Bij het uit elkaar halen van het ABS systeem van mijn EG6 heb ik de koppeling aan de onderkant van de accumulator losgedraaid. Daar is toen druk langs ontsnapt. Eigenlijk alle druk die er in zat (laat het mij zo zeggen).
Als ik voorop loop op de feiten zal dit foutcode 1-8 genereren (geen druk op de accumulator) als ik alles weer ga monteren.
Echter eindigt het verhaal voor de diagnose in het handboek met "it's likely that the gas leaked out". Maar wat dan? Is het dan ook 'einde verhaal ABS'?
Of wordt deze druk terug opgebouwd door het ontluchten van het ABS systeem (mij wel gekend)?
Ik weet dat de accumulator werkt als een cilinder/zuiger principe.
De accumulator zelf is te verkrijgen als spare part (voor een belachelijke 543€), dit laat me vermoeden dat het enigszins mogelijk is om hier terug druk in te krijgen op een manuele manier. Ze kunnen bij Honda die accumulators niet "voorladen" omdat de lucht er zoiezo afgaat bij montage (via de leiding die ik los gedraaid heb).
Maar hoe komt hier terug druk op?
Iemand die kan mee denken?