Wesley's FK2

Re: Wesley's EK4

Berichtdoor vince_ek9 » ma 14 jul 2014, 19:14

Er is blijkbaar een verschil in lassen en materiaaldikte tov andere ek/ej modellen. Heb ze wel nog niet fysiek naast elkaar gelegd. Dus 100% zeker ben ik er niet van. Maar naar mijn rijervaringen met ek9 en ek4 is er naar mijn gevoel meer aan de hand dan schokdempers, veren en stabisatorstangen...
Afbeelding
Avatar gebruiker
vince_ek9
HCB Veteraan
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
Woonplaats: Westerlo
my honda: '97 EK9/'97 DelSol
Advertenties:



  • Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 14 jul 2014, 19:49

    Nee uiteraard, ge hebt ook nog: de dunnere/lichtere voorruit, de uitgeholde (koppen van de) bouten, het opgelaste chassis, de ruitenwisserloze koffer, weglaten van isolatie, de extra stang onderaan het subframe achteraan, etc etc.. Honda went all the way 8-)
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor vince_ek9 » ma 14 jul 2014, 22:41

    ge vergeet getinte ruiten ipv hoedenplank... :D
    kortere stuuruitslag ook nog.

    en subframe is anders, heb productcodes ff gecheckt:
    EK9 Subframe is 50200-S03-J01
    EJ9/EK4 Subframe is 50200-S04-020
    en da verschil zou in de lassen zitten...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 14 jul 2014, 22:51

    Vandaar de etc. etc., ik ging nie blijven opnoemen :D

    Hebt ge wel vergeleken met een RHD EJ9? Maar dat van de lassen wil ik inderdaad nog geloven, aangezien er sowieso een heel aantal naden opgelast zijn.

    Soit, sorry Wesley voor het inpalmen van uw topic :doh:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor vince_ek9 » ma 14 jul 2014, 23:07

    ruiten vind ik altijd de vermelding waard, kwestie van da ze all the way gegaan zijn... :D

    draagarmen zijn ook opgelast blijkbaar, wist ik zelf ni.
    en ja, heb rhd gekeken. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » di 15 jul 2014, 00:39

    Palm maar in hehe,leer ik ook nog iets bij.
    Wist ook al veel ma da v de ruiten ook niet
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor kristo » wo 16 jul 2014, 10:16

    Het fundamentele verschil zit hem idd in het rigider chassis, naast gewichtsbesparing en de 'bolt-ons' als veerpoten, motor, enz.

    Jdm_Whore schreef:ik ken ook vrijwel alle verschillen tov een gewone EK volgens mij

    Mss eens een topic maken in 'Onderstel' :)

    vince_ek9 schreef:en subframe, draagarmen zijn anders, ... en da verschil zou in de lassen zitten

    Kijk, dat is interessant: zou je dus een niet-EK9 subframe, draagarmen, ... kunnen oplassen, zodat het de rigiditeit van die van een EK9 hebben?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor vince_ek9 » wo 16 jul 2014, 17:19

    kristo schreef:Kijk, dat is interessant: zou je dus een niet-EK9 subframe, draagarmen, ... kunnen oplassen, zodat het de rigiditeit van die van een EK9 hebben?


    klinkt wel logisch volgens mij...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » do 04 sep 2014, 17:56

    ff een fototje genomen vandaag v d duivelse kilometerstand ;)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor kristo » vr 05 sep 2014, 08:39

    :shock:

    :D

    :goed:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » zo 28 sep 2014, 21:42

    Ale nog eens eindelijk op een meeting geraakt, was leuk bij avb.
    Deze week achter de bestelde voorbandjes voor de fn2.
    We gaan eens vredestein ultrac sessanta proberen.
    Alvast 100% van overtuigd dat ze beter zullen zijn dan de firestones die er opstonden.
    Ik wou de toyo r1r zoals op de ek4 maar in 18 vond de vrouw de prijs per band er wat over.
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » vr 19 dec 2014, 17:10

    Nog eens een upje
    Nu ik deze nog kon verkrijgen maar direct gedaan.
    Kunnen die grijs-beige fluwelen matjesdie er inzaten er eens uit binnenkort,eerst deze nog wat in de verpakking laten zitten ;)
    Afbeelding
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor kristo » vr 19 dec 2014, 19:08

    Nice :) , origineel EK?

    En waar heb je die nog kunnen verkrijgen dan, tot voor 'kort' kon je ze nog krijgen bij de dealer?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » za 20 dec 2014, 11:54

    Ik heb deze gewoon bij de dealer besteld kristo
    Misschien maken ze die terug nieuw?? want heb er wel een 10 dagen op moeten wachten
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » wo 13 jan 2016, 07:40

    Oeps ff lang geleden hier.
    Sinds de laatste nieuwe hobby (zeeaquarium) is het gedaan met verder uitbouwen,en die keuring natuurlijk.
    Hij word gewoon nog goed onderhouden en zaterdag komen er terug nieuwe toyo r1-r onder omdat ik geen ander meer wil na deze opgereden te hebben.
    Na de 1e eigenaar heb ik deze ondertussen volgende maand al 4 jaar.
    Nog geen cent kosten aan gehad buiten onderhoud en laatst wel nieuwe achterlichtdichtingen (diy) ,maar dat kan ook niet anders met nu 84dkm :-)
    Dacht dat de eerste kost de radiator ging zijn maar na inspectie lijkt het erop dat ie nog een paar jaartjes meekan,lekker die alu radiators.

    En eerlijk gezegd rijd ik veel liever met mn ek4 dan met mijn/vrouw andere fn2
    Ik denk zelfs dat de ek4 met gemak de fn2 bijhoud
    Een b serie boite tegenover een fn2 boite is boter ,fn2 boite is toch je dat niet meer
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten