Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Pre-Face 6 Bak :D

Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Gearbox Up part

Berichtdoor Ghost Eg » za 25 feb 2017, 20:58

@ M&M Thanks ja de aanhouder wint :) meestal toch
Ja en hier is het bijna afgewerkte product.
De oude steun geruild

Afbeelding

Voor deze faceliftsteun van de 6 bak.

Afbeelding

Alles daarna gemonteerd.

Alles werkt dat is het mooie van de zaak, en geweldig goed eigenlijk. (zonder stroomvoorziening voor de solenoide)
Kben zeker nu activer op zoek naar een facelift executive kabelboom dan voordien, als ik die heb kan ik ze hermappen zodoende dat ze weet dat ze dat ze de solendoide moet inschakelen.
Maar ik heb nu 6 versnellingen op een pre-facelift Accord Diesel :) Al bij al voel je echt de weerstand als je naar rechts duwt voor de achteruit, dus voorlopig altijd voorzichig schakelen, maar het lukt aardig :)

Voorlopig ben ik dus best tevreden. En nu rij ik 120 in 6de en op op de kop 2000Rpm . Ik heb hier een winst van 250Rpm, ik ben nu echt benieuwd hoe zuining ze zal worden.
Ik zat vroeger rond de 5.7l/100Km (gemiddeld) Nu hoop ik toch 0.5l/100Km winst te maken.
Maar nu zal tijd raad brengen ;)
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
Ghost Eg
D14 Poster
 
Berichten: 76
Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
Advertenties:



  • Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Pre-Face 6 Bak

    Berichtdoor M&M » zo 26 feb 2017, 09:01

    Nice, hopelijk vind je die Exec kabelboom snel, dan kan je alles aansluiten.

    Toch een hele challenge die gearbox swap. :)
    Ik hoor Hans Permantier nog altijd zeggen, toen ik met en gelijkaardig idee speelde, 'de technische tekeningen zien er toch vrij identiek uit, dat zal niet zo moeilijk zijn denk ik, alles lijkt erop voorzien...'
    Nu moet ik wel zeggen, dat 'wij' erover dachten om eventueel een zesde versnelling toe te voegen aan de bestaande 5MT preface bak - dus een nog net iets andere benadering...
    Ik zal jouw bevindingen uit dit topic eens onder zijn neus wrijven, dan ziet hij dat het kennelijk toch wat gecompliceerder is dan hij aanvankelijk dacht... :mrgreen:

    Naast het lagere toerental bij constante snelheid (120 k.p.u.), merk je eveneens verschil qua hernemingen / acceleratie? Moet je nu bvb vroeger schakelen? Ging de 5 bak langer door (omdat de spreiding van de versnellingen anders / langer was?) :?: :denk:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Pre-Face 6 Bak

    Berichtdoor Nasty » do 27 apr 2017, 04:48

    Sterk bezig hier, ook nog half een hr-v aant overwegen door komst van een tweeling :p

    Heb je evt interesse in een CL9 uitlaat? Had eentje gekocht, maar door tijdsgebrek is er die nog steeds niet onder gekomen. Daarom doe k m gewoon weg. Pm of mail maar bij interesse (denk dat ik je zelfs op messenger heb, niet? :p )
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Pre-Face 6 Bak

    Berichtdoor Ghost Eg » wo 21 feb 2018, 20:32

    Weeral enige tijd uit geweest. Het voorbije jaar is een bewogen tijd geweest. In de kliniek gelegen paar mand thuis revalidatie etc...
    Ondertussen aan de auto's niet stil gezeten.
    Op de EG6 heb ik een inlaatspruitstuk van een B18C gemonteerd en een Carbing 3 point met brakestopper. Ze moet alleen nog hermapt worden maar het verschil is nu al echt ferm!
    OP de CN1 is ondertussen de distributieketting vervangen. Ik zat plots met een ferm ratelend lawaai :denk: Dus de ketting vervangen, pics van deze Up's volgen een dees dagen!
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Ghost Eg - De Eg's - De Daily Accord CN1 Pre-Face 6 Bak

    Berichtdoor M&M » za 24 feb 2018, 18:52

    Ghost Eg schreef:Weeral enige tijd uit geweest. Het voorbije jaar is een bewogen tijd geweest. In de kliniek gelegen paar mand thuis revalidatie etc...
    Ondertussen aan de auto's niet stil gezeten.
    Op de EG6 heb ik een inlaatspruitstuk van een B18C gemonteerd en een Carbing 3 point met brakestopper. Ze moet alleen nog hermapt worden maar het verschil is nu al echt ferm!
    OP de CN1 is ondertussen de distributieketting vervangen. Ik zat plots met een ferm ratelend lawaai :denk: Dus de ketting vervangen, pics van deze Up's volgen een dees dagen!


    Welcome back ;)
    Hopelijk gaat alles nu goed / beter met de gezondheid, want dat blijft toch het allerbelangrijkste :)
    Looking forward to the pics van de updates :goed:

    P.S: ik heb nog een setje 30th Anniversary velgen met winterbanden liggen van mijn ex-Accord... Moest je interesse hebben, just let me know 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 34 gasten