KW schroefset (ED7 / EC9)

KW schroefset (ED7 / EC9)

Berichtdoor Noedel » zo 15 jun 2014, 05:45

Hey gasten,

De schroefset die nu op mijnen ED7 zit zal waarschijnlijk overgezet worden op mijnen EC9.
Nu staat ze vanachter al op't laagste, met dit resultaat op 15" velgjes:

Afbeelding

Nu had ik vanachter graag toch nog net iets lager kunnen gaan.
Ik veronderstel dat mijn EC9 even hoog zal staan, aangezien ze qua chassis hetzelfde zijn (beiden van '91) ?
Met welk gekeurd merk schroefset kan ik lager gaan, vooral achteraan?
Of zou ik beter kortere veren laten steken nadat hij met de huidige veren op de schroefset gekeurd is? Of geraak ik dan niet hoog genoeg meer :P
Want heb geen zin om elk jaar de veren te moeten wisselen.

Grtz :)
Laatst bijgewerkt door Noedel op ma 14 jul 2014, 15:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Noedel
D17 Poster
 
Berichten: 254
Geregistreerd: zo 27 apr 2014, 23:41
Woonplaats: Dendermonde
my honda: Civic EC9
Advertenties:



  • Re: Lager met KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor HoNdAdreams » zo 15 jun 2014, 07:58

    verkorte veren halen bij kean suspensions. Voor de keuring is dat geen probleem als je hem terug hoog genoeg zet.
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Lager met KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor kristo » zo 15 jun 2014, 10:00

    HoNdAdreams schreef:kean suspensions

    Nog nooit van gehoord (en ik woon in Gent), bestaan die al lang?

    Wel opletten met extra verlagen en kortere veren dat je dempers niet constant tegen je bumpstops zitten (of gewoonweg tegen je veerschotel knallen). Verlengde veerschotels ('extended top hats') zijn dan een oplossing.
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Lager met KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Gunther » zo 15 jun 2014, 12:21

    kristo schreef:
    HoNdAdreams schreef:kean suspensions

    Nog nooit van gehoord (en ik woon in Gent), bestaan die al lang?


    Mannen zitten in de buurt van Evergem/Sleidinge/Belzele ergens.
    Hier in't Gentse vooral VAG en consoorten die daar heen gaan om hem op lucht te zetten (of extreem laag).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Lager met KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Noedel » ma 16 jun 2014, 06:19

    Ja Kean suspensions ken ik, al heb ik zelf enkel ervaring met Tommy van "Robert Racing", en Jwheels in Kalken.
    Kzal eens navragen of ze kortere veren kunnen krijgen voor mijn KW variant 1.

    Moest dat gaan, krijg ik hem dan direct gekeurd als verlaagd voertuig met die kortere veren, of controleren ze dan ook meteen de serienummers op de veren?

    Grtz
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Noedel
    D17 Poster
     
    Berichten: 254
    Geregistreerd: zo 27 apr 2014, 23:41
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EC9
    Advertenties:

    Re: Lager met KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Noedel » ma 14 jul 2014, 14:56

    Een ander vraagje.
    Ik heb vorige week de KW schroefkit van de ED7 gehaald, aangezien ik de witte EC9 wil verlagen met die kit.

    Vandaag begin ik één van de poten te verhogen, tot op keuringshoogte.
    Maar ook al verhoog ik die poot met 5cm, de lengte van de hele poot blijft dezelfde?
    Dus het enige dat gebeurt is dat de hoofdveer en hulpveer door het verhogen van de stelring harder worden opgespannen.
    Is da normaal? Aangezien ik ervan uit ga dat de poot langer zou moeten worden om de wagen hoger te krijgen?

    Hier een foto

    Afbeelding

    Grtz
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Noedel
    D17 Poster
     
    Berichten: 254
    Geregistreerd: zo 27 apr 2014, 23:41
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EC9
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Noedel » ma 14 jul 2014, 19:04

    Ja laat maar al, was een stomme vraag :p
    Vrij logisch dat de schokdemper niet groter wordt, aangezien er geen gewicht op de veren rust, en ze daardoor volledig uitgeschoven zijn... :)

    Grtz
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Noedel
    D17 Poster
     
    Berichten: 254
    Geregistreerd: zo 27 apr 2014, 23:41
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EC9
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor zero » ma 14 jul 2014, 23:23

    Noedel schreef:Ja laat maar al, was een stomme vraag :p
    Vrij logisch dat de schokdemper niet groter wordt, aangezien er geen gewicht op de veren rust, en ze daardoor volledig uitgeschoven zijn... :)

    Grtz


    :D
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Noedel » wo 27 aug 2014, 16:41

    Jepla, weer een probleem.

    De schroefkit zit intussen op de witte EC9, en staat in de garage met de juiste papieren.
    Ze zijn hem vandeweek gaan proberen uitlijnen op keuringshoogte (maximaal omhoog), maar blijkbaar valt alles buiten tolerantie, en kan de geometrie dus niet reglementair afgesteld worden...
    Dus opnieuw originele veren eronder.
    Het enige dat ik te horen kreeg van uitleg was dat er een afwijking was van "40", en dat zou maar "30" mogen zijn.
    Moest het gaan over camber (wat volgens mij wordt uitgedrukt in graden), is dat dan te corrigeren met een front camber kit? Of zijn die enkel in het negatieve camber verder te regelen?

    Of iemand soms een andere oplossing?

    Grtz
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Noedel
    D17 Poster
     
    Berichten: 254
    Geregistreerd: zo 27 apr 2014, 23:41
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EC9
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Mol » do 04 sep 2014, 19:04

    heb camberkit zitten....zeker genoeg +camber om dit te regelen....vraag is enkel....mag je een camberkit plaatsen voor keuring?

    heb 1 zitten maar bij mij hebben ze nog nooit geometrie gedaan.....ben wel benieuwd want heb hier een kw schroefkit liggen voor de ee
    Drive it like you stole it !!!!
    Mol
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 18:48
    my honda: s2000/ civic ee9
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Leplatje » vr 05 sep 2014, 04:58

    Dat zal uw naloop/caster dan zijn waarschijnlijk, uw ene veerpoot zal iets schever staan dan de andere en zo buiten de toleranties vallen.
    Dit kun je hebben door bvb. op een borduur te rijden, waardoor uw veerpoot een duw krijgt en uw wiel mogelijk niet meer perfect int midden staat.
    Opt zicht en qua wegligging zal je dat praktisch nooit merken , maar kan dus idd gezien worden bij de geometriekeuring en dat kan idd ook problemen geven als je uw verlaagd voertuig zo wil laten keuren.

    Simpelste oplossing bij mijn weten is ofwel ieder jaar schroefset eronderuit of uw kansen wagen met een camber/casterkit en zo alles laten uitlijnen zoals het moet zijn.
    Maar zo'n kit mag dus niet voor de keuring :roll: Dan ist meteen verbod tot verkeer als ze dit opmerken en moet je zoiezo terug op oem veerpoten.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Mol » za 06 sep 2014, 14:10

    die geometriekeuring, wat houd dat juist in...? auto omhoog wielen eraf? of hoe gaat dat in zijn werk?
    Drive it like you stole it !!!!
    Mol
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 18:48
    my honda: s2000/ civic ee9
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor HoNdAdreams » zo 07 sep 2014, 10:29

    Dat is zoals een uitlijning, ze meten gewoon alles na en alles moet binnen de toleranties vallen
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 07 sep 2014, 16:25

    en wanneer doen ze zo een meting?
    als je gekeurd wil worden met een verlaging veronderstel ik? :denk:
    Ik heb ook al gedacht om een kw te steken en zo naar de keuring te rijden,maar als ik da zo hoor is dat nog niet meteen een garantie tot een groene kaart :dom:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: KW schroefset (ED7 / EC9)

    Berichtdoor Noedel » ma 08 sep 2014, 10:23

    Die geometrie keuring doen ze als uwen auto hersteld is geweest na een ongeval, of als je een keuring na verlaging wil doen.
    Houdt in dat ge op reglementaire hoogte uw auto laat uitlijnen, zodat camber/caster/spoor/... terug binnen fabriekstolerantie vallen.
    Als dat allemaal in orde is komt uw verlaging op uw keuringsbewijs.
    Vallen de waarden buiten die toleranties dan keuren ze u af, en moet ge ofwel nog eens proberen uitlijnen (wat meestal niets oplevert), of gewoon op originele veren gaan. Maar dan staat er uiteraard geen verlaging op uw keuringsbewijs.

    Het is inderdaad geen garantie dat het altijd lukt. Als uwe wagen ooit eens een tikje heeft gehad ofzo waardoor één kant wat scheef staat kunt ge't al vergeten.

    Grtz
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Noedel
    D17 Poster
     
    Berichten: 254
    Geregistreerd: zo 27 apr 2014, 23:41
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EC9
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten