Ek4 Verkocht

Re: TOM-EK4-VTI itb's geïnstalleerd

Berichtdoor TOM-ek4-VTI » wo 15 okt 2014, 20:59

Terug wa stof afblazen;
ben zelf ook wel benieuwd welke waardes het blok zal leveren,en of de itbs de moeite waard zijn :denk:

Zoals de titel zegt zijn er ondertussen terug enkele ups bijgekomen,de ene al wa groter dan de andere :D

Heb om te beginnen het "custom plaatje" wa bijgewerkt omdat ik de sensor nietmeer kon plaatsen(kan iemand me vertellen welke sensor dit is en of het de juiste is,ken niks van al de sensor gedoe :oops: )

De sensor en het plaatje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook een waterpomp gestoken,heb wel wa moeten brainstormen hoe da spel moest gemonteerd worden :dom:
dus aan de mechaniekers onder jullie,laat me weten of het juist of fout is ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb van HondaNickx hier opt forum een sandwichplate gekocht om olie temp en druk meters op aan te sluiten.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog 2bochten van 90° in 2,5" en een rechte buis van 2m in 2,5"

Afbeelding

En dan de grotere update :D

Afbeelding
En wa zat daar allemaal in :denk:

Toda replica van tegiwa,cardanbocht in2,5"(stuk buis om over de achterophanging te gaan),een middendemper in 2,5" en alle flenzen en pakkingen die ik nodig heb om de volledige lijn op maat te maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook nog 2 O-ringen voor de koelwaterbuis op het blok,carterpakking en exedy koppelingsset

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voilla de portefeuille is weer wa dunner en de garage weer wa voller :lol:
morgen of overmorgen komt er nog een kleinigheidje toe maar dat verschijnt hier dan wel ;)
TOM-ek4-VTI
B18 Poster
 
Berichten: 449
Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
Woonplaats: liedekerke
my honda: EK4
Advertenties:



  • Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 15 okt 2014, 21:18

    Weer mooie ups, ben ook echt benieuwd naar het resultaat!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » wo 15 okt 2014, 21:21

    Ik ook maar zal nog wa geduld moete hebben,alles op z'n tijd ;)
    Maar verwacht geen k20 waardes e kenny :D
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor Spooner » do 16 okt 2014, 07:23

    Gij blijft ook bezig he :D
    Nice ups man ;)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor unleashed civic » do 16 okt 2014, 12:25

    Ben benieuwd! Welke einddemper ging je gebruiken?
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » do 16 okt 2014, 15:24

    Moet wel e Willem als ooit diene b18 er in wil krijgen :D
    Een twinloop unleashed civic.maar zou kunnen da ik met den tijd ne n1 bijhaal.
    Probleem met de twinloop is dat de'twin-loop' echt een pak smaller is dan de 2,5" buizen.
    En de uitlaatgassen echt door een trefter moeten eens ze bij de eindpot komen.
    En ik vraag me echt af of ik hierdoor niet alle voordeel van m'n 2,5"lijn kwijtspeel.
    Met een n1 of iets anders zou ik de pot kunnen 'customizen' door de pot open te slijpen en er een stuk buis van 2,5" in te lassen.en dan is het echt een 2,5" lijn van voor tot achter.
    Weet iemand wat er zou gebeuren als ik de 'twin-loop'eraf zaag en de gaten dan dichtlas?
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor kenny_tmt » do 16 okt 2014, 19:54

    TOM-ek4-VTI schreef:Ik ook maar zal nog wa geduld moete hebben,alles op z'n tijd ;)
    Maar verwacht geen k20 waardes e kenny :D


    Koppel zal miss niet zo hoog zijn maar ik denk dat je met pk's toch wel aardig in de buurt ga komen. Als ik je een tip kan geven gebruik aub niet de twinloop gen. 2. Deze nijpt te hard in de lus. Ik zou dan naar andere merken kijken eventueel fujitsubo of apexi.. grtz
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » do 16 okt 2014, 22:23

    Tgoh,zou ni weten welke twinloop Het is.
    Denk Dat het een van srs is :oops:
    Das nu net het probleem e Kenny,kwil de dbs zo laag mogelijk houden zodat de ek geen politie-magneet word :nee:
    En daar is een twinloop een goeie keuze voor,maar kan heel goed geloven dat die inderdaad wa meer nijpen dan een andere uitlaat :?
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor Vteclover » vr 17 okt 2014, 08:15

    Tommeken kzal precies nog eens moeten afkomen om bij te praten ;)
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » vr 17 okt 2014, 20:00

    Ge weet me wonen e wesley ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: TOM-EK4-VTI Grote en kleine UPS

    Berichtdoor M&M » za 18 okt 2014, 14:23

    ... en of we benieuwd zijn ;) Sjieke dinges Tom :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 08 feb 2015, 17:51

    zo,weer enige tijd verder.
    heb een zwaardere benzine pomp aangeschaft om het blok van de nodige benzine te kunnen voorzien.
    een walbro-pomp
    Afbeelding

    heb ook de itr-achterbank van lange overgekocht.
    deze was in de breedte al aangepast voor een ek,maar tussen zitvlak en rugleuning bevond zich wel een spleet van een goei 5cm.
    dus nog wat aanpassingswerk aan gedaan omdat ze er zo inplaatsen geen optie was voor mij.

    Afbeelding

    Afbeelding

    nu een iets delicatere up :D
    ik weet dat velen er geen voorstander van zijn of ze niet mooi vinden etc,maar ik heb het altijd een ferme velg gevonden,die tesamen met een verlaging(en in breedset) elke wagen "af" kan maken.
    voor alle duidelijkheid het zijn geen echte,maar dat hoeft ook niet voor mij.
    kon ze aan een hele mooie prijs krijgen(omdat het demo velgen waren)
    vooraan 8breed en achteraan 9breed,denk da een camberkit wel nodig zal zijn :D

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Nu aan de laatste up zit een verhaaltje vast :)
    de aankoop heb ik mezelf aangedaan,heb mijn eigen lopen zot maken,op internet zitten zoeken,massa's you-tube filmpjes bekeken tot het kwaad geschiet was en ik het niet meer uit mijn hoofd kreeg :dom:
    dus enkele gaan bekijken,en dan deze mee naar huis genomen

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    het is een nederlandse,van danny.(verkoop fotos zijn hier ook nog ergens opgedoken)
    moet dus nog worden ingevoerd,maar moet eerst nog opzoek naar een oem uitlaat en ophanging.want er zit nu een mugen twinloop en een tein schroefkit onder.(deze gaan waarschijnlijk de verkoop in)
    weet iemand of het uitmaakt hoelang de dc2 blijft staan voor hij ingevoerd word?
    het nu namelijk de bedoeling dat het gebouwd blok in de dc2 komt.
    maar het blok moet nog uitgekleid en uitgeklokt worden(ja ik weet het nog steeds ni gebeurd :oops: )en ik moet nog wa onderdelen hebben zoals stijvere ophangingsrubbers,olie-druk-temp meters,benzinedrukregelaar etc etc
    het plan is dus om met de ek4 verder te rijden tot de hele swap gereed is en ik alle onderdelen heb;dan de dc2 keuren en dan heb ik 2maand tijd om de swap uit te voeren en em in te schrijven.
    en dan gaat de ek4 hoogst waarschijnlijk(MET HEEL ERG VEEL SPIJT IN HET HART) de verkoop in :cry:
    zo,laat die meningen maar komen :)
    Laatst bijgewerkt door TOM-ek4-VTI op zo 08 feb 2015, 18:19, in totaal 1 keer bewerkt.
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor STEFMARIS » zo 08 feb 2015, 18:05

    Knappe itr! Zo een wil ik ook ooit nog gehad hebben :goed:
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 08 feb 2015, 18:17

    Merci,
    Mja,zo is de bal bij mij ook aan het rollen gegaan.
    Begonnen bij de gedachte "een dc2 moet er toch ook is komen" en nu staat hij hier dus.
    Kga wel nog wa geduld moeten hebben :dom:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: paar ups en volledige planwijziging:)

    Berichtdoor Leplatje » zo 08 feb 2015, 19:00

    Is een van de properste die je kon kopen denk ik, al veel goeds gelezen over deze en de prijs was ook niet overdreven.
    Zijt ge al naar de douane geweest ermee? Indien niet zou ik daarmee wachten, dan mag je hem zo lang laten staan als je wil.

    Mijn maat heeft een Cosworth gaan halen in NL ook met het gedacht om die efkes te laten staan en eerst volledig in orde te zetten.
    Langs de douane geweest en kreeg een eindje later al bericht dat hij zijn BIV moest betalen, wat zonde van het geld is voor een auto die nog niet op de baan komt...
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten