door engelenn » ma 16 dec 2013, 19:40
Ja inderdaad, maarja, ik heb altijd met naft gereden maar nu doe ik 60 km per dag, wel binnenbaan, maar toen ik hem kocht (was van een oud koppeltje) heb ik de eerste 2 jaar met dezelfde route elke dag geen problemen gehad..
Nuja, vandaag telefoon gehad van Honda België, daar wistten ze me te vertellen dat het aan mijn km's en een mijn traject elke dag ligt, Bij de aankoop hebben ze mij dit NIET verteld aangezien ik er toen geel bal van kende van auto's, anders had ik deze nooit gekocht, mja, ik kan ook elke dag over de autostrade rijde naar het werk, maar gaat dit helpen? en na hoelang begint hij te regenereren en vanaf hoeveel km/h ??
Ondertussen mail terug gehad van DIGICAR voor de mensen die dit topic volgen en hier nieuwsgierig naar zijn;
Beste heer Van Engelen,
Vriendelijk dank voor uw interesse in Digicar Engineering.
Wij kunnen inderdaad het roetfilter van de Honda Accord 2.2 I-Dtec voor u leegmaken/verwijderen. Daarbij halen we het filter zelf onder de auto vandaan, maken
deze leeg en lassen het filter weer dicht. Daarbij halen we het filter zelf onder de auto vandaan, maken deze leeg en lassen het filter weer dicht. Vervolgens monteren
we de filter weer terug onder de auto. Op deze manier blijft alles voor het oog origineel, maar los je problemen (of voorkom je vervanging) permanent op. Hierbij is het tot
slot noodzakelijk en erg belangrijk dat ook de werking in de software op een goede manier wordt uitgeschakeld.
Al de genoemde werkzaamheden worden in eigen beheer uitgevoerd. APK en roetmeting zal door de door ons gehanteerde werkwijze geen probleem geven
en daarbij zullen uitgevoerde software modificaties geen foutcodes (of andere storingen) veroorzaken. APK is immers een optische controle en voor het oog blijft
het roetfilter gewoon aanwezig.
w garagebedrijf kan na onze aanpassingen tevens nog prima diagnose stellen en onderhoud uitvoeren! Let wel; een vakkundige werkwijze is hierbij een voorwaarde.
Digicar staat hiervoor absoluut garant. We bieden voor veel merkdealers en zelfs importeurs kwaliteitsoplossingen om (onder andere) roetfilter problematiek op te lossen
waarbij ontwikkeling in eigen beheer wordt uitgevoerd!
Ten opzichte van vervanging is deze oplossing voordeliger, bovendien sluit je in de toekomst alle problemen aan dit systeem uit.
Tarieven:
Softwaremodificatie verwijderen roetfilter EUR 399,= incl. BTW (actieprijs, normale tarief EUR 499,=)
Montagekosten (de) monteren, leeghalen en lassen van roetfilter: EUR 249,= incl. BTW
Montage is tevens incl. uitgebreide diagnose voor –en achteraf en een geheel stappenplan wat we doorlopen!
Vanzelfsprekend heeft u volledige garantie op onze werkzaamheden, op de software zelfs zolang u de auto rijdt!
Wanneer de auto op dit moment storing aangeeft of zelfs in noodloop gaan adviseren wij u snel actie te ondernemen! Wanneer u te lang door blijft rijden met problemen
omtrent roetfilter loopt u namelijk gemakkelijk kans op aanvullende storingen en motorschade.
Wanneer u meer vermogen wilt dan zou u deze aanpassing wel relatief voordelig kunnen combineren met chiptuning (meerprijs EUR 100,= incl. BTW, excl. testbank) Gezien we
het diagnosetraject toch moeten doorlopen en in de software modificaties moeten aanbrengen overlappen werkzaamheden elkaar deels en kan het tegen speciaal tarief. Ook hier
is een rollenbank voor het resultaat in praktijk niet direct van meerwaarde tenzij u zelf graag een uitdraai wenst natuurlijk. Voor een complete afstelling op de vermogensbank
hanteren we wel een hoger tarief en hebben we de auto langer nodig.
Mocht u verdere vragen hebben neem dan gerust nog even contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Dus met andere woorden:
Leeghalen van de roetfilter, programmeren komt op 650 euro, en met chippen erbij komt het op 750 euro.
Nu heb ik ook een adres gekregen van iemand op het werk uit Bilzen, die kat-vervangers op maat maakt, dit komt rond de 250 a 350 euro afhankelijk van het model, morgen ga ik daar even passeren om de exacte prijs te weten, en dan nog programmeren.
Ofwel nog een optie en dat is dat ik zelf de katalysator - roetfilter open slijp, leeghaal en terug dicht las en dan laten programmeren..