Verschil in remkracht links/rechts

Verschil in remkracht links/rechts

Berichtdoor Nols81 » ma 27 apr 2015, 19:13

Ik ben bezig mijn wagen gekeurd te krijgen maar 1 van de opmerkingen op de keuring was dat het verschil in remkracht achteraan te groot is.
Links remt hij goed, rechts minder goed. Het verschil bedraagt 36% en mag volgens de keuring maximaal 30% zijn.

Heeft er iemand een idee wat het probleem is of waar ik naar moet kijken? Kan het zijn dat de cylinder of de pinnen niet meer goed glijden. Zit er misschien lucht in die ene leiding?

Ik heb er nog niks aan gedaan maar ik hoop dus al een paar mogelijke oorzaken af te vinken ;)

De wagen is een Accord coupe 2.0i van bj2000.
Nols81
Dax rookie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do 02 apr 2015, 20:12
my honda: Accord coupe
Advertenties:



  • Re: Verschil in remkracht links/rechts

    Berichtdoor nkm » ma 27 apr 2015, 19:21

    lucht kan niet dat zou je wel merken.
    er zijn eigenlijk veel mogelijkheden.
    je remzuiger stroef bewegen, er kan een klein lek zijn waardoor er wat olie op zit en zo minder pakt..
    maar rijd hij veel? of heeft hij veel gereden?
    vroeger in de garage bij zo'n "klein" verschil, durfden we ze wel eens extra inremmen..
    een klein stukje rijden, en paar keer de handrem lichtjes optrekken zodat je remmen wat slepen en zo het oppervlakte wat afslijt. dit kan soms al genoeg zijn.

    maar wat ik aanraad en een veiligere methode is is ze eens volledig open doen en proper maken.. met wat schuurpapier over de blokjes gaan, alle glijdende delen zorgen dat ze goed glijden,...
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: Verschil in remkracht links/rechts

    Berichtdoor Nols81 » ma 27 apr 2015, 19:41

    De wagen rijdt nog maar zeer weinig. Afgelopen jaar 6000km.

    Ik heb een half jaar geleden een plakkende remklauw gehad aan de linkerkant. Een rubber van de geleidingspinnen was stuk en daardoor was de pen beginnen roesten en uiteindelijk vast komen te zitten in de klauw. Dit heb ik mooi proper gemaakt en werkt sindsdien perfect. De zuiger weet ik niet precies hoe ik eraan moet beginnen. Het is er 1 die draait, dat weet ik wel. Ik zal het eens opzoeken, bedankt
    Nols81
    Dax rookie
     
    Berichten: 6
    Geregistreerd: do 02 apr 2015, 20:12
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Verschil in remkracht links/rechts

    Berichtdoor Nols81 » do 04 jun 2015, 12:30

    Ik heb de auto opgekrikt en de rem eens opengedaan en de geleidingspinnen proper gamaakt en gesmeerd. Dat was deze keer niet het probleem want het verschil was nog duidelijk voelbaar als ik links en rechts aan de wielen draaide. Heb de auto dan maar bij Surincx binnengedaan. De remcylinder zat vast en na een kleine revisie was alles ok.
    Nols81
    Dax rookie
     
    Berichten: 6
    Geregistreerd: do 02 apr 2015, 20:12
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast