Honda Accord CU2 schroefset

Honda Accord CU2 schroefset

Berichtdoor blackout » do 16 okt 2014, 15:27

Ik kan een H&R schroefsetje overkopen voor een prijsje, dus had even enkele vragen waar ik niet al te snel een antwoord op vind.

Zo eentje: http://www.carfantasy.nl/hr-schroefset-honda-accord-sedan-kombi-608-40-7030-60mm-p-180137.html

Ik wil de Accord wel iets lager leggen (+-3cm) maar ik wil men comfort niet opofferen.
Heb geen zin om elke put te voelen en stapvoets over drempels te moeten.
Daarvoor ben ik ondertussen te oud geworden en de wegen die ik dagelijks neem zijn hier ook niet voor geschikt.
Dus liefst wil ik evenveel comfort als origineel, maar toch iets lager liggen.

1. Schroefset vs veren? Verschil in hardheid?
2. Schroefset vs OEM? Zijn de originele demper en veren niet optimaal voor je auto? Ik veronderstel dat hier veel research achter zit en dat je dus steeds je weggedrag slechter maakt?
3. Veel verschil in hardheid tussen de merken onderling?
4. Wat met keuring? Wat mag en wat mag niet? Waarvoor moet je extra betalen?

P.S.: link naar men Accord topic: viewtopic.php?f=6&t=8699
blackout
Camino user
 
Berichten: 33
Geregistreerd: za 07 jul 2012, 16:43
my honda: Accord '10 Type S
Advertenties:



  • Re: Honda Accord CU2 schroefset

    Berichtdoor Black_sol » do 16 okt 2014, 21:11

    heb voortlaats mijn verlaging van den accord gehaald( gaat trouwens verkoop in). was kw v1 dat ik op de mijne steken had. moet persoonlijk zeggen wanneer de wagen maar beetje verlaagd was 5cm, vondek persoonlijk da da nog comfortabel was. eens ik lager ging(op laagste), was comfort wel pak minder. over die h&r wetek zelf niets, maar als ge wa een duurdere prijs betaald voor een schroefkit valt da meestal wel goed mee. mss da iemand anders er wel ervaringen mee zou hebben. maar ik zou u mss eerder aanraden als ge maar een 3cm wilt verlagen om mss eerder gewoon verlagingsveren ofso te steken? mijn accord is wel van jaar ervoor maar ervaring ermee zal mss wel ver zelfde zijn denkek :p

    antwoord op de vragen zelf:
    1. denk dat veren mss wat comfortabeler zullen zijn omdat meestal schroefset wat stijver is
    2.verschil kwa baanligging vond ik van oem en schroefkit toch wat verschil, helde minder over in bochten et schroefkit maar comfort was niet echt weg en moest niet vertragen voor vluchtheuvels
    3.op deze kan ik niet echt antwoord geven :p
    4. voor keuring moet je zowiezo een GOCA attest hebben en montage attest. en bewijs van uitlijning van de wagen met de schroefkit/verlagingsveren erop
    honda: the power of dreams
    Avatar gebruiker
    Black_sol
    B20 Poster
     
    Berichten: 547
    Geregistreerd: wo 21 sep 2011, 16:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: accord & del sol
    Advertenties:

    Re: Honda Accord CU2 schroefset

    Berichtdoor blackout » do 16 okt 2014, 23:51

    Thx voor de reactie.
    Voor hoeveel verkoopt ge ze?
    Ik hoor meestal dat een schroefset comfortabeler zou zijn dan veren :p iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
    blackout
    Camino user
     
    Berichten: 33
    Geregistreerd: za 07 jul 2012, 16:43
    my honda: Accord '10 Type S
    Advertenties:

    Re: Honda Accord CU2 schroefset

    Berichtdoor blackout » zo 19 okt 2014, 01:14

    niet veel reacties hier :s
    blackout
    Camino user
     
    Berichten: 33
    Geregistreerd: za 07 jul 2012, 16:43
    my honda: Accord '10 Type S
    Advertenties:

    Re: Honda Accord CU2 schroefset

    Berichtdoor Nasty » zo 19 okt 2014, 08:07

    Ik kan enkel getuigen van schroefset op ek en ep civic's ;)

    * bij verlagingsveren heb ik bij beide wagens al gemerkt dat hij niet perfect mooi komt te liggen. De voorkant steekt altijd een dikke centimeter hoger dan de achterkant. Net teveel om niet op te vallen (merken Eibach en Vmaxx). Dit nadeel kan je perfect wegwerken met een schroefset.

    * qua comfort vind ik veren nog altijd beter. De Eibach veren waren nog altijd comfortabeler dan de kw var.1, maar die lag wel op t laagste.

    * het beste compromis vond ik bij de EP bij oem facelift veren. Die waren 1,5cm lager dan oem, maar waren voor mij wel het beste van twee werelden. Betere wegligging, beter comfort en iets betere looks.


    Bij verlagen moet je natuurlijk wel alle papieren op orde hebben. (Montageattesten enz) zodat je eigenlijk al 'verplicht' bent om die bij n dealer of bandencentrale te laten steken. En die tellen er ook niet naast.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Honda Accord CU2 schroefset

    Berichtdoor blackout » zo 26 okt 2014, 23:11

    Door de vele pagina's aan reacties :p heb ik besloten om ze te kopen.
    Voor de prijs kon ik ze niet laten liggen, dus we zien wel wat het geeft.
    blackout
    Camino user
     
    Berichten: 33
    Geregistreerd: za 07 jul 2012, 16:43
    my honda: Accord '10 Type S
    Advertenties:

    Re: Honda Accord CU2 schroefset

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 27 okt 2014, 16:14

    Nog even ingaan op Black Sol.. Als je de schroefset tot op het laagste schroeft maak je dezelfde fout als de vorige eigenaar.. De schokdempers zitten dan continu op het einde van hun travel, en gaan dan tegen de (vonkelnieuwe) bumpstops slaan waardoor je uiteraard geen 'comfort' meer gaat ervaren. Een goede zaak dat je ze verkoopt, zou zonde zijn om een vers gereviseerde set nu al terug stuk te rijden..

    (Ik bied 350 :lol: )
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Honda Accord CU2 schroefset

    Berichtdoor kristo » ma 27 okt 2014, 18:56

    :iagree:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten