Wesley's FK2

Re: Wesley's EK4 (groen papiertje)

Berichtdoor Vteclover » ma 17 feb 2014, 20:56

Ja das waar tom :D
Ze kunnen altijd wel iets vinden als ze lastig doen
op bvb mijn
ek9 demper en veren
s2000 stuur
ep3 zetels
brembo brakemax remschijven en (ds2500 blokjes minder ma ale)
ek9 jdm-kat en middendemper (raar gast gaf nu even "rustig" een halve minuut gas terwijl ik dit nog nooit meegemaakt had dat ze dit deden)
Voor hij gas gaf zag ik ergens 0.19 en bij gas 0.60 dat dan ergens rond 0.4 bleef steken ,die o.4 is dat dan 400 gram co???

Aan de kassa "12 euro aub"(ja lap in mijn eigen) een rode kaart met gans ne nest opmerkingen ,begon te lezen en stond ergens bij" baschadiging flank reden tot afkeuring"
Direct in mijn hoofd eeeeeeuhm beschadiging flank da kan niet en viel mijn oog op de keuringskaart "mercedes sprinter" was dus verkeerd papier.
Al de rest van papieren waren dan wel weer van mij,gelukkig had ik het direct gezien in de keuring
Vteclover
HCB Veteraan
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
my honda: Civic Ek4
Advertenties:



  • Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » zo 06 jul 2014, 17:03

    Lang geleden hier met de nieuwe hobby :oops:

    Ek4 nog geen problemen mee gekend en tot nu toe nog geen speldekopje roest aan de flanken te bekennen (Hout vasthouden).
    Geen update maar word gewoon super onderhouden.

    Klein updateken voor t'vrouwtjes daily FN2 en de mijne ook natuurlijk :)
    Hier ook nog geen problemen mee gekend buiten ff tire pressure warning als het daar 31 graden was.
    Gereset en weggebleven,wss de druk te hoog geweest v d warmte
    Hier ff een kleine update.
    De oem moest toch vervangen worden en we hebben deze maar gekozen :goed:
    Afbeelding
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor kristo » ma 07 jul 2014, 09:21

    Vteclover schreef:Ek4 ... tot nu toe nog geen speldekopje roest aan de flanken te bekennen (Hout vasthouden)

    Ik heb op mijn vorige EJ9 en huidige EK3 nooit enig spoor van roestvorming gehad, ook niet aan de flanken.

    Hoe het komt dat de ene dit wel krijgt en de andere niet, geen idee :denk:


    K&N is steeds goede keuze :goed: , is het merkbaar? Ik durf te zeggen dat ik het toch merkte op de EK3.
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » ma 07 jul 2014, 14:45

    Iik heb er nog ni mee doorgetrokken,de vrouw zegt van wel.
    Miniem geluid meer denk ik.
    Natuurlijk was de oem aan vervanging toe wat ook de lucht al wat restrictie geeft :)
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » zo 13 jul 2014, 19:06

    Kwam ik vandaag per ongeluk geen witte civic ek9 type r tegen zeker.
    Engelse platen en aan de achterkant te zien pre-facelift.

    Damned dat is toeval :) en toeval per toeval kwam ik nog eens achter de lichten achter hem terwijl hij den 1e stond en het rood was.

    Ik dacht nu ist de moment om eens zien wat dat scheelt :party:

    Englisch boy las blijkbaar mijn gedachten hehe en tot mijn grote verbazing bleef ik er gewoon achter en pakte hij geen meter :shock:

    Daarna was er wel zo geen lekker geurtje in de auto en het was niet van mij .
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Leplatje » zo 13 jul 2014, 19:32

    Qua snelheid ga je die mss wel bijblijven maar als er bochtenwerk aan te pas komt ben je gezien ze :mrgreen:
    Zeker ene die van of naar Nürburgring reed? Schijnt dat er daar nog vaak Engelsen rondhangen met EK9/ITR.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » zo 13 jul 2014, 21:37

    Bwou de stock oem ek9 shocks and dampers maken toch al veel goed. :D
    Met de stock ek4 vering durf ik er nog ni aan denken een ek9 te volgen, groot verschil toch
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Spooner » ma 14 jul 2014, 07:47

    Rechtdoor pakte ik de EK9 van mijn kameraad ook redelijk makkelijk (wel met B18C-R).
    Maar op een toertje Spa, scheelt het toch een 15 seconden ofzo (in zijn voordeel) :shock:
    Zo een EK9 is van fabriek af echt mooi gebalanceerd en uitgewogen... Ni normaal ;)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 14 jul 2014, 10:14

    Spooner schreef:Rechtdoor pakte ik de EK9 van mijn kameraad ook redelijk makkelijk (wel met B18C-R).
    Maar op een toertje Spa, scheelt het toch een 15 seconden ofzo (in zijn voordeel) :shock:
    Zo een EK9 is van fabriek af echt mooi gebalanceerd en uitgewogen... Ni normaal ;)


    Wauw, das knap om te horen! :goed:

    Overigens, ge zou er van verschieten wat een gezonde B16a2 nog kan boven toveren.. Ik heb vorig jaar (of 2j geleden al) een keer een autostradesprintje gehad als passagier, in mijne maat zijn EK4 sedan met toen 80K gelopen en 170pk op testbank (gewoon een I/H/E). Dat was toen tegen Kimbo zijn EK4 hatch die rond de 200pk zit (of zat..). Hij zat alleen, en wij met twee.. En toch ging het praktisch gelijk op! We stonden er allemaal van te kijken.. De zijne had (op de kop na) ook al wel vlotjes over de 200k km gelopen.
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor vince_ek9 » ma 14 jul 2014, 11:03

    Mijn ek9 draaide voor de remap stock maar n 160pk ook, door oa brandstofverschil tov japan...
    Dus is niet zo heel verbazend da je m bij blijft hoor.
    En b18 eg vs ek9? Ni bepaald fair in rechte lijn he. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 14 jul 2014, 11:53

    Hoe kunt ge da 'compliment' naar de EK9 toe zo verkeerd opnemen? :D Hij geeft toch duidelijk aan dat hij heel goed beseft dat dat een logische uitslag is, wilt er alleen maar mee zeggen dat het chassis en onderstel van een EK9 aanzienlijk beter is dan dat van een EG6.

    En mijne "knap om te horen' was ook duidelijk daarop bedoeld :lol:

    *edit* Ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe hobby?
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Spooner » ma 14 jul 2014, 15:10

    What he said...

    Twas inderdaad als complement bedoeld. Toch logisch dat een EG6 met B18C-R rechtdoor sneller is dan een EK9 met B16B... Ik had het over de balans van de wagen.
    Maar de rijkunsten van mijn kameraad (EK9) zijn ook wat beter als de mijne, daar had het ook wel mee te maken :)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » ma 14 jul 2014, 15:53

    Dit is de nieuwe hobby :)
    Afbeelding
    Al even duur als deze hobby, dus ja keuzes maken.
    Ma we worden 35 dus tmeeste zot is er wa af :lol:

    Vandaag ff aan de FN2 gewerkt.
    Niet dat ik verwacht dat hij zo soepel zal schakelen als de EK4 maar slecht is het eens niet in ieder geval,wss de eerste nieuwe olie die er inkomt.
    Afbeelding
    Meer werk gehad met de plastiek onderplaat eraf te halen dan het werkje zelf.
    Kon zonder ook ma dan werd het moeilijk en smerig.
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor vince_ek9 » ma 14 jul 2014, 16:28

    Jdm_Whore schreef:Hoe kunt ge da 'compliment' naar de EK9 toe zo verkeerd opnemen? :D Hij geeft toch duidelijk aan dat hij heel goed beseft dat dat een logische uitslag is, wilt er alleen maar mee zeggen dat het chassis en onderstel van een EK9 aanzienlijk beter is dan dat van een EG6.

    En mijne "knap om te horen' was ook duidelijk daarop bedoeld :lol:

    *edit* Ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe hobby?


    Eeuh, ik vatte niks verkeerd op, als je t op mijn reactie bedoelt, ik wil alleen maar zeggen, dat veel mensen er vanuit gaan dat een bone stock ek9 hier in belgie 185pk zal draaien, terwijl da ni zo is, en da n goeie ek4 geen moeite zal hebbe om n ek9 bij te houden, of mss zelfs in te halen, rechtdoor in elk geval.
    Wegligging is en ander geval, de constructie van t subframe alleen al, daar kan n ek4 ni tegenop.

    En het eg6 vs ek9 on track gedeelte, hangt af van welk circuit, welke chauffeur, setup van de wagens, maar een lichtere wagen zoals een eg6 met minstens 30pk en n pak koppel meer, ik weet ni waar ik mn geld op zou zetten.
    Al ben ik al een aantal jaar een trotse en erg gelukkige ek9 rijder zowel op straat als op circuit. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 14 jul 2014, 17:43

    Ik heb me daar ook een tijdje mee bezig gehouden, kost inderdaad veel meer als ge oorspronkelijk verwacht :D

    vince_ek9 schreef:Wegligging is en ander geval, de constructie van t subframe alleen al, daar kan n ek4 ni tegenop.


    Ik ben vol van de EK9, laat dat duidelijk zijn, en ik ken ook vrijwel alle verschillen tov een gewone EK volgens mij.. Maar ik heb wel nog nooit gehoord van een andere constructie van het subframe? Bedoelt ge gewoon de stang onderaan het vaste subframe achteraan?
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten