Gunther's EG6 [New Daily, P19]

Re: Gunther's EG6 [It's alive]

Berichtdoor Gunther » ma 30 sep 2013, 16:52

Vorige week zaterdag was het eindelijk zo ver. Eén van dé momenten waarvoor je zoiets doet.
Eerste start. Durf vrijwel te zeggen 'vlekkeloos'. Zoals ze zeggen "tikken en weg".
Geen foutcode, geen problemen, niets. Blok draaide direct goed.

Had wel nog 'snel' het originele inlaattraject gestoken. Wou de eerste start niet blijven uitstellen door 'afwerkingskwesties', vandaar even de kort door de bocht optie genomen.

Afbeelding

"Rasperige" geluid die je hoort is de servo pomp die direct alle olie opzoog (wat logisch is) en bijgevolg wat droog draaide.
Geen sensationeel filmpje ofzo, gewoon "het" moment :).


In tegenstelling tot de motor liep de ABS wel uit op een probleem. Pomp heeft hoogstwaarschijnlijk té lang droog gestaan en één van de kleppen gaat niet open. Je hoort de pomp "geven" bij het opstarten van de motor en/of bij het overbruggen van de relais. Maar als je hem wilt ontluchten komt er geen zuchtje druk uit. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Pomp is ook zo enorm lomp. En met remolie beginnen knoeien is geen senicure in een motorruimte waar alles herspoten is.
Ik zou een andere pomp kunnen zoeken, maar dan moet het ook al eentje zijn die niet 2 jaar ligt te wachten...
Misschien bouw ik hem wel terug om naar een klassiek systeem, dat moet ik allemaal nog uitmaken.

Op wat op te volgen kinderziektes na loopt de auto perfect, en da's het voornaamste.
Organisation is the key to reassembly
Avatar gebruiker
Gunther
H23 Poster
 
Berichten: 728
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor V-tje integra » ma 30 sep 2013, 17:24

    is dit nu da B18 onderblok da ge gekocht had?
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor integradical » ma 30 sep 2013, 18:33

    moest je nog een pomp zoeken,mijne is er 2maand geleden uitgegaan,maar persoonlijk zou ik gewoon de klassieke zetten :)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor M&M » ma 30 sep 2013, 18:42

    :goed:
    Respect voor al je werk & toewijding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor frederique_vl_ » ma 30 sep 2013, 19:00

    echt knap gedaan man met al dat werk
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor G402 » ma 30 sep 2013, 19:06

    Mooi, binnenkort dus op een meeting in de buurt te bewonderen? :D
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor Gunther » ma 30 sep 2013, 22:20

    Grazie!

    integradical schreef:moest je nog een pomp zoeken,mijne is er 2maand geleden uitgegaan,maar persoonlijk zou ik gewoon de klassieke zetten :)

    ABS probleem los ik pas op nadat ik hem gekeurd heb en laten afstellen heb. Ik neig ook meer naar een klassiek systeem. Leidingen 'bij' maken en een klassieke verdeler ertussen. ABS pomp is enkel handig aan te werken als je er 'voor' kan staan vind ik.

    G402 schreef:Mooi, binnenkort dus op een meeting in de buurt te bewonderen? :D

    Intern dan wel, de buitenkant is nog steeds een slagveld :doh: .
    Ben, tot hij herspoten zal worden, nog op zoek naar een retro stickerke van radio Donna of Radio 2 (de vogelkes), lijkt me wel nog leuk om de schijn van het 'oud' petenbakske te benadrukken om er dan wa plezier mee te hebben :mrgreen: .
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor WhiteSol » di 01 okt 2013, 11:29

    [quote="Gunther"
    nog op zoek naar een retro stickerke van radio Donna of Radio 2 (de vogelkes), lijkt me wel nog leuk om de schijn van het 'oud' petenbakske te benadrukken om er dan wa plezier mee te hebben :mrgreen: .[/quote]

    In mijn jonge jaren was ik nen sticker verzamelaar :mrgreen: OA die vogelkes heb ik liggen en nog veel anderen :D Voor een bijrijdersritje in de EG6 mag je er hebben :teehee:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor Spooner » di 01 okt 2013, 12:24

    Mooi man!!! :shock:
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor Ghost Eg » za 12 apr 2014, 21:47

    Dik resultaat vandaag :D
    Wanneer kan ik ze is zien :)
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [It's alive]

    Berichtdoor ee8project » zo 13 apr 2014, 08:50

    Echt knap werk !
    Deze kan er terug goed tegenaan
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [eCtuned, Dyno, ...]

    Berichtdoor Gunther » vr 18 apr 2014, 16:33

    Oké, even stof afblazen.
    Sinds de eerste start in September is er welgeteld 1600km mee gereden. Net genoeg om het blok te laten "inlopen" op de Millers 10W40 running in oil. In die periode heb ik ook veel tijd gestoken in het "verbeteren" (of zelf oplossen) van bepaalde zaken. Zo bleek de nieuwe OEM nokkenasstop (nabij de VTEC solenoïde) toch niet zo dicht te zijn als verhoopt. Alvorens ik gevonden had dat het olielek(je) van daar kwam zijn er wel eerst 2 andere VTEC solenoïde pakkingen op gegaan. Uiteindelijk gevonden dat het die stop was, welke dan vervangen is door een model van Skunk2 die op zich nog eens 2 of 3 aparte O-ringen heeft. Opgelost.

    Enkele waterdarmpjes vervangen (niet dat ze lekten) door universele SAMCO's.
    De darm van de PCV klep naar de inlaat had ik oorspronkelijk ook vervangen door een SAMCO, maar omdat ik twijfelde of deze niet dicht zou trekken onder zware vacuum heb ik deze vervangen door een nieuwe OEM. Dan was ik gelijk zeker.

    Afgelopen weekend dan eindelijk naar Nederland gereden om de EG6 te laten afstellen door Leo Van Drie. Ik had de P30 ECU reeds eerder opgestuurd om er een basismap op te laten zetten. Dat rijdt net iets veiliger dan een B18C6 als B16A2 te laten aansturen. Ik was vooral benieuwd naar wat een vers blok zonder bijzondere mod's nu eigenlijk neerzet en daar was meer dan verschoten van. We zijn gestopt bij 208.6pk en 202.3Nm.

    Bedankt Leo Van Drie.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    https://www.youtube.com/watch?v=mbdqX_7e-iw

    Afbeelding

    Het eerstvolgende zijn de remmen. Heb nu te veel de indruk dat ze slepen in plaats van te bijten. Eens ik een NON-ABS booster gevonden heb begin ik met de ombouw en dan worden alle schijven en blokken gelijk mee vervangen. De Recaro's zijn nu ook mooi pas gemaakt, zit een pak beter.

    De buitenkant ziet er nog niet uit door missende lijsten of vage plekken, maar dit zou volgend jaar rond deze periode moeten opgelost zijn. Stilaan begin ik met alle rubbers, strips en benodigdheden te verzamelen om de wagen volledig opnieuw te laten doen (uiteraard in het originele R81). Voor velen zal de wagen nu té hoog staan, maar ik vind dat het gewoon heel leuk en zorgeloos rondrijden is op die manier.
    Dat de wagen er langs de buitenkant er nu nog niet uit ziet maakt het op de baan alleen maar leuker. Nu nog mijn stickers van "VTM" en "Radio2" plakken en de mannen in hun Kia's, Punto's, en BMW's worden nog zotter :kwijl:

    Ghost Eg schreef:Dik resultaat vandaag :D
    Wanneer kan ik ze is zien :)


    Merci ;). Als ik weet heb van een meeting die mij aanspreekt en 't weer is mooi dan moogt ge mij verwachten.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [eCtuned, Dyno, ...]

    Berichtdoor Gunther » vr 18 apr 2014, 17:09

    Ben ook in het bezit van alle OEM plugs, terminals en sealings. Zodat ik kan ingrijpen bij een eventueel kabelboom falen, of wanneer ik de 'tijd' vind om een nieuwe boom te maken (wat uiteindelijk de bedoeling is). Met het verwijderen van de ABS pomp zal ik meer plaats en mogelijkheden hebben rond die plek (Mil-spec). Maar da's toekomstmuziek.

    Heb ook "nieuw gebruikte" connectoren voor de schakelaar van de spiegels alsook de spiegels zelf. Dan kan ik de elektrisch inklapbare spiegels wat mooier inbouwen naar mijn zin.


    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [eCtuned, Dyno, OEM plugs ...]

    Berichtdoor unleashed civic » vr 18 apr 2014, 17:17

    Allemaal weer proper werk he ;)
    Waar heb je die kabels vandaan voor je kabelboom?
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [eCtuned, Dyno, OEM plugs ...]

    Berichtdoor Gunther » vr 18 apr 2014, 20:17

    unleashed civic schreef:Allemaal weer proper werk he ;)
    Waar heb je die kabels vandaan voor je kabelboom?


    Allemaal uit Amerika, van iemand (Carlos Zapien) die "DIY" kits verkoopt.
    Zelf blijken die 'onvindbaar' te zijn (toch zeker zo compleet als hij ze aanbiedt).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten