Gunther's EG6 [New Daily, P19]

Re: Gunther's EG6 [Engine Rebuild]

Berichtdoor Gunther » zo 11 aug 2013, 21:11

Auto afgelopen weekend naar de spuiter gebracht om eerder vergeten stukken bij te werken.. Nuja, had 'm toch niet nodig omdat ik aan de motor ging beginnen.
Enige tijd geleden heb ik B18C6 nokken + extra's kunnen aanschaffen. Gisteren uitgepakt en een hele tijd zitten zoeken naar sporen van verf om de in- van de uitlaatklepveren te onderscheiden.
Toen ik naar de nokkenas(tandwielen) zelf keek begon ik onraad te ruiken omdat er op de nokkenastandwielen PR3 staat, en dit is bij mij weten toch de code voor B16?
Nu, aan de kant van de ontsteking (inlaat nok) verschilt de nokkenas wel met de huidige B16A2 nokken. Op de B18C6 (of dat zouden ze moeten zijn) is er een radiale 'spiebaan' die er in de B16 nokken niet zit.

Vandaag dan eindelijk begonnen aan het herbouwen van de motor. Het laatste hoofdstuk zeg maar. Daarna alles inbouwen en (hopelijk) starten ergens in September.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd :).
Organisation is the key to reassembly
Avatar gebruiker
Gunther
H23 Poster
 
Berichten: 728
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: Gunther's EG6 [Engine Rebuild]

    Berichtdoor kennytje0 » zo 11 aug 2013, 21:41

    op mijn oem camgears staat ook de code pr3 dus dit wilt niks zeggen.
    gaat over een b18c4 trouwens ;)
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Engine Rebuild]

    Berichtdoor Massi » zo 11 aug 2013, 23:31

    cam gears make gene fuck uit manne, het zijn de nokke en hier is een site waar ge kunt na gaan als ge twijfelt

    http://b20vtec.com/forums/b-series-tech/27560-camshaft-info.html
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Engine Rebuild]

    Berichtdoor Gunther » ma 12 aug 2013, 07:03

    Thanks! Alles uitgeklaard nu ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Engine Rebuild]

    Berichtdoor frederique_vl_ » zo 08 sep 2013, 18:33

    schone vooruitgang he man
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor Gunther » zo 15 sep 2013, 20:31

    Even verder gaan waar ik gestopt ben. Heb het blok verder gereviseerd eind augustus. Waardoor die nu ook gewoon nieuw is. Heb het blok daarna ook herspoten.
    Dan heb ik verder gedaan aan het startklaar maken van de wagen. Heb dit gecombineerd met het opbouwen van het blok in zijn geheel zodat het niet te eentonig werd. Brandstoftank monteren, remleidingen plaatsen, servo leidingen plaatsen, A/C leidingen plaatsen, enz...
    Kroop vaak veel tijd in zaken waar geen vooruitgang merkbaar was. De foto's tonen de vooruitgang beter.

    Toen nog bezig aan alles wat de koprevisie betrof:
    Afbeelding

    Afbeelding

    Blok herspoten. Grondlaag / Eindlaag:
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Opbouw blok:
    Afbeelding

    Afbeelding

    Passen van de kabelboom:
    Afbeelding

    Timing kwam niet perfect, vandaar verstelbare nokkenastandwielen:
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Motorruimte terug aankleden:
    Afbeelding

    De plek voor de accu:
    Afbeelding

    Bak opgebouwd en aangekleed:
    Afbeelding

    Afgelopen donderdag was het dan zover. Na het monteren van de nieuwe koppeling en bak kon de motor na meer dan een jaar terug in de Civic worden gestoken. Hebben er vrij lang over gedaan omdat we zo weinig mogelijk wouden "schuren". Veel gevloekt en gezweet, gestegen en gedaald, gekanteld en terug gezet, maar na anderhalf uur zat hij er weer in. Vooral de achterste motorsteun zorgde voor de nodige ergernis.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Ben nu nog steeds bezig met het startklaar maken van de wagen. Startcircuit afwerken. Massa's trekken. Dashboard monteren en kabelboom aansluiten. Enz... En dan moet alles nog ontlucht worden. Ik hoop komende zaterdag te starten maar ik ga er me zeker niet voor opjagen.

    Toen ik de Civic op zijn poten zette met de KW's eronder had ik gehoopt dat hij (nu hij eindelijk geladen is) beter ging inveren. Niets is minder waar. Op 2 kliks van het zachtste weg veert de Civic nog altijd slechter dan de gemiddelde kassei. Ook de hoogte slaat nergens op. Vooraan staat hij nagenoeg op het hoogste (zie foto), en dan is er tussen het voorfront en de grond geen 5 centimeter verschil (foto is misschien wat onduidelijk). Te bedenken dat er dan nog een voorbumper op moet, nee... Eerst ga ik terug de originele dempers monteren. Eens zien welke oplossing ik kan vinden voor de KW's want zo valt er niet mee te rijden.

    Afbeelding

    Afbeelding
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 15 sep 2013, 20:47

    :goed:
    RESPECT dat je dit allemaal zelf doet.
    die kw das wel raar,is het wel het juiste model? :? toch ni van delsol ofzo(zeg maar wat)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor Gunther » zo 15 sep 2013, 20:49

    TOM-ek4-VTI schreef::goed:
    RESPECT dat je dit allemaal zelf doet.
    die kw das wel raar,is het wel het juiste model? :? toch ni van delsol ofzo(zeg maar wat)


    Ze komen van Machiel (Integra). Maar oorspronkelijk zijn ze voor EK. (Komen van Bas Van Melis, dan gekke EK project op HCN indertijd). Een set op leeftijd maar met héél weinig KM's.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 15 sep 2013, 20:57

    hmm,dan is het inderdaad raar.
    is misschien een set om superlaag mee te gaan.
    want deze kan blijkbaar echt wel letterlijk tot op den buik :mrgreen:
    heb je zelf enig idee wat het probleem kan zijn?
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor G402 » zo 15 sep 2013, 20:59

    KWIJL!!! :kwijl: :goed:
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor Gunther » zo 15 sep 2013, 21:09

    TOM-ek4-VTI schreef:hmm,dan is het inderdaad raar.
    is misschien een set om superlaag mee te gaan.
    want deze kan blijkbaar echt wel letterlijk tot op den buik :mrgreen:
    heb je zelf enig idee wat het probleem kan zijn?


    Ik denk niet dat een V3 set echt gericht is op super laag rijden. Toen ik voor het eerst, na montage van de set (en nog voor er wat voor gewicht dan ook in de auto zat) hem op de grond zette, had hij meer zin om op de plateau van de schaarbrug te gaan liggen dan om op zijn wielen te staan (toen stond de stelring nog een centimeter of 4 lager dan nu). Ben niet zo'n schokdemper guru dus ik tast nog in het duister, maar heb kristo al eens gecontacteerd ;). Komen er wel uit. De eerste keuring met de originele dempers is dan ook weer een 'zorg' minder :).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor integradical » zo 15 sep 2013, 23:31

    nuja,meer als respect voor je build,maar 1ding vind ik niet kloppen,je timing klopte niet ,dus zet je maar verstelbare tandwielen ?
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor Gunther » ma 16 sep 2013, 08:28

    integradical schreef:nuja,meer als respect voor je build,maar 1ding vind ik niet kloppen,je timing klopte niet ,dus zet je maar verstelbare tandwielen ?


    Had het eerst geprobeerd met de 'originele' mogelijkheden. Maar dat kwam net niet goed. Het was altijd ofwel net te veel of net te weinig. Kwam hoogstwaarschijnlijk door het vlakken van de kop. En omdat ik ze perfect wou hebben (en ook omdat dat in de toekomst mogelijkheden biedt) heb ik verstelbare aangeschaft.

    Afbeelding

    Zo zag het er uit zonder de verstelbare :).
    Afbeelding
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor frederique_vl_ » ma 16 sep 2013, 11:48

    ziet er echt super uit u civic
    straks staat hij te mooi om er mee te rijden
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [First start coming up]

    Berichtdoor DelSolTypeR » ma 16 sep 2013, 15:31

    klopt, als je de kop wat vlakt kan de timing wat gaan verschillen ;) respect voor je build man! alleen al voor het werk dat hierin zit.. echt prachtig!
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten