Handling Ep3

Handling Ep3

Berichtdoor Taxilieven » wo 04 sep 2013, 22:30

Beste,

Het onderstel van mijn Ep bestaat uit volgende onderdelen:
-H&R STABILISATOREN
- POWERFLEX BUSSEN RONDOM
- D2 RACING SCHROEFSET
-SPC PERFORMANCE SPOORREGELAAR

Bij vlakke baan op snelheid,zowel rechte stukken en bochten is de handling perfect,echter wanneer het baanoppervlak golvend of hobbelig wordt,wordt de wagen 'springerig',mijn idee is dat de opzet van de schroefset circuit gericht is,ik dien dit na te vragen bij de vorige eigenaar,mijn vraag is :'wat is uw ervaring met originele ophanging en vaste verlaging naar handling toe' ?
"50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
Avatar gebruiker
Taxilieven
D15 Poster
 
Berichten: 121
Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
Woonplaats: West vlaanderen
my honda: CRV,EP3
Advertenties:



  • Re: Handling Ep3

    Berichtdoor vtiprelude » wo 04 sep 2013, 22:34

    persoonlijk vind ik de oem ophanging van den ep3 top! :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor integradical » wo 04 sep 2013, 22:42

    d2 is zowiezo al een redelijk stijve set
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor mariow » do 05 sep 2013, 09:16

    das normaal he lieven, zoals ge zegt die setup is meer voor circuit en heel stijf..
    vandaar dat de auto op hobbelige wegen wat springerig wordt idd ;)
    Avatar gebruiker
    mariow
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: wo 18 mei 2011, 21:13
    Woonplaats: Vlaams-Brabant, België
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor Taxilieven » do 05 sep 2013, 11:46

    mariow schreef:das normaal he lieven, zoals ge zegt die setup is meer voor circuit en heel stijf..
    vandaar dat de auto op hobbelige wegen wat springerig wordt idd ;)



    Bij hogere snelheden 140/150 moet ge tspel goe in handen hebben zene!
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor integradical » do 05 sep 2013, 20:19

    in belgie moogt ge maar max 120 ;) gewoon ter info :p
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor mariow » vr 06 sep 2013, 07:20

    integradical schreef:in belgie moogt ge maar max 120 ;) gewoon ter info :p

    Tis ne goeie dat zegt :lol:
    Avatar gebruiker
    mariow
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: wo 18 mei 2011, 21:13
    Woonplaats: Vlaams-Brabant, België
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor integradical » vr 06 sep 2013, 15:16

    mariow schreef:
    integradical schreef:in belgie moogt ge maar max 120 ;) gewoon ter info :p

    Tis ne goeie dat zegt :lol:


    hela ,ik wel laatste altijd altijd mooi snelheid aan gehouden ,trage daily ruled :)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor HondaNickx » ma 09 sep 2013, 20:12

    Is normaal komt door de springrates van die d2 set.Vanwat ik terug kan vinden is dit 8kg vooraan en 10 kg achteraan. Origineel ep3 is 4.4kg vooraan en 7.8kg achteraan.
    Ik had op mijne ej9 indertijd 12kg voor en 8kg achteraan wat ook springerig was met klein hobbels maar normaal vangen uw dempers dat grotendeels op.Kan ook zijn dat uw demping ook vrij hard staat en dan wordt dat springerig effect nog erger wat niet meer fijn rijdt.
    Ik zou eens proberen de demping minder te zetten. ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor Taxilieven » ma 09 sep 2013, 22:32

    HondaNickx schreef:Is normaal komt door de springrates van die d2 set.Vanwat ik terug kan vinden is dit 8kg vooraan en 10 kg achteraan. Origineel ep3 is 4.4kg vooraan en 7.8kg achteraan.
    Ik had op mijne ej9 indertijd 12kg voor en 8kg achteraan wat ook springerig was met klein hobbels maar normaal vangen uw dempers dat grotendeels op.Kan ook zijn dat uw demping ook vrij hard staat en dan wordt dat springerig effect nog erger wat niet meer fijn rijdt.
    Ik zou eens proberen de demping minder te zetten. ;)


    Heb ondertss de vorige eigenaar gecontacteerd,zoals ik dacht is de setup afgestemd vr circuit,dat implimenteert ook de springerigheid bij een golvend wegdek,btw toch bedankt voor uw deskundige uitleg!
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Handling Ep3

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 09 sep 2013, 22:57

    Dat die 'ingesteld is voor circuit' wilt nie zeggen dat ge ze wat meer roadfriendly kunt maken natuurlijk. Al gaan die Powerflex dingen dat wel voor een stuk moeilijk maken.. OEM rubbers overal zouden ook al meer absorberen ipv rechtstreeks doorgeven
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast