel succes en vooral veel plezier ermee, hoop hem binnenkort eens te kunnen bewonderen.

    Geen pics van de engine bay erbij ??? :(
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor sloery » zo 08 maart 2015, 21:29

    hej Jordy ja hij hangt te laag voor mij ook en hij staat beenhard ook te hard zelfs en ik blijf bijna overal aan de heuvels hangen
    maar omdat deze nog in loop is van import en deze nog naar die kutkeuring in belgie moet gaan de originele veren eronder en kan ik de kw hoger zetten en eens goed proper maken .
    wat is energy suspension inserts?
    ik kan geen motorsteunen terug vinden op gelijk welk factuur dus best vervangen die handel want tis echt anbetand als je traag rijd die dreun die je krijgt ik ga met de auto toch eerst bij een zeer goede kennis van me voor ik naar de keuring ga hij weet heel veel in het algemeen niet echt specifiek van honda maar van de zomer worden zowiezo de binnekant van de wielkassen weer proper gezet en ook de onderkant van de wagen wordt onder handen genomen zodat deze roestvrij is want honda amaj men kl .
    keb vroeger altijd met duitse wagens gereden bmw m3 e36 deze zijn ook roestbakken man
    weet jij waar ik het best die zijwangen bestel Jordy??
    onderhoud daar ben ik een muggenzifter in daar zal hij geen last van hebben liever onderhoud vroeger uitvoeren dan optijd :))
    hij zal ook gebruikt worden als hobbywagen en 2de wagen en er zal zeker niet gek worden mee gedaan als de olie niet op temperatuur is anders komt men haar omhoog
    fotos volgen nog van de motor hoor kleppendeksel is ook wel aan vervanging toe verf raffelt af
    alvast bedankt voor je reactie jordy
    sloery
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
    Woonplaats: essene
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor yves92 » zo 08 maart 2015, 22:33

    Mooi ding! Veel plezier ermee :zweep: !
    '04 Honda Civic Type R // fun car
    '10 Honda Accord // daily
    yves92
    D15 Poster
     
    Berichten: 126
    Geregistreerd: wo 30 jan 2013, 14:11
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor sloery » za 28 maart 2015, 20:28

    hej mensen kben even weg geweest kben bezeg met het invoeren van de honde de auto is eindelijk gekeurd geraakt en dinsdag ga ik naar de div voor de wagen in te schrijven ik ga naar oostende schijnt daar veel sneller te gaan dan in gent of brussel iemand ervaring met oostende ??
    door dat het een nederlands wagen is ben ik genoodzaakt van naar een div te gaan waar een douane aan is
    ik heb ook iets zeer raars ontdekt aan het olieverbruik van deze wagen
    ik heb nu op 1 benzinetank een liter castrol moeten bijkappen dus ongeveer 400km op 1liter olie nu zullen jullie zeggen dit kan niet maar het is echt de waarheid en het rare aan het verhaal is de motor draait zzer stil zonder daveren of rammelen gaat zeer goed door tot vtec en in vtec gaat deze zeer vlotjes
    de auto rookt niet ik rij op castrol magnetic 10w40 weet iemand hier raat mee
    de auto heeft wel al 220000 km maar ik ondervind totaal geen hinder qwa motor
    alvast bedankt
    sloery
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
    Woonplaats: essene
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor sloery » za 28 maart 2015, 20:29

    tis dus invoeren van de honda en niet van de honden :))
    sloery
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
    Woonplaats: essene
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor vtiprelude » za 28 maart 2015, 20:36

    1 liter op 400 km is wel genoeg ze!

    ben je zeker dat hij in vtec nie rookt?!

    op zich geen drama als je hem op tijd controleert he
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor sloery » zo 29 maart 2015, 10:24

    ja vtiprelude dit vind ik er ook over !!!
    ik moet nu wel zeggen als hij warm is dan heb ik hem wel zeer vaak in vtec gejaagd ik heb met men eerste tank 305 km gereden dus ik denk dat dit ook genoeg zegt :))
    je weet hoe dat gaat he in het begin altijd maar die vtec willen horen
    maar als hij is ingeschreven dan gaat hij andere olie krijgen 10w60 van castrol schijnt toch een imens verschil te zijn en als slot toch een paar testjes doen ivm het olieverbruik
    keb al een paar tips gehad voor het zeker te weten of het aan de kleppen ligt of de olieschraapveren keb mij ook laten vertellen als de vorige eigenaren brutte dommerikken waren en altijd met koude motor het varken uitgehangen hebben dan zouden de 2 middeste bussen een eivorm krijgen door dat de warmte ni goed wegkan dan en dan trekken deze krom maar gebeurd zelden maar de mens zegt dat hij dit toch al een paar keer heeft voorgehad heel uitzonderlijk
    het probleem is dat de motor echt super draait en zeker geen mankementen vertoond ook geen olie in koelwater geen getek van kleppen geen oliegeur uit uitlaat of roken doet deze ook niet waar gaat deze olie dan naartoe vraag ik mij af .
    ik heb de vorige eigenaar op een lang stuk laten doortrekken tot ver aan de begrenzing tot in 3de en ik stond uiteraard buiten achter de wagen te loeren en ik heb geen enkel blauw of wit wolkje gezien .als deze verzekerd is en ik heb de platen ga ik samen met tom ek4 eens met een procamera op de bumper hangen en eens de test doen
    ze hebben mij gezegd dat als je elke versnelling goed in toeren gaat en hij rookt geen kloten dan is dit al goed nieuws en als je dan in vtec in toeren gaat in 4de dan terugschakeld naar 3de en dan pas terug doorgaat en er komt dan een pluim rook uit dan zijn het die rubbers aan de kleppen en dat is wel goed nieuws even de test doen en mss is een compressietest doen dan ben ik zeker dat het niet aan de blok ligt maar aan iets anders .
    kben wel even geschrokken van dit voorval op een tank benzine een bus castrol van 1liter das bijna een 2takt
    1 ding is wel gemakkelijk kmoet nooit onderhoud doen ze vliegt er toch gw door mss om de 5000 een oliefilter steken
    al bij al er moet naar gekeken worden want keb graag men vodden in orde
    en als er niks uit de bus komt blijven we rijden tot hij het begeeft en zie ik dan voor een deftig blok om in te stampen want ik ga mij blauw betalen aan olie
    tis niet dat de wagen veel km op het jaar gaat rijden tis voor korte afstanden en de afstanden dat ik wekelijks moet doen zijn echt belachelijk en door die korte ritten is de olie belange niet warm dus geen vtec
    krijg kippevel moest ik hem in vtec stampen met niet de juiste temperatuur ik snap niet dat mensen dit kunnen
    zoals je zegt he optijd controleren zowiezo een l olie op een tankbeurd
    sloery
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
    Woonplaats: essene
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor jordicivic » zo 29 maart 2015, 17:22

    Welkom,

    De ITR kenners kunnen je vast wel helpen met tips and tricks. Maar je kent het antwoord zelf al hey, warm rijden en dan pas gas geven. Ik vind het persoonlijk veel olieverbruik op 1 tankbeurt maar was hij zeker goed op peil? Een ITR die olie zuipt komt wel vaker voor dus doe de test eens met de goede olie voor dit blok. groeten en veel succes met de wagen
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: voorsteling

    Berichtdoor sloery » ma 30 maart 2015, 11:48

    hej Jordi ik rij nu op 10w40 en deze vliegt er al door dus als ik de olie gebruik dat de fabrikant zet dat is 5w30 dat is zo goed als water dan denk ik dat hij meer olie gaat zuipen dan benzine.maar ik denk eraan met deze km stand dat ik best naar 10w60 ga maar die olie blijft op temperatuur dikker dus ik ben er een beetje ongerust over dat dit wel de juiste olie is daarom dat ik ook deze vraag stel op het forum.
    keb naar gerdy gebeld en hij zij ook van 10w60 te gebruiken en bij hem is de olie ook niet echt duur moet ik zeggen 10euro de liter .
    tis ook zo dat ik in de week ga werken en dat ik de wagen nauwelijks ga gebruiken enkel de kinderen gaan halen met slecht weer en dat is 5min rijden de school is hier juist om de hoek en 1maal tot bij men ouders in de week max 20km in de week dus de auto zal niet echt op temperatuur komen dus de olie zeker niet en zeker niet de 10w60
    in het weekend zou ik dan wel gw is voor de fun met kinderen gaan rijden maar ook niet de gek uithangen men kinderen vinden dit super zeker men zoon van 2.5j hij is zot van die wagen men dochter van 7 iets minder .ik weet niet met die ritten welke olie ik moet gebruiken ik ga beter naar een olie gaan die sneller warm is of sneller dun is en sneller zijn smering geeft maar ik weet ook hoe sneller smering hoe dunner de olie en hoe sneller hij zijn olie zal verbruiken je kan niet elke rit je olie gaan nakijken om den duur valt je motorkap eraf :))
    vroeger reed ik met bmw m3 deze verbruikte echt niks van olie en ik reed telkens op 10w60 dus ik denk dat dit ook geen kwaad zou kunnen op de itr zeker ben ik natuurlijk niet .
    maar omdat de fabrikant al een verbruik aangeeft van 1liter op 5000km maar dan wel met 5w30 zal het wel nut hebben ivm de vtec die moet smering hebben en zeker een motor met zo een hoog toerental deze verdiend het beste van het beste anders krijg je vodden en dit wil ik vermijden .
    nu in verband met uw vraag over het oliepeil ik heb deze wagen gekocht en omdat ik al op de hoogte was door tom ek4 van het olieverbruik van een itr of een honda ben ik erop gaan letten ik heb de eigenaar laten doortrekken tot ver 9500t ik stond buiten te kijken en ik zag geen rook niks niks niks dus ik dacht van ja met deze klmstand is dit wel ok .
    eens we thuis waren heb ik het oliepeil gecontroleerd en deze stond tussen max en min dus redelijk in orde.
    maar ik ben dan achter men gelijksvormigheidsattest moeten rijden en dat was toch een eindje bollen keb dan ook een paar keer doorgetrapt wel bij goede temperatuur van de olie toen ik thuis kwam heb ik het oliepeil nog is bekeken en deze stond op de minimum ik zorg ervoor dat de wagen afgekoeld is en dat deze pas staat op mijn terras dus daar ligt het zeker niet aan .
    nu ben ik gaan tanken en heb ik het oliepeil net onder max gezet ik heb nu 305km gereden en deze staat nu exact onder het puntje min dus deze zuipt 1liter olie op een tankbeurt .
    ik heb ook de wagen bekeken langs onder carter enzo deze stond wel te zweten maar druppen doet hij niet heb ik mooi gespoten met remreiniger en deze zweet niet meer dus langs daar komt de olie niet .
    dus ik zit met een raadsel vanwaar komt dit olieverbruik??
    langs de uitlaat al niet of dit is toch zeker niet zichtbaar !!!
    en deze olie is weg 1liter olie als je deze verbrand dan staat gans de straat onder blauwe rook en dit is niet het geval heel raar
    ik ga volgende wek testen doen met camera op bumper en goed bekijken in vertraagde versie en kijken of ik daar damp zie uitvliegen
    de auto rookt wel als hij koud is maar dit is pure witte rook condens wat hij ook wel redelijk heeft is dat er water uit de uitlaat loopt maar dit lijkt normaal te zijn schijnt
    sloery
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 06 maart 2015, 21:34
    Woonplaats: essene
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten