Weerstand vrij ronddraaiende velgen?

Weerstand vrij ronddraaiende velgen?

Berichtdoor Jordyke190 » zo 18 aug 2013, 09:46

Hallo,

Misschien een gekke vraag maar ... Hoeveel weerstand mag je hebben met een vrij draaiende velg?
ik vind dat ik nogal veel weerstand heb op mijn velgen als ik de wagen heb opgekrikt en dan met de hand aan de velgen draai.
Mijnen TEG is al 15jaar oud.
De 4 velgen hebben het eigenlijk hetzelfde.
Op andere wagens is er toch minder weerstand te voelen aan de velgen.
Waaraan kan dat liggen?
Ik voel niet veel verschil in de weerstand tijdens het ronddraaien, dus kromme schijven zijn het niet volgens mij.

Thnx voor jullie meningen alvast
Jordyke190
B16 Poster
 
Berichten: 304
Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
Woonplaats: Balen
my honda: Integra DC2
Advertenties:



  • Re: Weerstand vrij ronddraaiende velgen?

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 18 aug 2013, 10:26

    Remblokken die lichtjes raken vermoed ik? Doe eens nieuw vet aan de geleiders van de klauw, en maak de geleiders van de blokken ook eens schoon + wat kopervet eraan doen
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Weerstand vrij ronddraaiende velgen?

    Berichtdoor bryan.coupe » zo 18 aug 2013, 12:13

    ik heb dit ook al eens meegemaakt en het waren mun rollementen die aan het gaan waren
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Re: Weerstand vrij ronddraaiende velgen?

    Berichtdoor Netheo » zo 18 aug 2013, 12:30

    als je evenveel weerstand hebt vooraan als achteraan, dan zit het probleem duidelijk achteraan, vooraan draaien je cardans mee en dus heb je wel wat meer weerstand. Achteraan wil er al wel eens een klauwgeleiding vast lopen. Gewoon alles goed gangbaar maken en zoals hierboven vermeld geleiding invetten en remblokgeleiding proper maken en invetten met kopervet. Meestal beginnen de klauwen na 15 jaar ook wat te roesten waardoor ze de remblokgeleiding iets verduwen en de remblok er niet zo goed meer in past en dus gaat klemmen. Wat je dan kan doen is het remzaderl van de wagen loshalen, metalen plaatje er af halen en eens goed met een stale borstel door gaan. Snellere oplossing is de remblokken wat bijslijpen, maar daar ben ik geen voorstander van.
    Netheo
    Camino user
     
    Berichten: 30
    Geregistreerd: zo 01 mei 2011, 08:17
    my honda: EP2
    Advertenties:

    Re: Weerstand vrij ronddraaiende velgen?

    Berichtdoor Green eg htch » zo 18 aug 2013, 13:19

    Vastzittende remzuiger kan ook voor die problemen zorge, als er wat roest opzit blijft deze steken in de behuizing en trekt nimeer tegoei naar binnen, ik heb het zelf aan de hand maar dan aan 1 kant ..
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten