Hallo
Ik ben Nick 23jaar uit gent, sinds kort ben ik eigenaar van een honda accord 2.2 dtec met 185000km
parcutulier gekocht zonder garantie redelijk goedkoop voor zo'n auto leekt mij tot dat ik de reden ondervond;
Heb deze nu ongeveer 2 maand en al 4 keer in de garage beland wegens noodloop
er kwam steeds op check system en heb deze telkens laten uitlezen, dan was ik weer goed voor een week, nu blijkt dat de roetfilter verstopt is..
de garage gaf mij de keuze om voor een nieuwe te kiezen of deze permanent te verwijderen,keuze was snel gemaakt aangezien dit goedkoper is of een nieuwe
roetfilter. Dpf laten uitschrijven bij ziptuning, maar wat blijkt nu dat ze de katalysator verwijderd hebben ipv de roetfilter! De reden weet ik ookniet, dus de roetfilter is nog aanwezig.. Misschien enige verwarring omdat de katalysator en roetfilter in 1 pot zitten..
Dus nu mijn vraag is het verstandig om de roetfilter zelf te verwijderen zonder terug gemapt te worden,en aangezien de dpf van de ecu verwijderd is zou dit
normaal voor geen problemen mogen zorgen? Maar ik weet het dus niet zeker..
iemand die hiermeer over weet?
Alvast bedankt