Dito, ik heb enorm genoten van mijn Concerto's. As a matter of fact: ene van de twee heb ik nog staan, als ge interesse hebt in ene voor stukken. 't Is een 1.6 SOHC met twee carburatoren. Hij is in heel goede staat, eigenlijk, maar geraakt niet meer door de keuring vanwege een gaatje in het voorste subframe. Die komt met gele Koni's (waarvan de voorste nog geen 3.000 km oud), H&R veren, veerpootbrug, onderlip, EBC remmen (volle schijven, Green Stuff blokken)... Ge krijgt er zelfs nen aangepaste Supersprint collecteur met katvv-buis en een Green inlegfilter bij en alle wisselstukken die ik nog op overschot heb van mijnen eerste (cardans, remmen, interieur...). Als da genen deal is voor 1.000 euro weet ik het ook nie!
Liefst had ik er zelf een trackday wagen van gemaakt maar de tijd en het geld ontbreken me.
Los daarvan: de achtervering lijkt fel op die van een CRX en de onderdelen passen, maar de afstelling van veren en schokdempers is anders. Vooraan heeft ne Concerto McPhersons omdat de Rover versie ook als diesel moest worden geleverd, daar zijn de stukken met geen enkele andere Honda compatibel.
Een heel korte (sprint)boite kunt ge maken door de bak van een DOHC te combineren met de eindreductie van een SOHC (4,446:1 als ik me niet vergis). De SOHC Concerto's hadden kortere eindoverbrengingen dan de Civics met dezelfde motor.
Glas is duur voor ne Concerto, de kleine raampjes achteraan kosten meer dan 500 euro per stuk bij Carglass. SLA DEZE NIET IN OM IN UWEN AFGESLOTEN CONCERTO TE GERAKEN OM DE SLEUTEL ERUIT TE VISSEN! Ge zijt gewaarschuwd door een ervaren man...
Stuurnaaf is dezelfde als een 88-91 Civic/CRX, pookdraad ook.
Nog vragen? Shoot!