Who carez EP3 30th anniversary

Re: Who carez Vti swift

Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 08 mei 2013, 18:17

na enig onderzoek is het duidelijk waardoor de motor nu geklapt was, lager op cilinder 2 is meegedraaid en zodoende dus een grippeering veroorzaakt op de kruktap met als gevolg drijfstang door blok gegaan ..op cilinder 3 eveneens drijfstang over maar niet door blok gekletst..en ook geen schade aan de kruktap zo te zien .. het enige wat ze bij wesselink hebben achter gehouden zijn de lagers van cilinder 3 en 2 waar ik mee denk dat het probleem daar zat ..niet oem tolerantie waarde aangehouden wat wil zeggen dat er al problemen mee geweest zijn vooraf de nieuwe koper ..garage snel geld verdienen..ofwel namaak lagers erin geplaatst geweest door vorige eigenaar (met teveel spelling waardoor ze makelijker kunnen gaan overeen draaien).. maar olie is er zat geweest dat heb ik kunnen zien bij het ontleden van de overige lagers die er nog inzaten .

fotokes komen nog .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier zie je ook dat de kleppen krom zijn .
Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op do 09 mei 2013, 09:39, in totaal 2 keer bewerkt.
R-garage Honda Technology.
http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
Avatar gebruiker
jonas (R-garage)
HCB Veteraan
 
Berichten: 1626
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
Woonplaats: kempen,tielen
my honda: civic,crx
Advertenties:



  • Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor who_carez » wo 08 mei 2013, 19:17

    Oke, geweldig :-S Als ge helemaal klaar zijt enzo zal ik daar nog wel is verhaal gaan halen want da vind ik toch wel een beetje bizar allemaal.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1322
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor V-tje integra » wo 08 mei 2013, 22:45

    damn das nie goed! ga idd maar is verhaal halen bij die apen!

    @jonas... is het nie cilinder 2 die door de blok is gegaan?? get gat zit toch op 2de cilinder van de ketting? of ben ik nu mis?
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 09 mei 2013, 09:38

    nee dat klopt wat je zegt had enkel het nog niet zo goed bekeken de blok heeft hier veel verdraaid geweest en ik heb niet echt letterlijk naar de fotokes gekeken ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 09 mei 2013, 16:47

    even de print erbij genomen ..ik besluit nu dat zelfs de nokkenassen verkeerd staan gedaane werk bij wesselink ! kijk in picture bij afstelling B.steepjes mooi over elkaar ..hier ist anders de uitlaat nok staat te ver en de inlaat nok staat goed ..besluit uitlaat nok staat een tand verkeerd en dit bij officiele dealer ..kennen die mannen hun vak wel ?

    Afbeelding

    zo moet het ..

    AfbeeldingAfbeelding

    en zo is het nu ..1 tandje verkeerd jongens..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 24 mei 2013, 16:32

    Back to the Streets .....Its Alive.....
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor svenno » vr 24 mei 2013, 17:35

    goed nieuws ;) :goed:
    Afbeelding

    Uploaded with ImageShack.us
    one dream never end's it's driving my fn2
    mods; spoon intake manifold-spoon 70mm.throttle body-injen cold air intake-mugen exhaust manifold-invidia catback-hondata flashpro
    Avatar gebruiker
    svenno
    H22 Poster
     
    Berichten: 687
    Geregistreerd: zo 18 apr 2010, 16:51
    my honda: civic fn2
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor Keybus » vr 24 mei 2013, 17:46

    kan em terug knalle ! :)
    Avatar gebruiker
    Keybus
    H23 Poster
     
    Berichten: 754
    Geregistreerd: wo 26 jan 2011, 15:10
    Woonplaats: Wuustwezel, Be
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Who carez S2000 en Vti swift

    Berichtdoor who_carez » za 01 jun 2013, 21:55

    Zo. Heb even de tijd om de hele uitleg nog is te gaan doen :) Eerst en vooral wil ik mij bedanken bij de mensen die er voor gezorgd hebben dat mijn S weer netjes in orde is en die mij gesteund hebben in de momenten dat ik er echt meer dan genoeg van had.

    In september kocht ik dus mijn S in Nederland bij een officiële Honda dealer met een half jaar garantie. ca 6 weken later was hij in België ingevoerd en gekeurd (had rapper gekunnen maar ik was vergeten mijn GVA af te halen bij het Honda center :oops: ) Nuja, na 6 weken en ca 2500km gereden te hebben ging mijn blok dus stuk en kwam de garage uit Nederland hem dus ophalen en kijken wat er aan de hand was. Vond ik toen een mooie service :) Een maand later kreeg ik te horen dat er 2 drijfstangen zijn afgebroken, ze geen flauw idee hebben hoe dit kon gebeuren en ze er geen garantie op gaan geven. Ze wouden mij wel tegemoet komen en als ik een ander blok kocht, gingen ze hem gratis voor mij inbouwen. Bij Gerdy dus een ander blok gekocht. De nokkenassen waren wel gedemonteerd maar verder niks op aan te merken. Dus de garage bouwt deze in en 2 weken later krijg ik telefoon dat hij klaar is maar de cilinderkop pakking lek is. Kostenplaatje, ca 2000euro want dat gingen ze dus ook niet onder garantie herstellen. Even contact op genomen met Gerdy en ookal had ik geen garantie bij hem heeft hij mij netjes 300 euro bezorgd voor een nieuwe cilinderkop pakking en nieuwe bouten enzo. Helemaal top Gerdy! :goed: Dus goed... Zo veel geld krijg ik met alle miserie niet zomaar bij elkaar dus in maart kreeg ik telefoon dat ze mijn auto eigenlijk graag buiten hebben dus ben ik hem in april gaan halen en heb ik hem naar Jonas gebracht. Kostenplaatje voor het plaatsen van de motor ONDER GARANTIE!!! kleine 800 euro... Oke, wel inclusief nieuwe koppeling maar dan nog :zot: :no: Vorige maand is Jonas er dan in gevlogen en na een week of 2 had hij de cilinderkop pakking vervangen en alle fouten die de garage in Nederland verprutst heeft opgelost (behalve 1tje) Dus... Nokkenas was fout gemonteerd, cilinderkop bouten waren maar op 3 kilo aangetrokken in plaats van op 9. Waanzin. Maar er was nog altijd een probleem want hij starte niet. Jonas heeft zich echt zijn kop gebroken en alles zitten uitpluizen en uit testen wat het nu uiteindelijk zou kunnen zijn. Vorige week vrijdag had ik dan ineens telefoon en het goede nieuws dat hij klaar is. Er zat ergens een stekkertje niet in. Tjah, zoek maar is he :dom: Jonas heeft in mijn ogen weer is perfect bewezen dat hij echt weet met wat hij bezig is en dat hij zelf beter te vertrouwen is als een doorsnee Honda garage. En dat heeft in mijn ogen een simpele reden. Daar leeft dieje mens voor. Iemand dat in de garage werkt wil enkel en alleen zijn boterham verdienen terwijl de Jonas gewoon een enorme passie heeft voor Honda's en zijn job goed probeert te doen. Absoluut top en nen dikke merci voor u Jonas :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1322
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor Solleke » zo 02 jun 2013, 02:13

    Uiteindelijk nog iets van u kosten kunnen recupereren bij die prutsers daar?
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Solleke
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1010
    Geregistreerd: di 22 maart 2011, 16:05
    Woonplaats: Antwerpen
    my honda: FN3/ED4
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor who_carez » zo 02 jun 2013, 09:07

    Nee, 'k ga maandag even snel een mailtje sturen naar hun en als ze ni reageren zal'k nog wel is bellen. 'k ga der ni van uit da ik daar ne ct van ga terug zien met zo'n klote service :)
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1322
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor bert » zo 02 jun 2013, 12:37

    een dikke pluim voor jonas dat hij het heeft klaargekregen
    3 dikke bezen moete hem geven
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor Solleke » zo 02 jun 2013, 13:17

    who_carez schreef:Nee, 'k ga maandag even snel een mailtje sturen naar hun en als ze ni reageren zal'k nog wel is bellen. 'k ga der ni van uit da ik daar ne ct van ga terug zien met zo'n klote service :)


    Zeker en vast je bevindingen geven van de resultaten van het onderzoek van het kapotte blok.
    En ook dat ze vanalles fout hebben gedaan aan het nieuwe.
    Laat het woord advocaat en rechtszaak zeker vallen, de meeste gaan dan zeker een tegemoetkoming doen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Solleke
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1010
    Geregistreerd: di 22 maart 2011, 16:05
    Woonplaats: Antwerpen
    my honda: FN3/ED4
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor falz » ma 03 jun 2013, 11:49

    kvinnet fijn dat alles opgelost is en ge eindelijk kunt rijden, wa ne miserie is da allemaal geweest.. en idd da bewijst nogmaals dat de Jonas egt weet waar 'm mee bezig is. Heel da verhaal zal u wel nen dikken duit gekost hebben, maar achteraf is alles toch goed gekomen, en kunt ge eindelijk rijden :)

    en tis echt wel ne klote service da ze daar in nederland geven..
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Who carez Vti swift

    Berichtdoor who_carez » ma 20 jul 2020, 13:17

    Dik 7 jaar verder dus tijd voor een update :-D
    Ondertussen bijna 7jaar getrouwd, een dochtertje die ondertussen al 6 is en de S2000 heb ik dan ook maar omgeruild naar een 30th anniversary ep3 (van VTI Prelude) en deze heb ik dus nog altijd. Nooit eerder een auto zo lang gehad.
    Deze is naar verloop van tijd ook wat aangepast. Onder andere een Toda header, solid fabrication 3inch catback, injen cai, RBC inlaatspruitstuk met 70mm gasklep, 410cc rdx injectors, Drag cartel drop in cams en nog andere zooi met hier en daar wat custom aanpassingen. Vorig jaar afgesteld door Leo VanDrie terwijl het 35° was met 255pk en 230nm koppel als resultaat.
    Dus bij een beetje beschaafdere temperaturen zou dat nog een stukje meer moeten zijn.
    Loopt in elk geval heel vlot. 270 op de teller (wat dan 250 op gps is) is geen probleem :-) Voor een atmosferische 2.0 dus best wel goed.
    3jaar geleden ben ik ook naar Nederland verhuist wat het kwa keuring allemaal wat eenvoudiger maakt en heb ik als daily (niet echt want ik doe zo veel mogelijk met de fiets) een Opel Zafira a opc bij gekocht.
    Best wel een grappig ding eigenlijk :-) Massas ruimte, bruikbare turbo motor en voor een 7 zitter een geweldig onderstel. Echt een aanrader eigenlijk voor als je goedkoop iets leuk wilt hebben met veel ruimte.
    Als we niet weer in lockdown gaan of er andere financiële rampen gebeuren hoop ik volgend jaar de Opel te vervangen door iets vlotter. En ooit op een dag gaan we lekker verder met de ep3. Ik dacht aan een 5.3 fd en een compleet gebouwde motor. Maar dat is voor over 7 jaar dus dan zal ik hier wel weer even posten :party:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1322
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten