ABS lampje

ABS lampje

Berichtdoor Andy » ma 18 nov 2013, 08:31

Vroeger was m'n ABS lampje al eens blijven branden, toen al m'n sensors uitgemeten, alles sensors gekuist en eens een reset van het systeem gedaan.
Toen is het een tijdje verholpen geweest.

Maar sinds gisteren blijft het lampje terug branden. Kan dit na een 3tal maand terug zijn dat een of andere sensor weer vuil is?

Want deze morgen bij het starten hoorde ik ergens iets haperen onder de motorkap, precies de pomp die niet meer mee wou... en toen sprong het ABS lampje ook terug aan...?
Kan het zijn dat de ABS pomp defect is?
Live life every second like it was your last one....
Andy
K20 Poster
 
Berichten: 802
Geregistreerd: ma 31 mei 2010, 20:58
my honda: CRX Del Sol
Advertenties:



  • Re: ABS lampje

    Berichtdoor WhiteSol » ma 18 nov 2013, 12:38

    Is zeer goed mogelijk als ge ziet wat er eigelijk allemaal in dat kleine ding zit :denk:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: ABS lampje

    Berichtdoor Gunther » ma 18 nov 2013, 17:16

    Lijkt alsof één van uw kleppen blijft hangen in uw ABS pomp. Vreemd, want de mijne had dat na lang droog te staan.
    Ik zeg niet dat het dat 100% zeker is, maar het lijkt er wel zo op. Ik heb ook dat haperend / raspend geluid. Dit is u pomp die druk steekt, maar een klep die niet open gaat ALS het dat is ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: ABS lampje

    Berichtdoor Andy » ma 18 nov 2013, 19:45

    En dus met de pomp te vervangen zou dit verholpen worden dan?
    Of wat bedoel je met die klep?
    Live life every second like it was your last one....
    Andy
    K20 Poster
     
    Berichten: 802
    Geregistreerd: ma 31 mei 2010, 20:58
    my honda: CRX Del Sol
    Advertenties:

    Re: ABS lampje

    Berichtdoor Gunther » ma 18 nov 2013, 22:05

    Ik zou mijn "voorspelling" niet als de enige juiste nemen hoor, maar ik herken het geluid gewoon.
    Nogmaals, het zou mij verwonderen moest een "lopende pomp" dit ook hebben, maar slijtage is natuurlijk altijd mogelijk. Als ge de constructie van zo'n pomp zou bekijken ziet ge dat da gemaakt is uit verschillende kleppen om circuits te openen of te sluiten. Wat ge hoort kletteren / haperen is uw piston die kracht steekt maar uw klep die niet opent. Daardoor komt er niet voldoende druk op u systeem en krijgt ge uw foutmelding. Kunt ge checken door u ABS pomp te ontluchten, daarvoor hebt ge wel ne speciale tool voor nodig van Honda, met nummer 07HAA-SG00100 of 07HAA-SG00100. De meeste dealers hebben die wel liggen.

    Ge start uw auto, laat em efkes draaien (1 à 2 minuten) en ge ontlucht de pomp via de nippel (die nippel lokaliseren op zich is al een kunst). Die nippel draait ge open met die tool. Die cyclus moet ge zo'n paar keer doen (4 à 5 keer). Als er na de eerste keer geen vloeistof onder druk meer uitkomt, dan weet ge dat het dat is. Dan krijgt ge uw ABS lampke wegens te weinig druk. Hoogstwaarschijnlijk gaat ge de eerste keer nog vloeistof onder druk krijgen door de restdruk, maar daarna zal het wel gedaan zijn (als het effectief een klep is die niet meer open gaat).

    Mocht het dat niet zijn, dan is het alvast iets wat ge kunt uitsluiten, zoveel te beter.

    Met een andere pomp kunt ge dit oplossen, maar het probleem is dat de meeste "te koop" pompen ook al even liggen wachten op een nieuwe eigenaar en dus nog meer kans hebben op droge vastzittende kleppen ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: ABS lampje

    Berichtdoor Andy » di 19 nov 2013, 13:00

    BEst naar de garage gaan dus :p

    Het rare eraan is, dat ik het deze morgen niet had bij het starten, maar na 10 min rijden ofzo sprong het lampje terug aaan...
    Dan effe contact afgezet en terug aan, ging het lichtje weer uit, en niet meer aan...
    Kan dit dan ook door de pomp zijn?
    Live life every second like it was your last one....
    Andy
    K20 Poster
     
    Berichten: 802
    Geregistreerd: ma 31 mei 2010, 20:58
    my honda: CRX Del Sol
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten