Pagina 1 van 2

Remschijven

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 06:46
door hondatju
Moet op de integra nieuwe schijven (+ blokken) steken. Weet enkel nie goe wa want er is zoveel. De wagen doet geen circuitkilometers. Enige merken (combinaties) die jullie voorkeur dragen of die veel gebruikt worden?
Nog een tweede vraag is of dit makkelijk zelf te plaatsen is, heb dit wel nog nooit gedaan. :D

Bedankt al.

Grtz hondatju R.

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 11:28
door kristo
kristo schreef:Over schijven en blokken kiezen zal men wel eeuwig blijven discussiëren. Een poging tot een eenvoudige voorstelling:

Schijven:
- Ipv OEM gaan velen voor gegroefde schijven, ook al omdat aftermarket de meeste gegroefd/geboord (geboord is verboden in België) zijn. Veel wordt Brembo Max genomen, naast andere merken. Eens lezen welke merken andere mensen hier gebruiken maar met de merken van de sponsors hier ben je wel nooit slecht af.
- Sommigen willen géén gegroefde schijven omdat ze er het nut niet van inzien (ik bv :teehee: ). Dan zijn er weinig opties: of je neemt OEM of je neemt Brembo 'blanks'/'oem replacement', ik heb deze laatste, enige nadeel tov OEM is dat deze wat roestkleurig worden op het deel tussen schijf en velg. Véél goedkoper dan al de rest, te vinden op Misterauto bv.

Blokken:
- Hierover kan men kort zijn: meesten nemen aftermarket DS2500, te vinden bij de sponsors zoals hierboven al aangegeven.

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 14:53
door WhiteSol
Is goed zelf te doen als je beschikt over een manuele slagschroevendraaier of veel geluk :-) De 2 kleine kruiskopvijsjes die de schijf op haar plaats helpen houden zijn vaak de boosdoener als het kopje kapot gedraait wordt :p

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 13:30
door HondaNickx
WhiteSol schreef:Is goed zelf te doen als je beschikt over een manuele slagschroevendraaier of veel geluk :-) De 2 kleine kruiskopvijsjes die de schijf op haar plaats helpen houden zijn vaak de boosdoener als het kopje kapot gedraait wordt :p


Vet aandoen als je die indraait en nooit geen problemen meer.Ik gebruik daarvoor altijd molykote montagevet zonder ijzerdeeltjes in .Kopervet e.d kunnen ook roest veroorzaken.
Heb alleen de allereerste keer problemen gehad om ze los te krijgen.Daarna heb ik ze vervangen voor 10.9 verzonken inbusvijskes en die zitten er nog altijd in zonder kapot te draaien.Ook helpt het veel als ge die vijskes niet te vast zet of gewoon op moment aandraait.De meeste draaien ze gewoon te vast aan.

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 15:32
door Sinister
stoptech op ds2500 all the way

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 15:46
door Vteclover
hier brembo max op ds2500 :goed:

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015, 23:03
door jack70
ik zit met aanverwante vraagstelling;

mijn del sol is toe aan nieuwe remschijven.
in websites zoals all4honda worden big-brake kits verkocht, grotere schijven met aangepaste remklauwen.
ik wil gewoon vragen wie er ervaring mee heeft en kan vertellen hoe ik de betere stopkracht moet inschatten.
of is het allemaal opgefokte verkooppraat?

als ik voor 999,- euro echt sneller stilsta bij een noodrem wil ik het overwegen.
wie kan het verschil beschrijven?

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015, 00:12
door WhiteSol
Groter is (bijna) altijd gelijk aan meer remkracht, maar dat hoeft daarom zeker geen 999 euro te kosten. Je kan bv heel gemakkelijk integra remklauwen nemen en dan nieuwe 4x100 282 schijven, of als het nog goedkoper moet .. gebruikte van bepaalde MG modellen :)

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015, 12:36
door jack70
dat is een goeie tip !!
is de remklauw-piston van een integra groter dan die van een del sol?
het is de cilinderdruk die telt, hoe groter de diameter van de piston, hoe meer kracht kan worden gezet.
kent iemand de piston-maten (diameter) of wil iemand die voor mij eens opmeten?

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015, 13:04
door WhiteSol
Die is groter ja, alsook uiteraard het oppervlak van schijven & blokken (duh) :)

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015, 13:45
door jack70
en betreft de bevestiging ;

1. zijn de 2 gaten vd klauwbevestiging perfect passend?

2. zit de dunne plaat achter de remschijf niet in de weg, of moet ik de rand eraf slijpen of omplooien?

3. en dan maar hopen dat mn velgen de klauw niet raken

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015, 16:09
door WhiteSol
vooraan is da plug en play

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2015, 21:02
door HondaNickx
Voorste remklauwen van een VTI Del sol/EK /EG hebben een diameter van 54mm . Integra heeft 57mm alsook zijn de remblokken groter bij een 98 spec itr. (96spec niet).
;)

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2015, 21:43
door jack70
dank je voor de info;
de schijven zijn courant en overal te bestellen 4X100 282mmdiameter 23mmdikte
betreft het kopen van de remklauwen van een integra, ik heb diverse sites bezocht, maar twijfel of het de juiste zijn.
afbeeldingen blijken niet altijd te kloppen precies.
moest iemand het juiste honda nummer hebben, of van een ander merk, graag de juiste info geven dan, als ik iets bestel, dan wil ik dat het van de eerste keer juist is!
ik heb een hekel aan verkeerde leveringen.

stalen remleidingen staan ook op de verlanglijst, maar wat zeggen ze hierover op de keuring? toegestaan?

Re: Remschijven

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2015, 00:20
door WhiteSol
jack70 schreef:dank je voor de info;
de schijven zijn courant en overal te bestellen 4X100 282mmdiameter 23mmdikte
betreft het kopen van de remklauwen van een integra, ik heb diverse sites bezocht, maar twijfel of het de juiste zijn.
afbeeldingen blijken niet altijd te kloppen precies.
moest iemand het juiste honda nummer hebben, of van een ander merk, graag de juiste info geven dan, als ik iets bestel, dan wil ik dat het van de eerste keer juist is!
ik heb een hekel aan verkeerde leveringen.

stalen remleidingen staan ook op de verlanglijst, maar wat zeggen ze hierover op de keuring? toegestaan?



Gewoon is langs GDM autoparts gaan, heb je direct de juiste klauwen ;-)

Stalen remleidingen mag niet voor de keuring