raar weggedrag

raar weggedrag

Berichtdoor Green eg htch » za 03 apr 2010, 13:41

Hey, gisteren was ik aant rijden en vond dat de auto totaal niet stevig op de baan lag, ook trok deze erg naar rechts en het stuur was zeer gevoelig voor putjes en ongelijk wegdek enzo (stuur zwabbert wat). Der is me ook opgevallen dat 1 voorwiel meer camber heeft dan het andere :shock: terwijl deze toch op gelijke hoogte ligt.. Ik heb er wel langer last van , maar gisteren was het echt erger.
Ligt dit aan de uitlijning of ?

Thx
Green eg htch
B16 Poster
 
Berichten: 331
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
my honda: EG4
Advertenties:



  • Re: raar weggedrag

    Berichtdoor kristo » za 03 apr 2010, 15:51

    Borduur oid geraakt onlangs?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor Green eg htch » za 03 apr 2010, 16:24

    uhm nee , ma wel een paar keer putjes niet kunne ontwijken, hoop dak geen schokdemper lek heb gereden..
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor Panda coupe » za 03 apr 2010, 23:44

    Kijk de aandrijfassen eens na, ik heb ongeveer hetzelfde gehad, en bij mij was het een cardan ( door te laag rond te rijden ), die telkens uit elkaar en weer terug op z'n plaats sprong, of de rubbers van de ophanging kunnen het ook zijn volgens mij. Ben ook nog opzoek want de baanligging van mijn coupe is ook nog niet wat het zijn moet.
    Panda coupe
    Camino user
     
    Berichten: 39
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 21:56
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor HoNdAdreams » zo 04 apr 2010, 10:35

    Als u camber ineens anders staat zou ik toch uw wiel eens omhoogkrikken en voelen of er ergens speling zit. Ik heb bij de prelude speling op de onderste fuseekogel, en dit geeft ook zo een effect, + dat je banden onregelmatig gaan slijten. toch eens heen kijken hoor!!
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor Green eg htch » di 13 apr 2010, 16:09

    Panda coupe schreef:Kijk de aandrijfassen eens na, ik heb ongeveer hetzelfde gehad, en bij mij was het een cardan ( door te laag rond te rijden ), die telkens uit elkaar en weer terug op z'n plaats sprong, of de rubbers van de ophanging kunnen het ook zijn volgens mij. Ben ook nog opzoek want de baanligging van mijn coupe is ook nog niet wat het zijn moet.


    Denk niet dat het aan de aandrijfassen ligt. Men auto is voor dak men schade had nog op de brug geweest en bleek dat de rubbers zogoed als allemaal zijn uitgedroogd , sommige met kleine scheurtjes erin vooral de grote achteraan , maar weet niet of dit kwaad kan. Volgens de garagist was het beter om toch nieuwe te laten persen.. Maar kost fortuin
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor Panda coupe » di 13 apr 2010, 17:40

    Green eg htch schreef:
    Panda coupe schreef:Kijk de aandrijfassen eens na, ik heb ongeveer hetzelfde gehad, en bij mij was het een cardan ( door te laag rond te rijden ), die telkens uit elkaar en weer terug op z'n plaats sprong, of de rubbers van de ophanging kunnen het ook zijn volgens mij. Ben ook nog opzoek want de baanligging van mijn coupe is ook nog niet wat het zijn moet.


    Denk niet dat het aan de aandrijfassen ligt. Men auto is voor dak men schade had nog op de brug geweest en bleek dat de rubbers zogoed als allemaal zijn uitgedroogd , sommige met kleine scheurtjes erin vooral de grote achteraan , maar weet niet of dit kwaad kan. Volgens de garagist was het beter om toch nieuwe te laten persen.. Maar kost fortuin


    Ik denk ook wel dat dit het probleem gaat zijn, ben erachter gekomen dat die van mij ook in die staat zijn.
    Ik ben nog geen prijzen gaan vragen voor nieuwe te laten persen maar heb wel een site in Nederland gevonden waar je de draagarmen volledig met rubbers enz kan krijgen en daar kosten de onderste voor vooraan 139 euro per stuk, de bovenste 64 en de achteste kosten 39 euro.

    Toen het de aandrijfas was bij mij was het ook wel erger dan slecht weggedrag.
    Panda coupe
    Camino user
     
    Berichten: 39
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 21:56
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor Green eg htch » vr 16 apr 2010, 19:02

    ahzo ja dat valt wel mee in prijs dan e. Maar ik ben er zeker van dat het de rubbers zijn, lijkt juist of onderkant loshangt zo rammelen enzo echt niet fijn rijden eig, moet er snel iets aan doen. Ook overhelt de auto me te veel maar dat gaat binnekort in orde zijn haha. Maar ik denk dat ik voorlopig de 2 grote rubbers achteraan ga vervangen en de rubbers in de achterste en voorste draagarmen, denk dat die dan alweer een pak soepeler rijd :)
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor HoNdAdreams » zo 18 apr 2010, 23:01

    krik hem dan eens op, dan ga je het waarschijnlijk zo kunnen zien wat er scheelt. Beweeg je wiel en voel waar de speling zit.
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: raar weggedrag

    Berichtdoor Green eg htch » ma 19 apr 2010, 18:28

    Hebbe ze al gedaan in de garage maar is van speling te merken ook niet op de fuseekogels etc.. wss de rubbers want die zien er niet meer al te best uit
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten