frederique vl --> foto's eind afwerking 2de crx del sol

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

Berichtdoor WhiteSol » do 16 aug 2012, 11:50

Het is wel niet aan de verzekering om te bepalen da jij ne swap mag steken ;) al zeker nie als je't zelf doet :)

ma bon, er rijden er idd heel veel rond maar legaal is het nooit :) als mijne blok kapot zou gaan zou'k er ook ne b18 inleggen zenne :D
Afbeelding
Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
Avatar gebruiker
WhiteSol
Moderator
 
Berichten: 7118
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
my honda: Crx Del Sol VTi
Advertenties:



  • Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor frederique_vl_ » do 16 aug 2012, 12:12

    awel heb mijn vezekering gewoon zegt dat mijn kw meer zijn en dan heeft ze de verzekering berekend op die kw en betaal voor de zwaardere blok dan ook
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor Raidon » do 16 aug 2012, 15:13

    frederique_vl_ schreef:awel heb mijn vezekering gewoon zegt dat mijn kw meer zijn en dan heeft ze de verzekering berekend op die kw en betaal voor de zwaardere blok dan ook


    Beste voor uw eigen houden als ge da van plan zijt. Er lezen meer mensen mee dan je zou denken. Internet is een gevaarlijk wezen
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor DelSolTypeR » do 16 aug 2012, 16:09

    ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...

    met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen :)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor unleashed civic » do 16 aug 2012, 16:23

    DelSolTypeR schreef:ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...

    met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen :)


    Ja daarom juist,
    de verzekeraar is tevreden dat je langskomt ... €€€
    Maar als puntje bij paaltje komt ben jij niet verzekerd omdat je auto niet voldoet aan het gelijkvormigheidsattest ...
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor frederique_vl_ » do 16 aug 2012, 16:40

    unleashed civic schreef:
    DelSolTypeR schreef:ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...

    met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen :)


    Ja daarom juist,
    de verzekeraar is tevreden dat je langskomt ... €€€
    Maar als puntje bij paaltje komt ben jij niet verzekerd omdat je auto niet voldoet aan het gelijkvormigheidsattest ...


    op gelijk vormigheids atest staat zelf geen kw in gevuld bij dus laat staan op het inschrijvingsbewijs
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor Raidon » do 16 aug 2012, 16:46

    Motorcodes komen niet overeen met uw gva. Op inschrijvingsbewijs staat toch uw kw vermeld?
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor unleashed civic » do 16 aug 2012, 16:47

    Nee maar wel u motorcode,
    en die komt niet overeen met wat er in de wagen zit.

    Feit is, en blijft.

    Hebde een accident, en als ze verder onderzoek doen, krijgde het op uwen neus gedrukt.

    Maar al bij al, succes met de swap ;)
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor ___verschuere___ » do 16 aug 2012, 17:56

    Als ge ooit uwe wagen verzekerd krijgt met meer kw op papier dan bende heel dom bezig...., dan betaalt gij gewoon voor een verzekering die zich zowizo terugtrekt als ge iets voorhebt.
    om met ne b18 door de keuring te geraken moet ge al veel geluk hebben of zoals de meeste zeggen iemand kennen op de keuring.
    anders rode kaart en moogde nemeer verder rijde, en als ge iemand op de keuring hebt die zich is wilt amuseren die belt de politie achter uwe rug, gy wilt na huis rije en die houde u tegen na de keuring en dan kunde sparen voor u boetes te betalen....

    dit zijn gewoon dinge die we zegge da ge u ni laat vange wij zien allemaal graag B-blokskes of k's
    maar ge woont nog altijd in Belgie....
    ___verschuere___
    B16 Poster
     
    Berichten: 375
    Geregistreerd: zo 20 feb 2011, 23:10
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor frederique_vl_ » vr 17 aug 2012, 09:24

    voor ne b18 of h22 te schouwing in del sol moet je niemand kennen op de schouwing je moet gewoon zorgen dat met normaal kleppendeksel komt dus op de meeste een zwart

    heb 3weke gelede met ne kamerraad zijn del sol gaan schouwen en daar lag een h22 in en op schouwing hebben ze neit eens opgemerkt

    en als echt met ne bblok wil rijden verandere mijne chasisnr wel naar ene van een b blok hoor wat heb namelijk 1 vti waar al mee rijd en dan heb nog ne chasisnr van ne vti waar de kas al lang van in de pres zit dus heb altijd wel iets achter de hand

    en hoeeveel zouden er hier in belgie niet rijden da niet orgineel zijn dus alles he van oldtimer tot gewoon want aan ne oldtimer mag je van af volgend jaar ook geen vijs meer veranderen en moet ge ook elk jaar mee naar de keuring komen of moet van voor 76 zijn dan is om de 5 jaar en auto moet 30jaar zijn dus gaan we dan eens zien wat ze op schouwing gaan zeggen als all die bakke met andere blokken en rolkooien komen

    dan gaan die ook allemaal afgekeurd worden hoor

    hand met mijne crx dit jaar al opmerking van mijn remflexibels dat die terug naar orgineel moeten gebracht worden zit nu met stale en dat mag ook niet meer
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor R200TEG » vr 17 aug 2012, 11:02

    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor Raidon » vr 17 aug 2012, 11:10

    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor DelSolTypeR » vr 17 aug 2012, 14:32

    het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar :) , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
    maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.

    chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven :) Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren :D anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen :) better safe than sorry!

    veel suc6 wel nog met de verdere werken :D ik blijf deze volgen
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor frederique_vl_ » za 18 aug 2012, 08:57

    DelSolTypeR schreef:het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar :) , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
    maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.

    chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven :) Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren :D anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen :) better safe than sorry!

    veel suc6 wel nog met de verdere werken :D ik blijf deze volgen

    ben aan navragen bij honda mag vande week langs
    gaan in aalst waar ze de auto legaal maken of niet legaal
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

    Berichtdoor Raidon » za 18 aug 2012, 10:06

    frederique_vl_ schreef:
    DelSolTypeR schreef:het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar :) , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
    maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.

    chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven :) Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren :D anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen :) better safe than sorry!

    veel suc6 wel nog met de verdere werken :D ik blijf deze volgen

    ben aan navragen bij honda mag vande week langs
    gaan in aalst waar ze de auto legaal maken of niet legaal


    In Aalst zit enkel nog een stuk accessoire dienst en stuk van MotoGP. Hoofdzetel is in Zellik. Die kunnen enkel iets klaarkrijgen...
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten