Ek4 Verkocht

Re: paar ups en volledige planwijziging:)

Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 08 feb 2015, 20:10

Hey leplatje,ben in Riemst nog ene gaan bekijken maar die is het niet geworden.
Had een pak meer KMS en had de opionele zijlijsten en opzetstukken voor de achterbumper en daar ben ik ook niet zo een fan van.
Dan doorgereden naar deze en deze kon me wel overtuigen.
Nu het blijft een wagen van 17jr oud en heeft ook z'n minpunten en is niet perfect.
Hier en daar is er wel iets herspoten en de velgen hebben hier en daar wat loskomende lak en de bestuurders-kant maakt het naar beneden laten en sluiten van het raam wel wat herrie(in vergelijking met de ek4 toch)...het interieur kan ik praktisch niks op aanmerken,recaros nog in zeer mooie staat,achterbank en tapijten ook,geen gaten of beschadigingen in dasch of middenconsole(had die andere wel)...maar vind maar is de perfecte dc2,met weinig KMS en het perfecte interieur etc.
Zal ten eerste niet makkelijk z'n en waarschijnlijk zal deze z'n prijs wel hebben.(tenzij je ergens een schuurvondst doet bij iemand die er de ballen verstand van heeft maar wat is de kans e :D )

Nee nog niet naar douane geweest ;) is dus inderdaad de bedoeling dat ik eerst alles in orde zet en de oem stukken haal voor ik de procedure start
Das inderdaad balen voor uwe maat.(welke cossie is het geworden?een siërra rs500 zou hier ook nog binnemogen :mrgreen: maar tzelfde verhaal e,ne goeie vinden)
TOM-ek4-VTI
B18 Poster
 
Berichten: 449
Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
Woonplaats: liedekerke
my honda: EK4
Advertenties:



  • Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor JDM-civic » zo 08 feb 2015, 20:46

    Hele mooie itr. Meermaals in het echt gezien en echt wel een van de mooiste.
    Aan een kant wel jammer dat hier het gebouwd blok in komt.
    omdat hij nog weinig kms had gereden. maar veel plezier ermee!
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 08 feb 2015, 20:59

    Bwa jammer :denk:
    Het is terug een b18 e die er inkomt alleen slinternieuw.
    Dus aan de originaliteit verandert er niets,enkel dat het een dc2 zal z'n met 0 kms :)
    En het blok dat er nu in ligt is niet voor de vuilbak e,zal oftewel iemand anders heel blij mee zijn of het blijft in mijn bezit als reserve-blok.
    En als het blok in de ek4 kwam had dit hetzelfde effect,de b16 heeft ook maar 105000kms dus ook nog belange niet aan vervanging toe.
    Is maar hoe je het bekijkt denk ik ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor Leplatje » ma 09 feb 2015, 02:19

    JDM-civic schreef:Aan een kant wel jammer dat hier het gebouwd blok in komt.


    Was ook mijn eerste gedacht, maar aan de andere kant is een vers 'gepimpt' blok met ITB's toch ook zeker geen downdate.
    Moest je de plaats hebben en het geld niet nodig hebben, ik zou de originele blok bijhouden ;)

    In de US zie ik ook steeds vaker Acura ITR's verkopen voor +/- 20.000 dollar of zelfs erboven als ze weinig kilometers hebben en volledig origineel zijn (deze hebben niet eens Recaro interieur btw).
    Hier is een volledig originele met weinig kilometers ook al zeldzaam, en liefhebbers voor zoiets zal je altijd wel vinden.
    Maar in de eerste plaats moet je eigenlijk uw eigen goesting ermee doen en zeker niet denken aan verkopen of wat je ervoor zal krijgen binnen enkele jaren.
    Gewoon zo veel mogelijk originele stukken bijhouden als je iets gaat veranderen, dat ben ik ook van plan met de mijne :)

    En minpunten hebben ze meestal wel op die leeftijd, weet je weer waarvoor sparen en zo blijft het interessant :mrgreen:
    Zolang ze niet doorgeroest zijn of niet onderhouden... Is gene Sierra van mijn maat btw, die zijn bijna onbetaalbaar. 'Gewone' Escort Cosworth.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor kristo » ma 09 feb 2015, 09:47

    Blijft een klassieker, esthetisch én technisch :goed:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » di 10 feb 2015, 16:05

    Ik denk wel dat ik begrijp wat jullie willen zeggen,maar het blok moet toch ergens inkomen.
    En ooit kwam er toch een dc2,dus maar meteen voor deze optie gekozen.
    En het blok blijft hoogstwaarschijnlijk gewoon in m'n bezit,zo heb ik altijd een goed blok achter de hand ;)

    Amai,20.000 voor een acura :shock:
    Da zou ik er nu niet aan kunnen geven.
    Inderdaad die siërra's zijn in goede staat onbetaalbaar aan het worden.
    Heb over tlaatst op pistonheads een rs500 met weinig KMS zien tekoop staan voor 45.000eu ofzo :shock:

    Inderdaad kristo,voor mij(en dat is voor iedereen anders natuurlijk) blijft een dc2 toch een honda met het grotere 'must have' gevoel.
    Ek9 en nsx-r doen het ook wel voor mij,alleen is die laatste niet te betalen :mrgreen:
    En als ik een greep uit het k-blok gamma moet doen,kies ik een ep3 boven fn2 en dc5.
    Hmm,k-blok zou ik ook wel nog is willen :denk: misschien maar meteen een k-swap in de teg :lol:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor Leplatje » wo 11 feb 2015, 06:07

    K-blok is idd wel leuk rijden ook, minder brutaal maar meer koppel en 6de versnelling maken veel goed (toch iets meer geschikt als daily drive imo).
    DC5 is wel een betere auto als de EP3, dit lees ik wel vaker op UK forums waar EP3 rijders overschakelen op DC5.

    De JDM EP3 daarentegen komt wel een stuk dichter in de buurt van de DC5 qua prestaties en wegligging.
    Kzou ze wel eens allemaal willen proberen, maar mijn bankrekening weigert mee te werken :cry:
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor kristo » wo 11 feb 2015, 09:32

    Leplatje schreef:DC5 is wel een betere auto als de EP3

    Beetje off-topic, is de DC5 dan de beste Honda van de laatste generaties?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » wo 11 feb 2015, 16:17

    Ben er eigenlijk eentje vergeten,de fd2 :doh:
    Die zou eigenlijk op de 1ste plek komen,maja die is moeilijk te vinden en zowiezo rechtsgestuurd.
    Denk eerlijk gezegd dat de fd2 de beste honda van de laatste generatie is,afgaande van de 'best motorring' filmkes die ik al gezien heb.

    Leplatje,denk da er wel meerdere zijn die dat probleem hebben :D
    Ik hou wel van het ruwere karakter van de b-blok.
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor Spooner » do 12 feb 2015, 08:35

    Goe bezig Tom :D

    FD2 is idd nog een stapje hoger dan DC5... Dacht zelf dat de stijfheid (chassis) van een FD2 50% hoger is dan een DC5, terwijl het gewicht maar enkele kilo's meer is... Mede door het gebruik van aluminium en bepaalde composieten (ipv lassen) op bepaalde plaatse.
    FD2 staat ook nog op mijn verlanglijstje ;)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » za 02 mei 2015, 12:43

    Gisteren afgezakt naar EDG Techniek in Ameide ( nederland).
    Had daar een afspraak om het blok uit te klokken en mn aanzuigpen en moroso carter te plaatsen.
    Kerel kent zn vak(ben zn naam vergeten :oops: :dom: ) bouwt en reviseert zelf blokken voor straat en circuit gebruik,n/a-turbo-supercharged you name it ze doen het allemaal.
    Verdeelt zelf ook toda nokken JE pistons en allerlei aftermarket merken en onderdelen.
    Hij had opgemerkt dat de olie-kanalen onderaan het blok(daar waar de pistons op hun odp komen te staan)waren dichtgeschroefd.Dit komt omdat de gebruikte pistons(wiseco)een iets andere vorm hebben;waardoor ze bij het odp tegen de sproeiers van het oliekanaal komen.
    Gelukkig had hij nog sproeiers liggen en wist hij wanneer je deze iets verdraaid en buigt je ze wel perfect kan plaatsen.
    Zo zie je maar dat iedereen van iedereen kan bijleren,want martin van omi performance(degene die het blok heeft gebouwd)is ook geen beginner te noemen maar moet blijkbaar geen weet hebben gehad van dit trucje.
    Had een Fidanza licht vliegwiel besteld bij ALL4HONDA maar dat is niet tijdig aangekomen(geheel mijn fout) om het mee te nemen en te laten monteren.Dus dat verwacht ik ergens volgende week en zal ik zelf monteren.
    Inlaatpakking,benzinedrukregelaar,kleppendekselpakking en nog wa spullen om de itbs aan te sluiten zijn bij EDG Techniek besteld.
    Nu moet ik nog een paar onderdelen bijeen zoeken zoals:olie-druk en temp meters,bougies....
    Ondertussen kan ik is beginnen nadenken hoe waar en door wie de swap zal gebeuren.
    Ik zou graag de motorruimte eens herspuiten wanneer de huidige b18 eruit gaat zodat het vers gebouwd blok in een propere motorruimte kan geplaatst worden.
    Maar dwz dat ik bijna verplicht ben zelf ook de niewe erin te hangen wat opzich wel moet lukken maar de motor een 1ste x starten durf ik niet op mij te nemen :zot:
    dus zal ik waarschijnlijk voor transport moeten zorgen om de dc2 ergens te krijgen waar alles word nagekeken en afgewerkt waar nodig.
    Maar goed dat zijn zorgen voor later,nu eerst plaatjes bij de praatjes ;)


    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding


    Afbeelding
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: B18 eindelijk uitgeklokt

    Berichtdoor Spooner » ma 04 mei 2015, 07:36

    Goe bezig Tom!
    Eindelijk terug wat schot in de zaak :D :goed:
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: B18 eindelijk uitgeklokt

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » ma 04 mei 2015, 15:52

    Inderdaad trug wa schot in de zaak.
    Nu nog wa stukken verzamelen en den dc2 invoeren en dan kunnen we eigenlijk swappen.
    Moet dan just tot in Nederland geraken e nadien met den dc2.
    Ma we zien wel,tis zo ver nog ni ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: B18 eindelijk uitgeklokt

    Berichtdoor jordicivic » ma 04 mei 2015, 19:22

    like your plans :goed:

    Als je dergelijk blok (nieuw) hebt staan zou ik dat er ook gewoon in swappen. De oem motor hou je gewoon toch als reserve.
    Ik zweer normaal altijd bij het oem houden van een wagen maar hiervoor zou ik zelfs een uitzondering maken. Veel plezier ermee
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: B18 eindelijk uitgeklokt

    Berichtdoor kenny_tmt » di 05 mei 2015, 08:22

    Porno!!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten