blauwe rook d16z6

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

blauwe rook d16z6

Berichtdoor jack70 » za 12 jul 2014, 22:47

Vraag beantwoord? laat het topic open voor je mede-honda rijder (dus niet wijzigen in "mag dicht")

heren technici,
m'n esi del sol D16Z6 geeft af en toe wel eens een blauwe rookpluim. (olie)
bij gewoon baangebruik merk ik er nauwelijks iets van, maar in de week heb ik eens een tijdje het beestje laten gaan tot topsnelheid.
ik zie dan toch een matige pluim in mn achteruitkijkspiegel..

volledige revisie stond al op mijn verlanglijstje (doe ik zelf), maar ik wil toch wel eens navragen op dit forum wie het blok goed kent en weet waar de oorzaak meestal zit.

't kan vanalles zijn natuurlijk dichting van een klep, joint-culas die begint door te geven, enz..
het blok heeft geen merkbare onderdruk en van trekkracht verlies is helemaal geen sprake en koelwater is helemaal zuiver.
graag de mening van kenners vh blok.
tnx jack70
jack70
D14 Poster
 
Berichten: 68
Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
Advertenties:



  • Re: blauwe rook d16z6

    Berichtdoor WhiteSol » zo 13 jul 2014, 12:27

    klepseals is de meest voorkomende reden van olieverbruik
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: blauwe rook d16z6

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 13 jul 2014, 14:35

    zoals iedereen weet sigmenten-olieschraapringen ! klepsteelrubbers is meestal niet zo heel erg maar het kan het ook wel zijn .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: blauwe rook d16z6

    Berichtdoor jack70 » ma 14 jul 2014, 11:15

    ik zet soms de kraan helemaal open ;) en laat hem af en toe eens doortrekken tot 200km/uur, de morgend erna geeft hij blauwe rook bij koude-start, na de opwarming zie je er niets meer van.

    als ik in de vorige rit normaal heb gereden, dan heeft hij het daarna bij de eerstvolgende koude start helemaal niet en is alles normaal.
    het ligt dus aan mijn rijstijl.
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:

    Re: blauwe rook d16z6

    Berichtdoor vti angel » ma 14 jul 2014, 11:20

    en da roken wordt alleen maar erger,totdat ge meer olie moet tanken dan benzine :D
    heb zelf ook een d16z6 gehad met dat probleem,sigmenten waren gaar en hoonbeeld van de cilinderwanden was gans weg.
    http://www.ishetalbiertijd.nl/
    IKKE NIE POEPEN,NIEMAND NIE POEPEN
    Avatar gebruiker
    vti angel
    Moderator
     
    Berichten: 1366
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:20
    Woonplaats: japan
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: blauwe rook d16z6

    Berichtdoor jack70 » di 15 jul 2014, 16:51

    gelukkig heb ik nog een blok, zodus verwisselen is geen probleem.
    ik ga het blok reviseren en zal foto's maken. meten is weten!
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:

    Re: blauwe rook d16z6

    Berichtdoor HondaNickx » wo 16 jul 2014, 15:01

    9 kansen van de 10 zuigerveren /hoonbeeld dat versleten is.D16 blokken hebben allemaal mega hoge zuigersnelheden en slijten dusdanig ook rapper als bv een D14 .
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: blauwe rook d16z6

    Berichtdoor jack70 » vr 05 sep 2014, 20:59

    het probleem vd blauwe rook is opgelost !

    ik heb het produkt "STOP LEAK" van het merk Nulon in mijn olie gekapt.
    Nu zo'n 600kilometers later is er geen sprake meer van blauwe rook.
    Ook bij koude start niets meer te zien.

    Het olie-additief heeft de eigenschap om klepzittingen weer soepel te maken, alsook het losmaken van vast-zittende zuigerveren.
    prijs was 39euro.

    natuurlijk zal ik nog wel nieuwe klepdichtingen monteren bij een volgend groot onderhoud, maar voorlopig is het probleem opgelost !
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten