Gunther's EG6 [New Daily, P19]

Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

Berichtdoor Gunther » za 02 jun 2012, 11:47

Jdm_Whore schreef:Ik ben de voorbije week ook weer dagelijks met Rustyco bezig geweest, en heb inderdaad ondervonden dat je dit geen 24u of langer moet laten zitten..

Dan vormt het een laagje wat lijkt op een roestomvormer, en dat krijg je vooral moeilijk weg in putjes/hoekjes.. Nu laat ik het telkens 1-2u intrekken, dan zuivermaken, schuren en een nieuwe laag :goed: Nog wat afwerken en dan heb ik een 100% roestvrij front 8-) (tenzij in de chassisbalken nog wat zit natuurlijk)


Inderdaad, daar ben ik dus bij het eerste gebruik ook vrij snel achter gekomen ;). Heb nog ferm mijn werk gehad om alles er zo goed mogelijk van te krijgen. Zoals je zegt blijft het goed plakken, in mijn geval aan de openingen waar de draadeinden van het blok doorgaan :zot: .
Met wat maak jij je oppervlaktes terug zuiver? Gebruik je water, of?

La Diablo Verda schreef:respect kerel da ge da allemaal zelf doet ;) ben benieuwd naar de echte Ups ;)


Bedankt! Momenteel is het afwachten tot de import keuring (12 juni) eens daarna zal er wel schot in de zaak beginnen komen ;).
Organisation is the key to reassembly
Avatar gebruiker
Gunther
H23 Poster
 
Berichten: 728
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

    Berichtdoor Gunther » di 12 jun 2012, 19:46

    Kort samengevat: Vandaag stond ik voor niets op de importkeuring.. Ik bleek al een PVG nummer te hebben. Een Belgisch dan nog wel ( :denk: ). Ik heb invoerpapieren van Italië naar Duitsland en nu importeer ik hem van Duitsland terug naar België. Als alles klopt heeft de auto dus al een serieuze reis gemaakt..

    Ben dus terug naar Honda gegaan om opnieuw een aanvraag te doen voor een gelijkvormigheidsattest, hopend dat het deze keer wel lukt. Als ik nu alsnog een importkeuring ga moeten laten doen (met bijhorende wachttijd) dan eet ik mijne schoen op.
    Soit, als alles goed loopt is dat wel een aardige kost gespaard.

    Vandaag wat gaan plannen en overleggen. Blok gaat er begin Juli uit en ik maak er in augustus werk van om 'm van de eerste tot de laatste bout, pakking en lager uit elkaar te halen.
    Heb gisteren ook B16A nokken op de kop getikt die ik eerstdaags verwacht :party: .
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Importkeuring?!]

    Berichtdoor leon » di 12 jun 2012, 21:07

    Blijft toch lastig in Belgie met invoeren en blok swappen en gewoon al keuring (tuning delen).

    Hopelijk krijg je snel de papieren en is dat allemaal achter de rug. Werkt toch iets lekkerder.

    Ik moet vrijdag voor kenteken naar RDW, ben benieuwd hoe soepel dit zal gaan bij mij.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Importkeuring?!]

    Berichtdoor Gunther » do 14 jun 2012, 18:39

    Vandaag telefoon gehad van Honda...
    Mag dus toch 'opnieuw' een importkeuring laten doen. Zij konden mij niet helpen vermits de wagen echt wel een eerste inschrijving in Italië heeft gehad..
    Gebeld naar 't keuringcentra, verhaal uitgelegd en ze hebben er mij tussengepakt woensdag de 27e, zien wat dat geeft.

    leon schreef:Blijft toch lastig in Belgie met invoeren en blok swappen en gewoon al keuring (tuning delen).

    Hopelijk krijg je snel de papieren en is dat allemaal achter de rug. Werkt toch iets lekkerder.

    Ik moet vrijdag voor kenteken naar RDW, ben benieuwd hoe soepel dit zal gaan bij mij.


    Allemaal goed gekomen hoop ik toch? :)
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Werken afgelopen maand]

    Berichtdoor Gunther » zo 15 jul 2012, 16:48

    Wat is er de laatste maand aan de EG6 gedaan:

    Importkeuring, zonder probleem doorstaan. Ze begonnen wat te zagen over de bandenmaat, er ligt 195/50/15 op. Maar in de deur staat 195/55/15. Mits de juiste woorden toch kunnen uitleggen dat het niet logisch is moesten ze mij daarop beginnen tegenhouden. Keuring 118€, daarna krijg je een factuur van 176€ opgestuurd thuis. Jammer geld, maar we zijn er (hopelijk van af).

    Afbeelding

    Daarna ben ik begonnen met het labelen van de motor en ben ik voorzichtig begonnen met het alarm die er in zat te verwijderen. Het deed toch niets meer. Alhoewel ik geen elektronica leek ben was ik toch uiterst voorzichtig want wou voorkomen dat ik de auto lam legde. Heb namelijk geen schema of niets, dus het was "logisch" volgen tot de bron.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Het alarm heb ik even zo gelaten, had geen tijd om er verder aan te doen. Ondertussen had ik het interieur er ook alweer voor 80% uitgehaald en moest ik alleen nog de dakbekleding verwijderen.

    Afbeelding

    Afbeelding


    Vandaag verder gedaan, wou het alarm er uit hebben en dat is voor 95% gelukt. De centrale vergrendeling werkte ook niet meer en had al een sterk vermoeden dat dit kwam door het alarm, of de manier waarop alles geïnstalleerd is. Echt triestig hoe sommige dingen in mekaar hingen :nono: . Voor 't gemak heb ik het dashboard er ook uit gehaald, had dit al veel eerder moeten doen. Alle losgemaakte connectoren zijn ook gelabeld.
    Paar plaatjes bij de praatjes:

    Afbeelding

    Deze heeft zijn rit in de Honda niet overleefd.
    Afbeelding

    In een tutorial las ik dat dit een heel 'belangrijke' massa was, meerbepaald de plaats. Als die niet op het stuur zit werken de accesoires niet. Of ik heb het verkeerd geïnterpretteerd. Massa is massa, toch?
    Afbeelding

    Afbeelding

    Interieurkabelboom + alarmzooi
    Afbeelding

    Afbeelding

    Eigenlijk al gekloot op voorhand als ge dit ziet staan
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    In de afgelopen maand wat dingen aangekocht ook.
    - OEM EG6 velgen en een DC2 Airbox, danku Gerdy. Nu alleen nog even de tijd vinden om er achter te gaan ;).
    - QSP Suede deep dish stuur (70mm) met bijhorende stuurnaaf
    - TEGIWA pookverlenger (vraag me niet waarom, ik wou het proberen)
    - PU schakelrubbers
    - DIN meterhouder
    - Wat algemene dingen. MTF3 olie, magn. v-bak plug, nog een HAMP filter, enz..

    Ik had contact met een bedrijf uit Engeland voor de onderdelen van de rebuild van mijn blok. Japserviceparts. Op hun site zal je zien dat zij veel OEM onderdelen aanbieden aan aantrekkelijke prijzen. In eerste instantie verliep het contact goed, tot de contactpersoon niet meer antwoorde. Na meer dan een maand wachten op een antwoord was het genoeg voor mij. Na wat verdere research bleek ik niet de enige te zijn, nu niet en in het verleden ook niet. Niet meer antwoorden op mails. Of betalen voor onderdelen en onderdelen nooit zien, enz...

    Momenteel heb ik contact gelegd met een bedrijf uit Amerika voor de onderdelen, eens zien hoe dat verloopt ;).

    Met wat geluk gaat het blok er volgend weekend uit.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Werken afgelopen maand]

    Berichtdoor driver.tim » zo 15 jul 2012, 17:02

    zo een aftermarked alarm is altijd troep

    en ben benieuwd naar de verdere ups ;)
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Werken afgelopen maand]

    Berichtdoor vtiprelude » zo 15 jul 2012, 20:23

    jaja ziet er ferm uit!

    ja diejen italjaanse rommel :no: das meestal stront aan de knikker!

    ge zijt er ferme dingen mee van plan! leuke restoratie :goed: :goed: :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Werken afgelopen maand]

    Berichtdoor leon » zo 15 jul 2012, 22:02

    Goed bezig man, en volgens mij is massa ook gewoon massa maar goed.

    En wat voor dingen moet je dan uit Amerika halen? Meeste is hier toch gewoon te krijgen. En met verzenden en import ben je misschien net zoveel kwijt als hier bij de dealer?
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Werken afgelopen maand]

    Berichtdoor unleashed civic » zo 15 jul 2012, 23:32

    Knap werk al,
    een beetje labelfreak? =D
    Maar je hebt gelijk, beter zeker zijn dan erna moeten zoeken ;)

    Succes in ieder geval !
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Werken afgelopen maand]

    Berichtdoor Gunther » ma 16 jul 2012, 18:15

    driver.tim schreef:zo een aftermarked alarm is altijd troep

    en ben benieuwd naar de verdere ups ;)


    Toen ik zag dat er een aftermarket alarm in zat had en ik zag staan "Sikura, made in Italy" had ik ook zoiets van "Dear God, here we go". Verwonderde mij ook niets dat het niet meer werkte want de installateur dacht dat gewoon wat koper in elkaar draaien voldoende zou zijn voor een jarenlange verbinding :).
    De updates zullen hier met de maanden zeker te zien zijn :D.

    vtiprelude schreef:jaja ziet er ferm uit!

    ja diejen italjaanse rommel :no: das meestal stront aan de knikker!

    ge zijt er ferme dingen mee van plan! leuke restoratie :goed: :goed: :goed:


    Merci! Ten vroegste lente 2013 en anders ten laatste lente 2014 zou ik hem toch op de baan willen hebben. Hangt een beetje af van hoe vlot de grote werken elkaar kunnen opvolgen.

    leon schreef:Goed bezig man, en volgens mij is massa ook gewoon massa maar goed.

    En wat voor dingen moet je dan uit Amerika halen? Meeste is hier toch gewoon te krijgen. En met verzenden en import ben je misschien net zoveel kwijt als hier bij de dealer?


    Dacht ik ook!
    Alle motoronderdelen, ik moet nog even vergelijken of het daadwerkelijk goedkoper is eens het hier voor de deur zou liggen maar daar moet ik mij even in verdiepen.
    Zou ook een nieuwe B18 oliepomp aanschaffen en daar hoort een andere onderste distributieriemkastcover (of hoe je het ook wilt omschrijven) bij ook, alleen al om dat gezeik bij de dealer omtrent "speciallekes" te vermijden doe ik het liever via bedrijven die zich toeleggen op 'fanaten' ;).

    unleashed civic schreef:Knap werk al,
    een beetje labelfreak? =D
    Maar je hebt gelijk, beter zeker zijn dan erna moeten zoeken ;)

    Succes in ieder geval !


    Da's een gewoonte die ik eens aangenomen heb en het heeft alleen nog maar geloond :D! Bedankt voor de hulp ivm de wiretuck dichtingen etc ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Werken afgelopen maand]

    Berichtdoor Gunther » vr 20 jul 2012, 19:31

    Blok gaat er morgen uit. Dat wordt een dagje sleutelen, labelen en genieten :party:
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Engine out (pics) + speclist]

    Berichtdoor Gunther » zo 22 jul 2012, 12:59

    Blok is er gisteren uit gegaan en ligt reeds deels uit mekaar. Complete uitlaat + benzinetank zijn er gelijk ook vanonder gehaald. Gisteren op 't gemakske een uur of 10-11 aan de Civic bezig geweest :mrgreen: !
    Al bij al weinig problemen gehad. Juist de achterste motorsteun heeft ons wel wat meer werk bezorgd, maar dan vooral omdat wij de motor uit het chassis lieten zakken en hem er niet uit haalden langs boven.

    First things first, eerder deze week kreeg ik een pakket met wat algemeen grut + goodie aan van A4H:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Foto's van gisteren.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Aangezien de auto nog moest "rollen" en ik schrik had dat de lagers gingen sneuvelen eens de wagen weer op zijn poten komt ben ik op zoek gegaan naar een alternatief voor die lompe aandrijfassen ter "ondersteuning" van de lagers.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Blok direct beginnen "scheiden". Echt een leuk werk.
    Riemen mogen eens vervangen worden ;):
    Afbeelding

    Airco + servopomp en alternator gedemonteerd:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Opgemerkt dat mijn voorganger lomp is geweest of brute pech heeft gehad ;):

    Afbeelding

    Alles werd nauwlettend in de gaten gehouden:

    Afbeelding

    Civic staat buiten te wachten op transport:

    Afbeelding

    En dan uiteindelijk, 12u na aankomst terug richting huis:

    Afbeelding

    Tijdens het demonteren wat algemene dingen opgemerkt die vernieuwd zullen worden, OEM uiteraard.
    - 2 fuseepennen, dichtingen van de airco leidingen, cardanmoffen eens vernieuwen

    Vervolgens eens een lijst opgemaakt van alles wat in, op of rond de motor vervangen zal worden. Allemaal door OEM materiaal.
    Specilist:
    - Inlaat & uitlaatpakking, koppakking (inclusief nieuwe kopbouten), kleppendekselpakking, klepdichtingen, nokkenasdichtingen, injector O-ringen, kleppendeksel O-ringen
    - Carterpanpakking, "oil pickup" pakking en diverse pakkingen onderin het blok
    - Gaskleppakking, VTEC Solenoïde pakking
    - VTEC dowel pin en diens O-ring
    - Distributiekit (Gates Racing) + nieuwe waterpomp & pakking en tensioner. Nieuwe V-riemen.
    - Krukaslagers, drijfstanglagers en zuigerveren.
    - Koppeling + versnellingsbakdichtingen zullen met der tijd ook vervangen worden.
    - Thermostaat
    - Nieuwe vibratierubbers waarmee de motor onderaan vast hangt op het chassis. De oude hebben te veel meegemaakt ;).

    - Nieuwe ITR B18 oliepomp + pakkingen.
    - Nieuwe onderste distributiecover, voor de B18 pomp.

    - Kop + blok worden gevlakt

    - B16A nokken
    - ITR airbox
    - Spec '96 Header + 2.5" vervolg (welke uitlaatlijn is nog niet geweten)

    Wat nu volgt is de motor verder uiteenhalen zodat ik het naakte blok op de motorstand kan zetten en kan beginnen aan de revisie (gepland eind augtus).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Engine out (pics) + speclist]

    Berichtdoor Vteclover » zo 22 jul 2012, 15:43

    Goed bezig !!
    Juist 2 vraagjes,waarom eigenlijk een itr b18 oliepomp ??? En waarom b16a nokken en geen b16b of dc2 nokken??
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Engine out (pics) + speclist]

    Berichtdoor Leplatje » zo 22 jul 2012, 16:57

    Terwijl alles toch open ligt zou ik ook wel opteren voor EK9 of ITR nokken denk ik.
    Ik neem aan dat je toch alles nieuw gaat kopen waarschijnlijk?
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Engine out (pics) + speclist]

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 22 jul 2012, 19:48

    omdat ie met de oem ecu wil blijven rijden zonder trobbels meschien ....
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten