Jordyke190 ITR servopomp lek...

Jordyke190 ITR servopomp lek...

Berichtdoor Jordyke190 » za 05 jan 2013, 21:01

Hallo allemaal,

Ik zet even mijn Honda Integra Type R op deze site.
Ongeveer een jaartje heb ik hem ondertussen. Gekocht bij MolMotors.
Vroeger had ik een civic 4th gen en daarna een civic 6th gen (EJ8).

Na lange tijd geen Honda meer te hebben begon het 'toch' weer te kriebelen :D

Met akkoord van het vrouwtje is er weer een Honda in huis ... een droomwagen van toen ik nog met de EJ8 reed ... een ITR DC2 ne witte ;)

Ik heb ook al een paar fotokes gemaakt en hoop ze er hier op te krijgen.

Bij aankoop was de ITR helemaal stock standaard dus. Ik wil hem zo goed mogelijk stock houden en zo lang mogelijk goed houden en bewaren ... voor de zoon later hé :D (6 maand oud nog maar)

Aanpassingen:
1) Ondertussen is wel na wat werk aan de boite ondertussen de koppeling en het vliegwiel vervangen door Competition Clutch onderdelen (zie topic schokken bij vertrek).
Dat is ondertussen weer een beetje beter na wat kilometers rijden.
2) De ophanging is aangepast. Het is te zeggen er zit een KONI sport kit op met regelbare demping. Alle papieren incl. Moest de TEG op de juiste bandendruk hebben gestaan bij de 'eerste' keuring dan was dat ook van den eerste keer goed gegaan. Plankje van 9cm hoog omgereden met de CAT. Na de banden op druk te zetten ging hij er direct goed overheen en ook doorheen de rest van de keuring.

Toekomstige aanpassingen:
1) AEM CAI plaatsen
2) Hardrace motorsteunen laten plaatsen
3) Uitlaatlijn laten plaatsen (header, testpipe en cat back)
Tegiwa (Toda replica) header
Testpipe 2,5"
Tanabe touring medaillon cat back
4) Recaro sportstoel ... voor de kleine als hij 9 maand zal gaan worden rond maart zowat :D

Mogelijke toekomstige aanpassingen:
...Mmmm tja alle ideetjes zijn welkom natuurlijk
1) Ik zou wel eens de toestand en staat van de motor willen weten. Hoe kan je dat het beste doen?
2) Koplampen vervangen door OEM koplampen (ééntje heeft een klein barstje)
3) Voorruit vervangen (zitten barstjes in)
4) De motorruimte wat opfrissen
5) Interieur opfrissen
6) OEM 16" JDM ITR velgen (of replica's)
7) Rode Recaro's --> horen normaal bij een witte ITR
8) Koetswerk onder handen laten nemen (kleine beschadigingen laten wegnemen en opnieuw laten oplakken)
9) grotere T.B., Inlaatcollector met heatshield, Skunk2 racing Tuner series 1 cams met cam gears --> daaruit volgt wel een volledige retune
Nadeel is ... dat ik totaal niets af weet van dat retunen en dergelijke. Misschien is hier wel de geknipte plaats om er hier meer over te vernemen hé.

...

Tja voor de rest ;
De wagen komt normaal gezien alleen buiten bij goed weer.
De overstap van een SOHC naar een B18C6 DOHC is best wel ... mmm indrukwekkend te noemen :D

Ik hoop dat de HCB meetings elk jaar hier nog lang mogen doorgaan in Balen naast het kanaal. Mooie locatie en lekker dichtbij voor mij en het gezinnetje :D

Over het invoegen van de foto's daar moet ik nog eens achter zoeken. Hulp is steeds welkom of een interessante link ...

Vriendelijke groeten
Laatst bijgewerkt door Jordyke190 op ma 01 sep 2014, 22:05, in totaal 4 keer bewerkt.
Jordyke190
B16 Poster
 
Berichten: 304
Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
Woonplaats: Balen
my honda: Integra DC2
Advertenties:



  • Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor HoNdAdreams » za 05 jan 2013, 22:32

    Heel benieuwd naar de fotos. Vrij gemakkelijk via photobucket.
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor thomy985 » zo 06 jan 2013, 00:17

    Welkom! ook benieuwd naar de foto's!
    en met je vragen ben je hier aan het juiste adres! er is hier wel wa volk dat er iets vanaf weet en meer :p

    oem 16" velgen die moet je echt tegen komen, maar rota (zie rare rims forum sponser) zij hebben er replicas van.
    Rode recaro's die verschijnen hier wel afentoe. of eens bij GDM autoparts (ook forum sponser) luisteren.
    Voor hem te laten mappen (retunen) moet je maar eens achter hondata luisteren er zijn er hier wel meer die dit hebben! of ectune (wat er op mijn itr zit :D) er zullen nog wel zijn ma dees zijn degene da ik ken :p
    thomy985
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: ma 10 jan 2011, 19:51
    Woonplaats: Olen
    my honda: accord & ITR
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor Jordyke190 » zo 06 jan 2013, 08:53

    Bij deze hoop ik dat het gelukt is het posten van de foto's.
    Ik zal nog wel eens wat foto's maken van de motorruimte en het interieur, maar dat is allemaal stock buiten de zwarte racaro's. Maar die vind ik eigenlijk ook wel mooi passen tot nu toe.
    Maar om alles echt zo veel mogelijk stock te krijgen zouden er wel rode in moeten komen. Ik heb er hier idd al zien staan op de verkoophoek in een EG6 denk ik.

    De foto's dus.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor CCX007 » zo 06 jan 2013, 09:36

    heel proper machien :o
    as ge rode zetels wilt, solleke van hier wilt zwarte in zijne en heeft nu rode...
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor Dj3scoupe » zo 06 jan 2013, 11:02

    welkom hier! heb eventueel ook een setje rode die te ruilen valt ;)
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor Jordyke190 » zo 06 jan 2013, 12:27

    Merci voor de reacties.

    Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de staat van de motor.
    Wat kan je er dan het beste voor doen om dat te weten? Compressie meten doen ze ook al eens zeker?
    Allez ik vermoed niet echt problemen of zo hoor, maar het is toch goed om te weten in welke conditie dat het blok is.
    Ik heb wel soms nogal wat van die kleine zwarte (precies roet) stipjes op de achterkant van de wagen.
    Misschien zit de cat ook dicht ... tja wie zal het zeggen. De keuring laatst was toch prima ook voor de emissiemetingen.

    Niemand OEM ITR lampen liggen ergens op het schap? een linkse en een rechtse liefst :)
    Ik heb hier ergens gelezen dat je je lampen ook kan polieren en als ik dan die goede OEM lampen zou kunnen vinden, kon ik dat er eens op uitproberen hé.
    Dat barstje in één van mijn koplampen gaat me vroeg of laat wel eens zuur opbreken vermoed ik.

    Tja mijn stoel ruilen voor goede rode stoelen is idd altijd een optie hé.

    Momenteel kan ik dat niet zelf doen zo'n werkjes. Ik moet voor alle werken naar mijn honda garage gaan.
    Ik wou eerst eens 2 oprijsteunen (laten) maken om er op te kunnen rijden in mijn garage met een vrije hoogte onder de wagen van +/- 60cm.
    Die hoogte heb ik wel in de garage.
    Moet je voor de stoelen uit te wisselen onder de wagen zijn of kan je ze gewoon van de rails afschroeven? Dat gaat dan misschien wel rap zo'n stoelen uitwisselen?
    Indien iemand interesse ... mag hij altijd eens een PM sturen hé. Ik kan dan wel eens wat fotokes maken van de stoelen.
    De bestuurdeskant instapkant is wel een beetje ingezakt maar geen verdere beschadigingen of scheuren of zo. één plastic kapje van het klapmechanische is ook afgebroken.
    Tja die kapjes zijn niet echt sterk en stevig gemaakt.

    Die 16" OEM JDM velgen (replica's) heb ik idd gezien op de sponsorsite. Das idd een optie voor misschien wel ergens dit jaar eens gaan aan te schaffen.

    Alles op zijnen tijd hé.

    Dat de winter maar rap door is ... dan kan ik weer wat kilometers maken met den TEG :)
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor unleashed civic » zo 06 jan 2013, 12:57

    Propere teg!

    Stoelen zijn gewoon 4 bouten die je moet losmaken waar de rails de vloer raken.
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor R200TEG » zo 06 jan 2013, 13:01

    welkom, den itr ziet er nog goed uit precies!
    en inderdaad, de stoelen is gewoon met 4 bouten van binnenuit, je moet niet onder de wagen zijn daarvoor :)
    ik doe alles zelf met een krik en pootjes, een put/brug is gemakkelijk natuurlijk, maar als je wat voorzichtig tewerk gaat kan je veel doen met een krik :D
    die zwarte aanslag is normaal, da's roet uit de uitlaat, je kan eens je PCV kuisen, dat schijnt soms te helpen. Ik zoek even de how-to op :)
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor R200TEG » zo 06 jan 2013, 13:04

    ik zie net dat het vooral voor rook te verminderen is, maar het kan geen kwaad om dat eens uit te kuisen hé :D

    moose1987 schreef:After cleaning this little beauty yesterday i thought people could benifit from doing the same. Here is why:

    There are countless threads on here regarding the classic "smoke on vtec" etc. problem followed by a mass of potential cures, not much has been said about the PCV Valve but this little fellow can be the cause of the problem.
    This link will explain exactly how if the PCV Valve is blocked, it can cause the smoke coming from the tailpipe etc: http://www.tegger.com/hondafaq/pcv-replace/ (very helpful i thought).

    Heres how you go about sorting it:

    The PCV Valve sits in the intake manifold just behind the rocker cover and is typically black or red in colour - red in my case. This is what it looks like in situ:

    [ Afbeelding ]

    All you need in the way of tools are, a pair of needle nose pliers (or similar) to slip the clip off, then its a simple case of sliding off the hose.

    Once the hose if off, the pcv valve is able to be pulled out nice and easily.

    Once off, you will see a tiny gold coloured flap inside the end, this is what gets clogged and causes oil to be forced backwards through the system if it deos not operate properly.

    To clean your valve, all you will need is some brake cleaner. Simply spray it into both ends a few times at least, i followed by using an air line to carefully push air through both ends in order to get rid of any little bits of debris left over, plus you can see the flap opening and closing as it should.

    After this I left it to soak in brake cleaner for a little while just to make sure any bits of muck came away. Likelyhood is you wont see much grime as it would be a very tiny amount, but enough to cause a problem.

    Leave it to air dry for a bit, whilst this is happening, i carefully wiped around the edge of the hole that the valve plugs into, and around the end of the hose which attaches.

    Now you are ready to plug the valve back in, i dont think it matters if you connect the hose before or after the valve is put back, up to you which way round you choose to do it.

    This did the trick for me and it only took 10 minutes or so from start to finish! :D I would recommend you clean the IACV at the same time if you haven't done so already.

    Hope this helps guys and gals. If there are any questions i will try and answer them. :D

    Many thanks for reading and hope this helps you :D
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor Jordyke190 » vr 01 feb 2013, 20:38

    Volgende week gaat de TEGIWA header eronder met de testpipe en de Tanabe cat back.
    De AEM CAI en de Hardrace motorsteunen. Heel wat werk weer voor MolMotors.
    Tot volgende week... Hopelijk kan ik snel wat foto'kes maken ervan.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor Jordyke190 » vr 01 feb 2013, 20:39

    Indien er mensen hun Rode ITR recaro's willen ruilen tegen zwarte die er nu bij mij inzitten.
    PM me maar dan zien we wel hoe we het kunnen regelen.

    Grtz
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor V-tje integra » vr 01 feb 2013, 21:04

    Welkom hier! Alweer een itr erbij:-) en ziet er nog een zeer knap exemplaar uit :goed: moest ge zwarte DC5 stoelen ghad hebben had je mijn intresse miss wel!
    Draag zorg van deze mooie itr! Maar zo te lezen komt dat ier zeker goed!
    En hopelijk zien we je in junie in Venlo (holland)
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor Jordyke190 » vr 08 maart 2013, 18:54

    De header, testpipe en cat-back zijn gemonteerd.
    Het resultaat is wel goed denk ik ...
    Het geluid wordt wat overheerst door het resoneren van de motor in de hardere motorsteunen.
    De originele steunen waren allen redelijk beschadigd.
    Ik heb de achterste steun al eens vervangen tegen het brandschot maar de resonanties zijn nog steeds niet aangenaam.
    Al de hardere motorsteunen gaan er dus terug af en worden vervangen door OEM steunen.
    Ben dan eens benieuwd om te kunnen genieten van de CAI en de Cat back.
    Aan de andere kant schakelt het wel enorm direct en snel met die harde steunen. Sprint en race wagens zullen er wel voordeel bij hebben denk ik.
    Ze zijn trouwens over te nemen als iemand er interesse in moest hebben. 5 harde steunen voor een schappelijk prijsje maar je weet dat ze resonanties geven in de kas hé.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Jordyke190 + ITR EDM DC2 1998

    Berichtdoor Jordyke190 » vr 08 maart 2013, 18:56

    Ik zou de ITR graag laten mappen, ... ik hoop één van de volgende maanden ergens terecht te kunnen. Ik heb nog geen idee waar ik het kan laten doen.
    Ik weet niet of ik er dan nog een Skunk2 gasklep van Ø66mm zou bij opzetten met een Hondata heat shield voor de intake manifold.
    Ik probeer wel eens wat foto'kes te maken.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten