civic76=> fn1 leuke upgrades, injen cai, invidia q300, katvv

Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

Berichtdoor civic76 » ma 01 jul 2013, 19:59

Zaterdag na 4,5 uur onder de auto te hebben gelegen zit de catback er eindlijk onder!

Eerst zelf maar eens een stevige krik met as-steunen aangeschaft, omdat ik iedere keer daarvoor bij een ander (alex bv :D ) aan moest klopppen..

Afbeelding

Afbeelding

krik die redelijk laag is en met snel-lift had ik deze maar jaren eerder aangeschaft :dom:

De pasvorm is redelijk maar de klemmen die er bij zaten zijn echt ruk, hier ga ik dan ook nog andere voor halen ( iemand een suggestie hiervoor? )

Afbeelding

Afbeelding

tijdens testfitting:

Afbeelding

De sound vind ik erg tegenvallen! Ik had toch wat meer verwacht, je hoort `m wel in het hele toeren gebied maar wat ik gewend ben van srs is dit toch echt teleurstellend.
Ik hoop dat het na een poos wat beter gaat klinken, misschien dat ie nog wat moet "inbranden" zoals dat ook het geval is bij een sebring of remus. :?

Helaas heb ik geen geluidsfragment want met de camera die ik heb zal het zeker vervormen owja en hij lekt nog een klein beetje door die k*t klemmen :dom:
civic76
D15 Poster
 
Berichten: 130
Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
my honda: Civic fn1
Advertenties:



  • Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor DelSolTypeR » ma 01 jul 2013, 20:06

    met dat je zegt dat hij nog wat lekt door de klemmen zal er wat van het geluid verloren gaan ook :)
    ik zou er eens een 20-tal km mee rijden en ervoor zorgen dat er toch wel wat warmte door is gegaan, dan zou je een beter idee moeten hebben van het geluid ;-)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor civic76 » ma 01 jul 2013, 20:35

    DelSolTypeR schreef:met dat je zegt dat hij nog wat lekt door de klemmen zal er wat van het geluid verloren gaan ook :)
    ik zou er eens een 20-tal km mee rijden en ervoor zorgen dat er toch wel wat warmte door is gegaan, dan zou je een beter idee moeten hebben van het geluid ;-)


    Dat zou idd kunnen door de klemmen, maar heb er gisteren 450km mee gereden (meeste snelweg) maar geluid is hetzelfde gebleven helaas, van remus en sebring weet ik dat het echt een poos duurt voordat ze geluid geven :?
    civic76
    D15 Poster
     
    Berichten: 130
    Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
    my honda: Civic fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor Black_sol » ma 01 jul 2013, 20:38

    ook pasta gedaan op de schuifbare dele waar u klemmen zitten? dan hebde geen last van lekken :P
    honda: the power of dreams
    Avatar gebruiker
    Black_sol
    B20 Poster
     
    Berichten: 547
    Geregistreerd: wo 21 sep 2011, 16:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: accord & del sol
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor civic76 » ma 01 jul 2013, 20:45

    Black_sol schreef:ook pasta gedaan op de schuifbare dele waar u klemmen zitten? dan hebde geen last van lekken :P


    Dat was ik idd vergeten te doen, maar was na 4,5 uur al blij dat ie eronder hing in m'n eentje en was ik er wel een beetje klaar mee haha
    Pasta ga ik tegelijkertijd met de nieuwe klemmen doen :goed:

    Eerst fatsoenlijke klemmen vinden die je met 1 sleutel vast kan draaien ipv dat ik moet lopen klooien met een ratel en een sleutel dat schiet echt niet op!
    civic76
    D15 Poster
     
    Berichten: 130
    Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
    my honda: Civic fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor mountune » di 02 jul 2013, 19:01

    Looks good.. Ja is een plezant klusje vanonder krics.... Daarmee dat ik die van mij op de
    brug heb gemonteerd. Een uurke werk. Die klemmen van Invidia vielen heel goed mee, net zoals het geluid. Mss moet die van u nog tegoei uitbranden... Kweethetnie. Maar inox die je niet kan horen? Moet er veel wol inzitten dan :)
    Avatar gebruiker
    mountune
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: za 22 jun 2013, 11:45
    Woonplaats: Roeselare
    my honda: Fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor civic76 » di 02 jul 2013, 21:53

    Thnx!
    De klemmen ga ik ook op de brug doen dat is idd een stuk makkelijker..

    Ik zal binnenkort eens proberen een soundclipje te maken dan zul je het horen hoe ie klinkt..
    civic76
    D15 Poster
     
    Berichten: 130
    Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
    my honda: Civic fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor mountune » wo 03 jul 2013, 18:14

    civic76 schreef:Thnx!
    De klemmen ga ik ook op de brug doen dat is idd een stuk makkelijker..

    Ik zal binnenkort eens proberen een soundclipje te maken dan zul je het horen hoe ie klinkt..


    Ik zal dit weekend ook eens een poging doen om een soundclipje te fabriceren....
    Kzeg wel proberen...

    Dan kunnen we eens vergelijken.


    Grtz
    Avatar gebruiker
    mountune
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: za 22 jun 2013, 11:45
    Woonplaats: Roeselare
    my honda: Fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor civic76 » wo 10 jul 2013, 14:39

    mountune schreef:
    Ik zal dit weekend ook eens een poging doen om een soundclipje te fabriceren....
    Kzeg wel proberen...

    Dan kunnen we eens vergelijken.


    Grtz


    Zal overduidelijk een verschil in zijn want je hebt er een katvv op zitten ;)

    Vandaag nieuwe klemmen besteld en pasta dus dat word zondag weer klussen en dan maar hopen dat ie niet meer lekt.
    Heb wel gezien/gemerkt dat de pasvorm niet ideaal is :|
    civic76
    D15 Poster
     
    Berichten: 130
    Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
    my honda: Civic fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor mountune » wo 10 jul 2013, 18:34

    civic76 schreef:
    mountune schreef:
    Ik zal dit weekend ook eens een poging doen om een soundclipje te fabriceren....
    Kzeg wel proberen...

    Dan kunnen we eens vergelijken.


    Grtz


    Zal overduidelijk een verschil in zijn want je hebt er een katvv op zitten ;)

    Vandaag nieuwe klemmen besteld en pasta dus dat word zondag weer klussen en dan maar hopen dat ie niet meer lekt.
    Heb wel gezien/gemerkt dat de pasvorm niet ideaal is :|




    Ben dat ook vaak tegengekomen, zoiets doen, en dan achterna het opnieuw doen.. is deel vant leerproces. maar tevens ook plezant, want is er nu iets leuker dan op een zonnige zondagmiddag uw mouwkes op te rollen, en wa aan uw rollend materieel werken?? :D

    met pasta zal em trouwens niet meer lekken.

    grtz
    Avatar gebruiker
    mountune
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: za 22 jun 2013, 11:45
    Woonplaats: Roeselare
    my honda: Fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> catback eronder..

    Berichtdoor civic76 » do 11 jul 2013, 13:56

    mountune schreef:


    Ben dat ook vaak tegengekomen, zoiets doen, en dan achterna het opnieuw doen.. is deel vant leerproces. maar tevens ook plezant, want is er nu iets leuker dan op een zonnige zondagmiddag uw mouwkes op te rollen, en wa aan uw rollend materieel werken?? :D

    met pasta zal em trouwens niet meer lekken.

    grtz


    Ik weet wel leukere dingen hoor :D

    Vanmiddag ff de nieuwe klemmen gemonteerd en de pasta ertussen gedaan maar hij lekt nog steeds :twisted:
    Hij tikt nu nog erger dan eerst dus ben er maar mee gestopt voor vandaag anders heb ik kans dat ik de slijptol erin zet :evil:
    Binnenkort nog maar eens een keer kijken en anders gaat er weer een orginele onder...

    Dus mocht iemand nog twijfelen om de srs g600 ( R60 ) te kopen voor de Civic fn/fk NIET doen! Dat is 600 euro weg gegooid!
    civic76
    D15 Poster
     
    Berichten: 130
    Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
    my honda: Civic fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> #¥#~ uitlaat

    Berichtdoor mountune » do 11 jul 2013, 20:30

    Dat van die slijpschijf ergens inzetten,klinkt me erg bekend in de oren. :evil:
    Avatar gebruiker
    mountune
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: za 22 jun 2013, 11:45
    Woonplaats: Roeselare
    my honda: Fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> #¥#~ uitlaat

    Berichtdoor civic76 » vr 12 jul 2013, 10:33

    Tja op den duur ben ik het gewoon helemaal zat en geef ik er niks meer om :mrgreen:

    Vandaag een afspraak gemaakt voor 22juli om langs te gaan bij de leverancier van de catback, heb gezegd dat het een zeer slechte pasvorm heeft en dat ik alles heb geprobeerd om de uitlaat netjes te krijgen maar dat het niet lukt.
    De man zei direct dat hij er kosteloos naar wilt kijken voor me :goed:
    Dus word vervolgd...
    civic76
    D15 Poster
     
    Berichten: 130
    Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
    my honda: Civic fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> uitlaat probleem opgelost!

    Berichtdoor civic76 » ma 22 jul 2013, 14:51

    Vandaag langs akr-performance geweest voor m'n uitlaat omdat ie daar vandaan kwam, de uitlaat is nu gasdicht en rammelt nergens meer tegenaan! :)
    Er is een stukje pijp afgezaagd zodat ie nu mooi netjes hangt en alle klemmen zijn met stevigere bouten vast gemaakt, dus een dikke plus voor AKR performance! :goed:

    Op de terugweg nog even bij bij full car tuning om nog een kleine update op te halen, maar dat zien jullie wel als ik het eronder heb gezet.... :mrgreen:
    civic76
    D15 Poster
     
    Berichten: 130
    Geregistreerd: wo 09 jan 2013, 14:04
    my honda: Civic fn1
    Advertenties:

    Re: civic76=>fn1=> uitlaat probleem opgelost!

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » ma 22 jul 2013, 15:04

    eind goed,al goed :D
    en waar blijft diene soundclip? :mrgreen:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten