Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Pre-Face 6 Bak :D

Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

Berichtdoor Ghost Eg » di 12 jan 2016, 15:19

@M&M : Ja Sachs maakt een versterkte koppelingen deze zou 15´% meer aankunnen dan een OEM
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::717.html maar and zie je ook het prijskaartje, ik vind het veel geld voor een "versterkte", dan heb je nog de gewone,
http://www.mister-auto.be/fl/koppelings ... 4!285.html en als je naar die prijs kijkt lijkt mij deze optie aantrekkelijker. Het verschil voor in euro's voor maar 15%...
Van de gearbox swap hou ik jullie zeker op de hoogte, kzal ook vertellen hoeveel lijken er uit de kast zijn gevallen :).
En kzal alles proberen te visualiseren ;)
En qua onderhoud heeft ze niet te klagen. ik heb vorig jaar na een beetje gesukkel met de alternator ( onder garantie :) ).
Maar toen ze uit garantie was zelf alles vervangen, riemen en alle filters, om de 10-15xxx krijgt ze zowizo andere olie en filter. Ik rij met 5w40 Acea A3/B4 dan hoef ik maar 1 olie te kopen voor heel het wagenpark. Ik weet I-Ctdi, ideaal zou zijn 0w30 Acea A/B1.
En nee ik heb een model zonder navi, jammer, want ik ben zeker actief op zoek naar dit item, al verschillende tegengekomen maar allemaal voor benzine, en dat zijn niet dezelfde. Ik heb overgens gelezen bij u dat je wel een benzine navi hebt, de swap was niet zo handig neem ik aan... :denk:
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
Ghost Eg
D14 Poster
 
Berichten: 76
Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
Advertenties:



  • Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1

    Berichtdoor M&M » di 12 jan 2016, 15:50

    Tenzij je remap plannen hebt, zal de gewone Sachs drukgroep zijn werk wel doen vermoed ik. :goed:

    Klopt, ik heb een salvage navi systeem afkomstig uit een Britse 2.4 Executive. 8-)
    Deze 'sloop unit' doet het prima, ik heb enkel een jaar of 2 terug de laser van de dvd speler laten herstellen bij Honda zelf in de UK...

    De bedrading / aansluitschema's zijn idd compleet anders voor benzine en dieselversies.
    Indien je een complete unit op de kop kan tikken tegen een scherpe prijs, geef mij dan desgewenst een seintje als je op het punt staat om een aankoop te doen, dan neem ik indien nodig contact op met een Nederlandse kennis.
    Hij heeft mijn navi systeem destijds geplaatst, en beschikt over de bedradingschema's voor zowel benzine- als dieselversies. (Honda Nederland is een pak behulpzamer dan hier bij ons...) 8-)
    Het enige nadeel aan de OEM gps systemen voor de 7th gen is dat de laatste updates op cd-rom nog dateren van 2011 of 2012 dacht ik.
    Voor deze intussen 'bejaarde' systemen zijn er geen recentere kaarten beschikbaar (worden niet meer gemaakt) = Raidon, pls correct me if I'm wong ;) ).

    OEM navi staat cool, maar indien je werkelijk op zoek bent naar de laatste updates / mogelijkheden, ben je met een portable- of after market unit eigenlijk beter (en ook mss goedkoper) af. ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor Ghost Eg » za 30 jan 2016, 23:43

    De gearbox update part 1
    Eerst de stukjes verzameld die nog nodig waren. So I thougt...
    Goed begonnen.
    1 hoopje parts
    Afbeelding
    Sachs dacht ik dus, een Sachs nummer, een Luk nummer en belegd door Valeo
    Volgens mij dus ene pot nat, zelfs de OEM's Honda's zijn Luks, dus volgens mij is de kwaliteit aan't dalen ten opzichte van de kwantiteit. Dus koop gewoon de goedkoopste t'zijn toch allemaal dezelfde.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Dus zo geschiede het, eerst eventjes gecheckt of sommige partnummers overeenkwamen, zoals zijnde de schakeltoren en de schakelkabels, zijn dezelfde facelift en prefacelift ( van 2003 tot 2008 )
    Op deze basis ben ik begonnen, ik heb ook gecheckt of de versnellingsbakken begonnen met hetzelfde huis, ik kwam uit op één stuk dat hetzelfde was. de kant van de motor.
    Ok, dachten we op naar avontuur...
    De batterij verwijderd en de luchtfilterbox en hier en daar wat bekabeling
    Afbeelding
    Afbeelding
    Dan een beetje onderdelen onderaan, soms ook minder prettige :)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Maar dan begon het avontuur een andere wending te nemen,kijk de volgende zijn 2 fotos van een awd6 de 5 bak vanonder mijn Accord (pre facelift)
    Afbeelding
    Afbeelding
    De volgende 2 fotos zijn een bwg6 een 6 bak van de donorwagen, zijnde een tourner executive van 2007 (facelift)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Wat zien we? En wat is verschillend? We weten dat de schakeltorens en de kabels dezelfde zijn, we weten dat een deel van de behuizing dezelfde is.
    Wat niet hetzelfde is de achterste behuizing, er zit een soort solenoide meer op.
    Functie voorlopig niet gekend, moeten we ze voorzien van stroom? Waarschijnlijk wel maar dan wel wanneer en wie stuurt ze aan?
    Dit waren voorlopig voor mij genoeg factoren om de 5 bak er terug onder te pompen.
    Conclusie, voor vandaag, we hebben een veldslag verloren maar niet de oorlog. :shoot:
    Dus vooropig is het back to the drawingboard, of beter maandag naar Honda om schema's vast te krijgen van de verschillende wagens.
    Aan de hand daarvan hoop ik meer te weten te komen, wat ik mis en wat ik dusdanig nog nodig heb.
    We hebben hier wel een goed idee waarom de solenoide zou dienen,bv het in plaats houden van de achterste versnelling om indien je van 5 naar 6 zou gaan tegen 120, die niet per ongeluk in de andere versnelling schiet met nog grotere gevolgen dan enkel een kapotte boite. Of iets dergelijks.
    Maar we hebben vandaag nog wel dingen geleerd.
    Zoals de spelling van mijn dubbel massa vliegwiel, nog altijd het eerste en jawel gemaakt door Luk :) maar de spelling is te groot ik had 9cm ongeveer, en je mag maar 4.5cm hebben dus met andere woorden dat wordt bijgekocht en samen met de andere stukken vervangen. En ik zit met een lekkende injector :/ dus ffe een andere koperringetjes halen.
    Dus later zeker meer hierover, want ik wil zeker tegen de zomer een 6 bak al moet ik een 2de kabelboom zoeken met een ecu en facelift tellerbak, maar het moet en zal werken op mijn CN1 :)
    Determend we are :P
    Ik hoop dat sommige iets aan dit gehad hebben en moesten sommige raad weten laat maar weten I'm all ears :)
    Cheers!
    Laatst bijgewerkt door Ghost Eg op za 26 maart 2016, 12:20, in totaal 2 keer bewerkt.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor White-ITR » zo 31 jan 2016, 01:48

    chapeau voor het werk :goed: alleen spijtig dat ge trug naar de 5 bak bent moette gaan
    een idee hoelang je er in totaal over gedaan hebt momenteel :D (goed dat ik weet da gij da kunt als mijn koppeling ooit vervange moet worden haha)
    Avatar gebruiker
    White-ITR
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:50
    Woonplaats: kasterlee
    my honda: integra R / accord
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor Ghost Eg » zo 31 jan 2016, 07:25

    Hoelang?
    Je bedoeld in tijd? Bijna 7hr, je moet een pak onderdelen demonteren om de boite er fatsoenlijk uit te krijgen. Het kuttigste was het subframe, met een beetje chipotage het stuurhuis laten zitten, want anders kwam dat er ook vanonder.
    En een job voor zeker niet alleen te doen. :)
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor M&M » zo 31 jan 2016, 10:01

    Prima leesvoer, de aanhouder wint (meestal toch) :goed:

    Vroeger had ik ook al wat opzoekwerk hieromtrent gedaan, en in grote lijnen lijkt alles hetzelfde qua part nrs.
    MAAR as usual, the devil is in te details... (dat is de reden waarom ik deze uitdaging zelf nog niet was aangegaan)
    Gelukkig heb jij er wel voldoende kennis en ballen voor = kudos 8-)

    Indien je hier weinig respons / hulp zou krijgen ivm het bekomen van schema's e.d. ,van de jongens bij de dealer of Honda HQ, neem dan contact op met Honda Nederland of via een NL dealer. Onze noorderburen zijn op dat vlak erg behulpzaam. ;)

    Ben benieuwd naar het vervolg...
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor kristo » zo 31 jan 2016, 10:46

    Respect voor het aangaan van de uitdaging :goed:

    (klinkt TV-show-achtig maar hier is het gerechtvaardigd :) )
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor rafke » ma 01 feb 2016, 09:11

    ow jij bent dus de kurt,
    nu lees ik het pas haha

    ferm topic en leuk om lezen, wreejd interesssant.
    als je eens wat hulp nodig hebt, een 2de paar handen :D
    interessant om bij te leren voor mij op dat moment ;)
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor Integra1986 » ma 01 feb 2016, 11:34

    Beste,

    Deze spoel zorgt inderdaad voor een vergendeling dat je niet in achteruit kan schakelen als je sneller (vooruit) rijdt dan een bepaalde snelheid .
    Wat info van een Acura site :

    REVERSE LOCKOUT CIRCUIT

    This is the one circuit that has no matching function in an AT or 5MT setup. It's purpose is to prevent accidentally shifting (grinding is probably more accurate) into reverse instead of 6th when going faster than ~12 MPH. The circuit consists of the reverse lockout (RLO) solenoid on the transmission, a relay, and the wiring. The solenoid and its transmission harness should come installed on a 6MT transmission, and you should make sure you have it if you are buying the parts for a swap from someone (or from a salvage yard). The relay is in Relay Box C, which is located under the hood on the passenger's side of the car. Relay Box C has a divider in it, with space for two relays on the side closest to the fender (TCS and RLO) and six relays on the other side (cigarette lighter, ABS fail-safes {x2}, ceiling light, seat heater, A/C compressor clutch). All of these circuits use identical relays, so if you pull any one from this box on a parts car, it will be the correct one (assuming it's functional). The spot for the RLO relay in the relay box is the one closest to the fender (note that the diagram in the 93/94 ETM shows TCS and RLO relay positions reversed from the way they are actually installed), and while it's not strictly necessary to install it in Relay Box C when doing a swap, it's a good location to consider.
    Integra1986
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: wo 06 jan 2016, 15:58
    my honda: Integra/CRX/Jazz
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor Ghost Eg » ma 20 feb 2017, 13:34

    Zo, er is een jaar verstreken, en toch hebben we niet stil gezeten, er is vanalles gebeurd in dit jaar, een huis gekocht met garage :) foto’s zullen later wel verschijnen heb er nog wat werk in ;)
    Het FR-V avontuur, ja de wagen van de vrouw een Ford Fiesta had het begeven (normaal :P ), en ze wou er geen geld meer insteken, met een beetje imput van mij, zijn we bij de FR-V uitgekomen, familiewagen, isofixen op elke zetel voor de kids in de toekomst, maar ik wou geen 1.7 kopen. Minimum een 1.8 of ja de 2l met de K20A9 erin, 1.8 was of is nog redelijk prijzig en dan zijn we toch maar voor de 2l gegaan, maar dan wou ik een executive met navi etc… Enzo begon mijn zoektocht, uitgekomen in Duitsland bij deze kobalt blauwe, 2005 met 150K op de teller.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Ik heb weinig schrik van de Km op een Honda. Dus op naar Duitsland, Osnabruck, 3 uur rijden dus een dagje werk, trailer van onze pa aan de jeep en weg waren wij. Beetje gediscuteerd met de Duits en de wagen opgeladen, eens thuis per direct naar de verzekering, keuring etc.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Nog geen 3 Dagen later waren de platen al binnen. Evenals de wagen direct voorzien van nieuwe olie, filters, riem, bougies, etc… Nu 6 maand later loopt de wagen nog altijd zoals een klokje. Zo goed dat vrienden intussen ook een FR-V hebben gekocht 8-)
    En uiteindelijk de Accord voorzien van een 6 bak, maar alles is nog steeds niet in orde, weeral een stap dichter maar nog niet echt daar waar ik moet zijn.
    Een DMF gekocht bij jawel Mister Auto voor de prijs van met 5% korting op een artikel dat in korting stond voor 413€, dacht mooie prijs, normaal 600€ ofzo dus zo geschiede het . http://www.mister-auto.be/fl/vliegwiel/ ... _g577.html
    Afbeelding
    Eerst was er het probleem van de achteruitblokkering…
    Oplossing 1, kabels bijtrekken, maar naar waar? Via via toch te weten gekomen wat ik moest doen, kabels bijtrekken stroom zoeken na contact en een 20A zekering moest er tussen staan en pinnen in de stekker 1. Ok op zoek naar stekkers, uitgekomen bij Conrad http://www.conrad.be/ce/nl/product/6467 ... archDetail
    Ongeveer de stekker die ik nog heb voor op de solendoide, passend na modificatie van de stekker, dus ok tot nu, dan stekkers zoeken voor de stekker 1 om in de ECU te passen, weinig info hierover gevonden, jammer maar hellaas, op een gegeven moment stond ik gewoon op het punt om pinnen van Haltech te kopen, maar dit van ik redelijk duur voor zomaar een paar pinnen. Dus terug naar af.
    Oplossing 2, de meest evidente, koop gewoon een kabelboom van een facelift diesel. Maar na 6 maanden mailverkeer met verschillende afbraakfirma’s nog altijd niets, bijna elke firma knipt de kabelboom door??? Ik denk dan bij mezelf WTF? Soit mensen zullen er wel een deftige uitleg voor hebben. Tot vorige week een firma in Nederland mij een mail stuurde, ik heb een kabelboom, dacht mooi, prijs 400€. Ik vroeg vriendelijk of hij er niets kon afdoen van de prijs. Hij zei vriendelijk nee, ik zei ik kom bij u wel terecht als mijn opties echt echt op zijn.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Soit er terug aan begonnen alles ervanonder, DMF gemonteerd, koppeling, beide waren bijna wel op het einde van hun levensloop, DMF zat axiale en radiale speling op dus weg ermee, dit was nog het originele van honda dat erin zat, afwerking bij het Honda DMF was veel fijner! Honda vraagt dan ook iets meer dan in aftermarket.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Alles mooi proper gemaakt en gemonteerd, subframe is mooi schoongemaakt.
    Afbeelding
    Dan een kleine onaangemaanheid tegengekomen, mijn dieselpomp “zweet”…
    Afbeelding
    A bit freaky als je weet dat ergens in het proces nog ergens naar de “tuner” zal moeten worden gegaan, om het de brains te geven dat hij zijn achteruitblokering moet opzetten bij meer dan 20km/h.
    De pomp zorgen voor later dus :?
    De Bwg6 eronder tot shit eventjes iets over het hoofd gezien een afgebroken bout in de behuizing, visegrip, special tools niets wou helpen :dom:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Dan maar de grote middelen, gaatje boren in de bout stuk ijzer gevonden gat geboord, afgelast en draaien maar :goed: dit hielp wel dan met de draadtap erdoor en eronder gehangen. Of dit dachten we toch, de motorsteun gaf problemen, er zat geen uitsparing in voor de solenoide, dit is dus ook anders op een facelift. Dus solendoide eruit, aftappen en verder monteren. Alles past buiten de solenoide.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Dan de test, van de brug rijden :O spannend!
    De eerste was ok de tweede was ok, derde ok, vierde ok, vijfde ok, zesde ok, achteruit ok!
    Yes! It works! Buiten de solenoide gerekend dan en de stroomvoorziening van deze kleine eenheid.
    Enige nadeel de pook kan van links naar helemaal rechts in achteruit dus, de dag was min of meer geslaagd, we komen korter bij ons doel. Nu de steun nog de kabelboom, en de ecu hermappen.
    Ik kon geen andere ECU steken van een facelift omdat deze samenwerkt met de sleutel en de tellerbak, vandaar dat mijn ECU nog gaat moeten hermapt worden om 100% doelstelling bereikt te hebben. Zo tot hier het verhaal hier staan we nu, prefacelift diesel met 6 versnellingen. Zonder stroomvoorziening en solenoide dan wel dus ik mag toch stellen dat we 60% ver zitten in de reconversie.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor kristo » di 21 feb 2017, 09:21

    Stevig project, goed dat je al zo ver zit :goed:

    Wat doet die solenoide dan eig :denk:

    Veel succes verder!
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor Ghost Eg » di 21 feb 2017, 10:00

    Thanks Kristo, ik denk overgens dat die solenoide niet zo zot veel doet.
    Wat ik wel heb gemerkt bij mijn FR-V dan, ook een 6 bak, als je van 50km/h naar 10km/h gaat dalen en je slaat constant de pook naar rechts dat hij op een gegeven moment tussen de 20-10km/h ergens dat hij veel verder kan naar rechts gewoon voor de achteruit te kunnen nemen. Ik denk dat dit bij de accord iets simulair zal zijn, aangezien ik nu ook heel ver naar rechts kan ook als ik harder rij als 30km/h. Dus volgens mij een zekerheid of veiligheid ingebouwd door middel van een spil en een veer in de versnellingsbak. Dit verklaard ook de "Lock out".
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor vtiprelude » di 21 feb 2017, 19:32

    fermen auto die fr-v en tof kleur,

    gade alleszins heel veel plezier aan beleven :goed: :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor Ghost Eg » di 21 feb 2017, 21:08

    Merci Johan, de FR-V is in mijn ogen echt ondergewaardeerd, de mogelijkheden die de wagen biedt, en is echt ruim, er heeft een subframe van een Accord ingelegen vanachter. :D Het enige spijtige is dat de Accessoires van Honda altijd zoveel moeten kosten, vb navi update is bijna 200€ :/
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

    Berichtdoor M&M » za 25 feb 2017, 15:54

    Kudos dat je blijft doorzetten met de 6MT conversie op de Accord.
    Hopelijk komt alles in orde.
    Veel plezier met de FRV ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten